Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  
Problemy z grą Data ostatniej edycji:
20:12:16 16.02.2014

Problemy techniczne

  • 1. Gra się mi nie ładuje, co zrobić?
  • Naciśnij F5 lub Ctrl+F5.
  • 2. Mam problem. W grze dzieje się coś dziwnego.
  • Podczas gry naciśnij Ctrl+F5 lub Ctrl+R, jeśli to nie pomaga, prawdopodobnie musisz wyczyścić pamięć podręczną i ciasteczka.
    Pamięć podręczną lub ciasteczka można wyczyścić następująco:
  • Firefox 9.0.1 - należy nacisnąć Ctrl+Shift+Del. Otworzy się nowe okienko. Na górze okienka Okres do wyczyszczenia ustawić Wszystko. Na dole w szczegółach odznaczyć wszystko poza Pamięć podręczna. Nacisnąć Wyczyść teraz. Aby wyświetlić to okno z menu: naciskamy pomarańczowy przycisk Firefox -> Historia -> Wyczyść historię przeglądania. Jeśli to zawiedzie, proszę wywołać jeszcze raz to samo okno i zaznaczyć w nim Pamięć podręczną oraz Ciasteczka i nacisnąć Wyczyść teraz.
  • Internet Explorer 8.0.6001 - należy nacisnąć Ctrl+Shift+Del. Otworzy się nowe okienko. W nim odznaczyć wszystkie elementy oprócz Tymczasowe pliki internetowe i nacisnąć Usuń. Aby wyświetlić to okno należy: wybrać z menu Narzędzie -> Usuń historię przeglądania. Jeśli to zawiedzie, proszę wywołać jeszcze raz to samo okno i zaznaczyć w nim Tymczasowe pliki internetowe oraz Pliki cookie i nacisnąć Usuń.
  • Google Chrome 16.0.912 - należy nacisnąć Ctrl+Shift+Del. Otworzy się nowe okienko. Na górze okienka Wyczyść poniższe elementy za okres ustawić Od samego początku. Na dole w szczegółach odznaczyć wszystko poza Opróżnij pamięć podręczną. Nacisnąć Wyczyść dane przeglądarki. Aby wyświetlić to okno należy nacisnąć symbol klucza francuskiego w prawym górnym rogu, wybrać Narzędzia -> Wyczyść dane przeglądania. Jeśli to zawiedzie, proszę wywołać jeszcze raz to samo okno i zaznaczyć w nim Opróżnij pamięć podręczną oraz Usuń pliki cookie oraz inne dane z witryn i wtyczek i Wyczyść dane przeglądarki.
  • Opera 11.60 - należy wybrać przycisk Opera z lewego górnego rogu -> Ustawienia -> Wyczyść historię przeglądania... Nowe okno zostanie otwarte, należy kliknąć szczegóły, by wyświetlić wszystkie opcje. Odznaczyć wszystko prócz Usuń całą zawartość pamięci podręcznej i kliknąć Usuń. Jeśli to zawiedzie, proszę wywołać jeszcze raz to samo okno i zaznaczyć w nim Usuń całą zawartość pamięci podręcznej oraz Usuń wszystkie ciasteczka i nacisnąć Usuń.
  • Po wykonaniu wszystkich akcji należy nacisnąć F5. W razie dalszych problemów prosimy o wiadomość w panelu kontaktowym.
  • 3. Mapa i inne obrazki ciągle mi mrugają i przeładowują się na nowo.
  • Jest to błąd w Internet Explorerze, trzeba wyczyścić Tymczasowe Pliki Internetowe. Jest to w menu Narzędzia/Opcje Internetowe/Ogólne/Usuń pliki - może to trwać nawet do 2min (plików jest bardzo dużo).
  • 4. Gra nie chce mi działać.
  • Aby gra poprawnie chodziła, trzeba spełnić kilka warunków:
  • Przeglądarka Firefox (najlepiej najnowsza wersja, starszych nie sprawdzamy, ale zwykle działają bez problemu), Google Chrome, Internet Explorer (sprawdzamy wersję 7, choć na 6 też powinno działać) lub Opera. Polecaną przeglądarką jest jednak Firefox i Google Chrome.
  • Dobre łącze internetowe. W zasadzie 128kbps starczy, ale w pełni wygodnie gra się przy łączu 1mbit. Jednak sama przepustowość to nie wszystko, koniecznie trzeba mieć dobre pingi (wyjaśnienie poniżej), najlepiej poniżej 100ms. Na łączach bezprzewodowych z telefonii komórkowej grać się raczej nie da.
  • System operacyjny - może być dowolny, na którym ruszy Firefox, czyli i Windows, i Linux.
  • Rozdzielczość ekranu minimum 800x600, ale trzeba wtedy grać na pełnym ekranie (skrót - F11).
  • 5. Jak sprawdzić pingi?
  • Ping to czas potrzebny na wysłanie i odpowiedź wiadomości z serwera - tak więc im mniejszy, tym lepszy. W Menu Start klikamy Uruchom i wpisujemy komendę cmd i uruchamiamy ją enterem. Otworzy się nam czarne okienko, w którym wpisujemy ping margonem.pl. Pojawią się nam 4 testy odpowiedzi z servera Margonem. Dobre pingi to ok 50-100ms, ale ogólnie poniżej 200ms powinno być ok. Jeśli pingi są zbyt wysokie, gra nie uruchomi się.
  • 6. Gra dalej nie chce mi działać, mimo że wykonałem wszystkie powyższe punkty
  • Wykonuj po kolei poniższe punkty. Nie przechodź do kolejnego punktu, dopóki nie wykonasz poprzedniego.
  • 1. Mogłeś przez przypadek lub celowo ustawić mapki z dysku - przestań ich używać - skasuj zupełnie ścieżkę dostępu w konfiguracji gry (przy prawej krawędzi na stronie głównej). Sprawdź, czy gra działa.
  • 2. Naciśnij ctrl+F5 w czasie gry lub podczas ładowania gry. Jak nie pomoże, to po 10 sekundach jeszcze raz. Powtórz to 3 razy. Sprawdź, czy gra działa.
  • 3. Wyczyść tymczasowe pliki internetowe, pamięć podręczną (cache) oraz pliki cookie/ciasteczka (w celu usunięcia zainstalowanych dodatków do gry) , we wszystkich przeglądarkach robimy to naciskając ctrl+shift+delete, po czyszczeniu zamknij wszystkie okienka przeglądarki i uruchom ją ponownie. Sprawdź, czy gra działa.
  • 4. Jeżeli na koncie posiadasz kilka postaci na różnych światach - sprawdź, czy możesz grać na innym świecie - być może masz chwilowe problemy z połączeniem z tylko z jednym z naszych serwerów. Jeżeli nie posiadasz postaci na innym świecie - to załóż taką.
  • 5. Często winne są dodatki do przeglądarek - np. AdBlock - blokowanie reklam, czasami dodajecie przez przypadek stronę Margonem lub jakiś jej element do listy blokowanej zawartości internetu. Upewnij się, że tak nie jest - po prostu wyłącz wszystkie dodatki przeglądarkowe, zrestartuj przeglądarkę i sprawdź, czy gra działa. To samo tyczy się wszystkich dodatków do Margonem.
  • 6. Jeżeli dalej są problemy z załadowaniem gry - spróbuj użyć innej przeglądarki, do wyboru są Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Opera. Sprawdź, czy gra działa.
  • 7. Jeżeli gra dalej nie działa - odczekaj jeden dzień, spróbuj jutro ponownie - czasami zdarza się, że wasz dostawca internetu wprowadza jakieś zmiany i część zagranicznych stron (serwery Margonem znajdują się w Francji) nie działa.
  • 8. Gra dalej nie działa? Jeżeli masz taką możliwość, sprawdź, czy możesz grać na drugim komputerze w domu lub na waszym komputerze innym łączu (możecie np. zabrać laptopa do sąsiada).
  • 9. Inne możliwe czynniki uniemożliwiające grę: a) wirus w komputerze, modyfikujący sposób komunikacji przeglądarki z naszym serwerem - zainstaluj program antywirusowy i pozbądź się wirusa, b) zapchane łącze - ściągasz 8 filmów na raz używając programów typu eMule, Torrent czy też zwykłej przeglądarki - nic dziwnego, że gra ciągle przerywa, wyłącz wszystkie transfery i spróbuj grać; czasami dzielicie łącze z sąsiadami - być może to on zajął wasze łącze, c) masz zablokowane wykonywanie JavaScriptu w przeglądarkach lub zablokowane pliki cookie (ciasteczka) - upewnij się, że tak nie jest; czasami funkcje blokowania tych elementów są włączone z poziomu programu antywirusowego lub programów typu zapora sieciowa.
  • 10. Czasami winne są dokonane przez przypadek dziwne zmiany w systemie lub w przeglądarce. Załóż nowego użytkownika na swoim komputerze (otrzyma on ustawienia systemowe domyślne) i sprawdź, czy gra działa.
  • 7. Błąd: "400 Bad Request nginx"
  • Błąd 400 może mieć 2 znaczenia:
  • a) Błąd występuje przeważnie, gdy rozmiar ciasteczek w przeglądarce jest zbyt duży. Zwykle jest to spowodowane używaniem dużej ilości dodatków do gry, w tym takich, które zapisują w ciasteczkach zbyt wiele informacji. Przede wszystkim należy wyczyść ciasteczka w przeglądarce (patrz punkt 2) i przestać używać dodatków, które błąd ten powodują. Jeżeli to nie pomaga, to patrz na podpunkt b)
  • b) Jeżeli to czytasz, to najpierw upewnij się, że nie jest winny punkt 7a, powyżej. Upraszczając, błąd ten oznacza, że nasz serwer uznaje dane przychodzące z waszego komputera za niewiarygodne i odrzuca je. Może to być spowodowane wirusem na waszym komputerze, jakimiś dziwnymi dodatkami do przeglądarki lub samą przeglądarką internetową, programem typu zapora sieciowa, programami szpiegowskimi, błędnym formatowaniem danych poprzez dostawcę Waszego internetu, ustawieniami serwerów proxy... Przede wszystkim powinieneś upewnić się, że nie masz wirusów na komputerze, sprawdzić czy gra działa na innej przeglądarce, sprawdzić czy możesz zagrać w Margonem na innym świecie. Często błędy takie występują okresowo (np. dostawca internetu coś zmienia) i po kilku dniach mijają. Możesz też dla pewności wykonać wszystkie podpunkty z punktu 6, być może coś pomoże.
  • 8. Po wejściu na mapkę, zamiast tła, jest czarny obraz.
  • Kolejny problem dotyczący osób, używających mapek z dysku. Najprawdopodobniej została zmieniona grafika lokacji, do której wszedłeś i/lub masz wpisany zły adres 'Ścieżki do grafiki' w "Konfiguracji". Zaktualizuj mapki i sprawdź konfigurację. Jeśli nie używasz mapek z dysku, usuń wszystko, co znajduje się w wyżej podanym polu.
  • 9. Podczas gry postać mi się cofa i skacze.
  • Sprawdź, czy masz dobre pingi. Jak to zrobić, jest opisane powyżej. Czasami naciśnięcie F5 pomaga.
  • 10. Gra działa bardzo wolno, grafika skacze, ekran gry jest większy niż normalnie lub mniejszy
  • Przez przypadek (lub celowo) pomniejszyłeś/powiększyłeś obszar gry (ctrl+rolka na myszce). Powoduje to, że komputer musi stronę skalować w czasie rzeczywistym, jest to sporym obciążeniem i starsze maszyny mogą przez to opóźniać wyświetlanie obrazu. Przywróć po prostu naturalną skalę wyświetlania - naciśnij ctrl+zero lub udaj się do menu Widok i tam poszukaj takiej opcji.
  • 11. Moje konto znikło, dlaczego?
  • Konta są automatycznie kasowane po czasie nieaktywności:
  • 30 dni jeżeli główna postać ma poniżej dziesiątego poziomu doświadczenia.
  • 180 dni jeżeli główna postać ma dziesiąty lub większy poziom doświadczenia.
  • 2 lat jeżeli na koncie znajduje się chociaż jedna Smocza Łza, bez względu na poziom.
  • 12. Mam bana na IP, chociaż nic nie zrobiłem.
  • Na nieszczęście niektórych graczy, pewne sieci osiedlowe mają jedno IP na całą sieć, wtedy gdy jedna osoba dostanie bana, nikt nie może grać. W takim przypadku, jeśli nie jesteś w nic zamieszany i możesz udowodnić, że nie łączy Cię nic z ukaranym, możesz pisać do SMG z prośbą o udzielenie immunitetu na ban. Pamiętaj jednak, że w razie oszustwa możesz zostać dodatkowo ukarany.
  • 13. Nie wiem jak są naliczane bonusy ekwipunku i chciałbym poznać lepiej mechanikę gry.
  • Zapoznaj się z artykułem Mechanika gry znajdującym się pod adresem:pomoc.margonem.pl/index.php?a=art_show&val=3.
  • 14. Gram na świecie PvP, ale nie znam jego zasad.
  • Zasady tego świata są opisane w artykule znajdującym się pod adresem:pomoc.margonem.pl/index.php?a=art_show&val=267.
  • 15. Gram na świecie fabularnym, ale nie znam jego zasad.
  • Zasady tego świata są opisane w artykule znajdującym się pod adresem:pomoc.margonem.pl/index.php?a=art_show&val=268. Po wykupieniu abonamentu więcej szczegółowych informacji znajdziesz na prywatnym forum Nerthusa:www.margonem.pl/?task=forum&show=topics&id=33, w przybitych tematach.
  • 16. Chcę wystawić na aukcji przedmiot związany, czy będę musiał za to zapłacić w SŁ?
  • Nie, gracz nie musi płacić za to w SŁ. Aukcja przedmiotów związanych polega na tym, że to kupiec płaci za jego odwiązanie (cena Kup teraz). Cena przedmiotu wynika z tych samym zasad, które opisuje Genomar w części dialogu odwiązania przedmiotu: "Cena przedmiotu to 12SŁ + 1/10 poziomu przedmiotu, +20% za unikat, +40% za heroik, +60% za legendarny." Jeśli taki przedmiot zostanie sprzedany to sprzedawca otrzymuje 1/10 ceny sprzedaży przedmiotu w SŁ. Jeśli aukcja się skończy bez oferty kupna - przedmiot zostaje zniszczony.
  • 17. Nie otrzymuję maila z linkiem aktywującym blokadę maila.
  • W pierwszej kolejności sprawdź, czy mail nie trafił do spamu. Jeśli problem nadal występuje, spróbuj zablokować maila w innej domenie.

    Problemy z postacią


  • Znikły mi przedmioty.
  • Jeśli zauważyłeś, że brakuje któregoś z Twoich cennych przedmiotów udaj się do Harforinii III Teleski. Znajduje się ona w Ratuszu w mieście Ithan. Jeśli jakiegoś przedmiotu, który straciłeś nie ma na jej liście, to niestety jego odzyskanie nie będzie możliwe. Dlaczego przedmioty znikają? Z trzech powodów:
  • Gracz odrzucił przedmiot z okienka łupów z walki zaznaczając X.
  • Gracz przez pomyłkę przesunął przedmiot na mapę i wybrał jego zniszczenie lub wyrzucenie.
  • Przez pomyłkę przy zakładaniu przedmiotu został przeniesiony na mapkę i wybrał jego zniszczenie lub wyrzucenie.
  • Jeśli zniknął Ci przedmiot questowy, bez którego nie można ukończyć zadania, zgłoś się na panel kontaktowy, znajdujący się pod adresem:www.margonem.pl/?task=support do działu Błędy z prośbą o dodanie go lub napisz na forum w "Poprawkach i błędach w grze".
  • Dlaczego nie mogę podnieść przedmiotu?
  • Żeby podnieść przedmiot, należy na nim stanąć i nacisnąć wskaźnikiem myszy na swoją postać i wybrać "Podnieś". Kiedy Twoje połączenie z serwerem nie jest najlepsze, może się zdarzyć, że ktoś inny podniósł przedmiot, a Tobie nie została wysłana informacja o tym. Po odświeżeniu strony (F5) przedmiot powinien zniknąć.
  • Jak mogę sprzedać lub usunąć torbę?
  • Na początku gry, każdy z graczy posiada jedną torbę. Później może dokupić dwie dodatkowe. Jeżeli chcesz którąś z nich sprzedać, kup kolejną, opróżnij torbę, którą aktualnie używasz, zdejmij ją (np. przełóż do innej torby), a nową torbę przeciągnij w powstałe wolne miejsce.
  • Nie mam żadnej torby.
  • Niemożliwe, w takim przypadku system tworzy nową torbę. Gdy jednak tak się nie stanie, skontaktuj się z nami.
  • Chciałem zaatakować potworka, ale okno walki się nie otworzyło, a potwór zniknął.
  • Czasami przy wysokim pingu, kiedy nie masz najlepszego połączenia z serwerem, może nie zostać przekazana Ci informacja o zniknięciu stwora. W takim wypadku F5 powinno wystarczyć.
  • Dlaczego pasek doświadczenia zrobił się szary lub/i nie dostaje doświadczenia za potworki?
  • Codziennie każdy gracz po 5 rano dostaje 360min limitu wyczerpania (lub 600min, jeśli wykupił u Jarena wzmocnienie. Nie tyczy się to jednak światów PvP, gdzie gracz dostaje tylko 30min). Jest to ograniczenie, aby na 1 postaci nie grało 4 kumpli, którzy expiliby 20-24h/dzień. Kiedy postać gracza się "wyczerpie", pasek doświadczenia staje się szary i jedynie za questy można wtedy dostać doświadczenie.

    Problemy podczas walki

  • Nauczyłem się umiejętności, ale nie mogę jej użyć.
  • Niektóre umiejętności działają tylko na ciebie, inne tylko na przeciwników, musisz po prostu kliknąć na właściwą postać podczas walki. Pamiętaj, że czasami umiejętność nie będzie aktywna, dopóki nie spełnisz jej wymagań, np. kula ognia może działać tylko w połączeniu z bronią zadającą obrażenia od ognia.
  • Nie mogę atakować przeciwnika.
  • Podczas walki turowej zdarza się, że gracz/potwór nie zostanie zaznaczony. Wtedy musisz kliknąć na niego tak, aby obramowała go czerwona ramka. Również podczas walk przeciwko większej ilości przeciwników, po pokonaniu każdego musisz zaznaczyć kolejnego, aby móc go atakować.

    Masz inne pytanie? Zmień kategorię pytań

    -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -