Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  
Regulamin Świata Prywatnego Mordor


Regulamin obowiązujący od dnia 04/06/2019.


1. Postanowienia ogólne

1.1. Każdy gracz posiadający postać na świecie prywatnym Mordor oświadcza, iż zapoznał się z niniejszym regulaminem i zobowiązuje się go przestrzegać oraz ponosić konsekwencje w przypadku naruszenia zasad. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z konieczności przestrzegania go. Po zalogowaniu się do gry, gracz ma obowiązek zapoznania się z treścią wiadomości systemowej oraz przejrzeć forum, aby nie przeoczyć żadnej nowości.
1.2. Gracz jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu Margonem, zasad światów prywatnych oraz zasad obowiązujących na chacie i na forum.
1.3. Zabrania się wykorzystywania wszelakich niedomówień, luk bądź niejasności w regulaminie. Udowodnione wykorzystywanie ewentualnych braków może równać się z przeniesieniem wszystkich postaci gracza na Syberię. W razie jakichkolwiek problemów związanych z interpretacją regulaminu, zarządca jest zobowiązany do wyjaśnień i są one jedyną formą poprawnej interpretacji zasad.
1.3.1. W przypadku, gdy któryś z punktów będzie stwarzał wiele kłopotów lub będzie nadinterpretowany/przekręcany przez graczy, będzie objaśnany w Blogu Technicznym przez zarządcę.
1.4. Za złamanie regulaminu grozi kara w postaci killa, mute lub Syberii. Karze podlegają wszystkie postacie gracza z wyjątkiem sytuacji szczególnych opisanych w regulaminie.
1.4.1. Każde przewinienie jest weryfikowane indywidualnie przez moderatora. Ma on prawo odrzucić zgłoszenie, jeśli uzna, że jest ono zbyt małej wagi. W razie jakichkolwiek sprzeczności decydujące zdanie ma zarządca.
1.4.2. W przypadku złamania kilku punktów regulaminu na raz moderator ma prawo sumować kary, a jeśli gracz łamie ten sam punkt regulaminu po raz kolejny, moderator może również podwoić karę lub zamienić mute na killa.
1.5. Za konto odpowiada właściciel i ponosi on również odpowiedzialność za czyny swojego zastępcy.
1.5.1. W wyjątkowych przypadkach zarząd może nadać karę za treści na profilu gracza, za posty na forum Margonem lub wiadomości na skrzynce pocztowej w grze (niezależnie od świata).
1.6. W przypadku wprowadzenia jakichkolwiek zmian w regulaminie zarządca jest zobowiązany do poinformowania graczy 14 dni przed ich planowanym wejściem w życie.
1.7. Udowodnione próby zastraszania, oszukania bądź przekupienia zarządu świata prywatnego Mordor będą skutkowały przeniesieniem na Syberię lub killem nawet do 200h. Pod ten punkt podlegają również sytuacje, kiedy gracz śle w stronę zarządu oszczerstwa, pomawia lub wykazuje wyraźne chęci utrudniania wykonywania przez zarządcę/SM/MC obowiązków poprzez znieważanie i nieustanne podważanie ich zdania bądź też przesadnie lekceważący ton wypowiedzi. Zarzucanie stronniczości osobom z rady, zastraszanie panelem kontaktowym, sugerowanie, iż "ustawia" konkursy lub próbuje czerpać dobra materialne za wykonywaną pracę (wszystko bez dowodów) również nie są mile widziane i będą za to wymierzane kary.
1.7.1. Zakazuje się również prób przekupywania graczy. Będzie to skutkowało przeniesieniem na Syberię. Dotyczy to sytuacji, w których, przykładowo: gracz x oferuje graczowi y złoto za wycofanie zgłoszenia i inne tego typu.
1.8. Przyznanie się do winy jest równoznaczne z popełnieniem wykroczenia i w takich przypadkach może zostać nadana kara nawet, jeśli nie ma wystarczającej ilości dowodów.
1.9. W sytuacjach spornych zarządca ma prawo skorzystać z logów w panelu zarządzania lub skierować się na panel kontaktowy i wyjaśnić sprawę, a wiadomości administracji mogą służyć jako dowody.
1.10 Screeny będące dowodami przy zgłoszeniach przedawniają się po 7 dniach. Każdy screen musi być wykonany poprawnie, tj. zrzut ekranu musi być pełny, nie może być w żaden sposób edytowany, zawiera całe okno przeglądarki oraz pasek systemowy komputera z godziną i datą. Zasady przyjmowania screenów są również opisane w temacie "Padół Osądu".
1.11. Gracz ponosi odpowiedzialność za linki, które rozpowszechnia i, jeśli znajdą się w nich tagi bądź treści wulgarne, niepożądane, obraźliwe, prześmiewcze, zarząd ma prawo ukarać gracza karą do 72h killa, a w skrajnych przypadkach nawet Syberią.
1.12. W skład zarządu serwera wchodzą osoby opisane w drugim poście Blogu Technicznego.
1.12.1. Podszywanie się pod zarząd serwera i/lub próby wyciągnięcia dóbr materialnych poprzez podawanie się za zarządcę/SM/MC skutkuje przeniesienie wszystkich postaci gracza na Syberię.
1.13. Zakazuje się oszukiwania i okradania graczy - do 100h killa, w sytuacjach naprawdę skrajnych zarządca ma prawo przenieść postacie gracza na Syberię.
1.14. Gracz ma 7 dni na odwoływanie się od kary w temacie na forum specjalnie temu przeznaczonym. Po upływie tego czasu odwołania będą odrzucane.
1.15 Po osiągnięciu bądź przekroczeniu 200h kar wszystkie postacie gracza zostają przeniesione na Syberię. Kille wpisywane są jako normalne godziny, mute mają przelicznik, np. 12h mute to 6h w podliczeniu.
1.16. Kary obejmują całe konto gracza i nie zerują się nawet po zesłaniu na Syberię. Dlatego po osiągnięciu 200h kar nie ma możliwości powrotu na serwer. Wyjątek stanowi sytuacja opisana w punkcie 6.6.
1.17. W uzasadnionych sytuacjach zarządca ma prawo zwolnić gracza z przestrzegania poszczególnych punktów regulaminu, jeśli działa on w sprawach serwerowych. Może to dotyczyć zarówno pisania postów na forum jak i na czacie w grze czy wymogu wbicia poziomu doświadczenia.
1.18. Jeśli gracz otrzyma blokadę konta lub knebla na forum, które uniemożliwią mu wejście do gry lub napisanie istotnego postu na forum, ma obowiązek poinformować o takowej sytuacji zarządcę poprzez kontakt podany na profilu. Jeśli tego nie zrobi, zarządca nie będzie sam ingerował w jego sytuację i ma prawo, np. przenieść postacie takiego delikwenta na Syberię za nieaktywność.
1.18.1. Zarząd serwera ma obowiązek dopisać graczowi 35h do spisu kar za otrzymanie każdego knebla lub 70h do spisu kar za otrzymanie każdego bana.
1.19. Układanie z przedmiotów wulgarnych, niepożądanych, obraźliwych słów lub obrazków – 100h killa.
1.20. W przypadkach, gdy gracz wykazuje przejawy działań, które mają na celu negatywnie wpływać na atmosferę serwera, utrudniać rozgrywkę innym lub odbierać przyjemność z przeglądania forum bądź, gdy oczernia serwer (lub jego zarząd), wypowiada się w sposób bardzo nieprzychylny bez poparcia swoich słów konkretnymi dowodami – 12-199h killa, zarząd może również wspólnie podjąć decyzję o Syberii. W tym punkcie nie zakazujemy graczom wyrażać własnej opinii, nawet, jeżeli ma być ona negatywna, ale wyrażać swoją opinię można w kulturalny i przyzwoity sposób i należy mieć to na uwadze.
1.21. Zgłoszenia na graczy z zawiści, na siłę lub takie, po których widać, iż gracz chce mścić się na drugim graczu (np. za to, że ten zgłosił go wcześniej) – 36h killa oraz odrzucenie zgłoszenia, a punkt ten wykorzystywać może jedynie zarząd serwera. Oczywiście, jeśli są podstawy do nadania kary, nikt jej nie uniknie.
1.22. Wszelkiego rodzaju zachowania, wypowiedzi lub treści, które będą miały na celu podjudzanie kogoś przeciwko komuś, namawianie do nienawiści lub ośmieszania danej osoby bądź też nawet jawna dyskryminacja i "tępienie" danego klanu/danej osoby mogą zostać ukarane killem nawet do 100h.
1.23. Różnego rodzaju obrazy, prowokacje, złośliwe oceny czy oczernianie zgłaszać mogą jedynie osoby, których to bezpośrednio dotyczy. Takie sytuacje wynikać mogą z kontekstu rozmowy bądź też ocen pod postem na forum itp.
1.24. Osoby, których postacie zostały odznaczone do zesłania na Syberię, nie mają już prawa do zgłaszania innych za przewinienia.

2. Główne zasady posiadania postaci

2.1. Aby posiadać postać na świecie prywatnym Mordor należy otrzymać zaproszenie od zarządcy. Każda próba otrzymania zaproszenia w sposób nielegalny wiąże się z permanentnym zakazem wstępu na świat oraz zgłoszeniem na panel kontaktowy, jeśli zarządca posiada na to odpowiednie dowody.
2.2. Głównym sposobem otrzymania zaproszenia na świat prywatny Mordor jest pomyślne przejście rekrutacji ogólnej na forum.
2.2.1. Zarządca zastrzega sobie prawo do zapraszania graczy poza rekrutacją, ale jest zobowiązany do prowadzenia spisu zaproszonych osób w Blogu Technicznym. Tacy gracze mogą być wtedy zwolnieni z okresu próbnego opisanego w punkcie 9.3.
2.2.2. W wyjątkowych sytuacjach gracz może zostać zaproszony na serwer w czasie zamkniętej rekrutacji za napisanie podania prywatnie do zarządcy, który może skonsultować jego przypadek z radą serwera. Taka osoba otrzyma normalny okres próbny i wytyczne co do wbicia wymaganego poziomu doświadczenia.
2.3. Wraz z otrzymaniem zaproszenia i odnotowaniem w Blogu Technicznym każdy gracz przechodzi miesięczny okres próbny. W tym czasie wszystkie kary są nakładane podwójnie.
2.4. Gracz zobowiązany jest do wbicia minimum 60 poziomu doświadczenia w czasie 2 tygodni od wysłania zaproszenia przez zarządcę. Jeśli tego nie zrobi – jego postać zostanie zesłana na Syberię. Punkt ten dotyczy jedynie pierwszych postaci.
2.4.1. Jeśli gracz zostanie wyrzucony na Syberię za to, iż nie wbił wymaganego poziomu, ma on możliwość powrotu przy najbliższej rekrutacji ogólnej pod warunkiem, że jego podanie zostanie zaakceptowane.
2.5. Na świecie prywatnym Mordor można posiadać maksymalnie 6 postaci:
a) pierwszą postać gracz (głównie) otrzymuje po pomyślnym napisaniu podania,
b) drugą, trzecią oraz czwartą postać gracz może zakupić za złoto bądź walutę serwerową lub wygrać w konkursach,
c) piątą i szóstą postać gracz może otrzymać za zasługi wobec świata lub wygrać w zabawach, jeśli posiada już cztery postaci.
2.6. Gracz ma możliwość zresetowania swojej postaci. Taka procedura również kosztuje i przebiega na zasadach opisanych w temacie „Sprawy Organizacyjne”, tj. resetowana postać zostaje zsyłana na Syberię przez zarządcę (gracz może ją w tym czasie usunąć) i wysyłane jest nowe zaproszenie.
2.6.1. Do 10 poziomu doświadczenia reset postaci jest darmowy.
2.7. Wszystkie cenniki znajdują się w Blogu Technicznym na forum. Ceny mogą ulec zmianie według uznania zarządcy, a gracze zawsze zostaną o tym poinformowani przynajmniej trzy dni przed planowanym wejściem zmian w życie.
2.8. W celu zakupienia postaci bądź wykorzystania zaproszenia wygranego w konkursie (na wykorzystanie zaproszeń daje się maksymalnie dwa tygodnie czasu) należy zgłosić się w temacie „Sprawy Organizacyjne” na forum. Temat ten służy również do wykupowania usług z dodatku globalnego lub realizowania innych akcji w ramach tymczasowych serwerowych promocji.
2.9. Złoto zawsze należy wysyłać na postać "Shayano". Pieniądze te trafiają do skarbca serwera.
2.10. Nicki postaci nie mogą być w żaden sposób obraźliwe lub wulgarne – karą jest przeniesienie postaci na Syberię oraz w skrajnych przypadkach zgłoszenie na panel kontaktowy.

3. Ogólne zasady gry na świecie

3.1. Zezwala się na wybijanie elit, elit II oraz tytanów.
3.2. Zabrania się wybijania poprawnie zajętych herosów i podlega to karze 48h killa.
3.2.1. Gracz, który znalazł herosa i chce go zająć musi, stojąc w obrębie 10 kratek od niego, napisać na chacie ogólnym „Zajmuję X*” i od tego momentu heros jest jego przez następne 15 minut**. Zajęcie można odświeżyć raz powtarzając wiadomość. Każde zajęcie powinno być udokumentowane poprawnym screenem. Herosa może zaatakować każdy członek grupy zajmującej. Dodatkowo: jeśli gracz należy do grupy, również powinien stać w obrębie 10 kratek od herosa.
*przez X rozumie się w pełni poprawną i dokładną nazwę herosa: należy uwzględniać każdy człon nazwy oraz wielkie litery. Dopuszcza się odmianę nazwy, np. "Zajmuję Demonisa Pana Nicości". Dozwolony jest też brak polskich znaków.
**Jeśli gracz zajmie herosa, a jego czas minie i ktoś inny go zajmie itp., nie może on już przejąć go znowu. Szansa na zajęcie i przedłużenie zajęcia jest jedna.
3.2.2. Jeśli heros zostaje wybity przez grupę graczy, ten który zaatakował otrzyma 48h killa, a cała reszta po 24h. Takie przypadki będą weryfikowane z panelem zarządcy.
3.2.3. Zgłoszenie wybicia herosa, aby zostało przyjęte, wymaga jedynie poprawnego screena zajęcia. Resztę dowodów zarząd pozyskuje z panelu zarządcy.
3.2.4. Próby oszukiwania przy zajmowaniu herosa/kombinowanie podlegają karze do 100h killa.
3.3. Jeśli gracz lub jego drużyna oddali się od herosa na odległość większą niż 10 kratek - zwalniają herosa. To samo jeśli zajmujący przejdzie na inną mapę, wyloguje się z gry, zostanie zabity przez herosa/jakiegokolwiek potworka – zwalnia herosa i inny gracz ma wtedy prawo go zająć.
3.3.1. Gracz, który zajął herosa (oraz jego drużyna) jest nietykalny przez 15 minut od zajęcia i nie można go atakować. Zaatakowanie takich osób równa się z killem na 48h.
3.3.2. Jeśli atakującą stroną jest grupa – tylko ten, co zaatakował otrzyma 48h killa, a cała reszta po 24h.
3.3.3. W takim przypadku przy zgłoszeniu należy dostarczyć zrzut ekranu z zajęciem herosa oraz zrzut, gdzie widoczny jest początek walki z innym graczem/grupą.
3.4. Gdyby gracz nie miał wystarczającej ilości dowodów na zgłoszenie drugiego gracza, zarządca może posłużyć się danymi z panelu zarządzania w celu wyjaśnienia sprawy.
3.5. Na serwerze nie istnieje zajmowanie jakichkolwiek przedmiotów. Zarząd nie będzie ingerować w umowy pomiędzy graczami.
3.6. Na świecie nie ma żadnych ograniczeń lvlowych, jeśli chodzi o zabijanie innych graczy. Można się bić gdzie się chce i jak się chce. Wyjątek stanowi sytuacja z punktu 3.3.1.
3.6.1. Zarządca może na potrzeby eventu lub w wyjątkowej sytuacji ustalić, iż na określony czas zabrania się walk itp. Musi jednak o tym poinformować graczy poprzez Blog Techniczny przynajmniej 3 dni przed wprowadzeniem.
3.7. Statystyki świata są ustawione na maksymalne. Zarządca ma prawo je zmieniać według własnego uznania, ale zanim to zrobi, musi poinformować graczy z przynajmniej jednodniowym wyprzedzeniem.

4. Zasady dotyczące czatu w grze

4.1. Karze podlegają czaty: ogólny, prywatny, grupowy oraz globalny. Nie przewiduje się kar za czat klanowy z wyjątkiem obrażania czy znieważania członków zarządu serwera.
4.2. Niezależnie od tego, w jakiej sytuacji gracz się znajdzie – czy zostanie faktycznie oszukany bądź potraktowany w nieprzyjemny sposób – nie ma prawa namawiać innych przeciwko komuś, obrażać czy też pomawiać i wyzywać. Nic nie upoważnia do wulgarnego słownictwa, bezczelnego traktowania i braku kultury. W takich sytuacjach gracza nadal obowiązuje regulamin.
4.3. Gracz zobowiązany jest do przestrzegania kultury słowa w swoich wypowiedziach oraz do stosowania zasad poprawnej pisowni, ortografii i interpunkcji. W przypadku nagminnego kaleczenia języka - 1-48h killa lub 1-24h killa.
4.4. Na czacie zakazuje się nadmiernego: wysyłania linków, żebrania, spamowania, floodowania, pisania wielkimi literami, FaLą lub tzw. „p0k3m0n3m” oraz wklejania długich treści takich jak, np. walki. – 12-48h mute.
4.5. Komendę /me należy wykorzystywać jedynie do poprawnych opisów czynności postaci – 24h mute.
4.6. Zakazuje się obrażania/ośmieszania gracza bądź ubliżania mu, a nawet jego najbliższej rodzinie, porównywania do zwierząt, kpienia, uwłaszczania godności osobistej (w tym również posługiwanie się obraźliwymi skrótami, slangiem miejskim), szantażowania – 12-199h killa, w przypadkach szczególnych nawet Syberia.
4.7. Używanie słów powszechnie uznawanych za obraźliwe, wulgaryzmy, cenzurowanie wulgaryzmów bądź skróty od nich, treści antysemickie/rasistowskie/erotyczne/dwuznaczne są zabronione – 24-72h mute lub 12-72h killa.
4.7.1. Niedokończone słowo również podlega karze, a wmawianie, że „miało się coś innego na myśli” może skutkować tylko zwiększeniem ilości godzin killa o dodatkowe 12h.
4.8. Zabrania się wszelkiego rodzaju kłótni oraz prowokowania do nich, psucia klimatu na czacie, trollowania, gróźb oraz prób szykanowania - 12-120h killa.
4.9. Zarząd świata nie ingeruje w wymiany złotem czy przedmiotami między światami. Jeśli gracz podejmuje się przyjęcia jakiejkolwiek takiej propozycji – zawsze robi to na własną odpowiedzialność.

5. Zasady dotyczące forum

5.1. Zabrania się zakładania tematów na forum bez zgody zarządcy bądź osoby upoważnionej do wydawania takich zgód – 36h killa oraz zamknięcie tematu.
5.2. Każdy temat na forum posiada swoje własne zasady, z którymi gracz przed napisaniem postu powinien się zapoznać i do nich zastosować. Jeśli nie są one wyszczególnione, obowiązuje punkt 3.3.
5.2.1. Należy również pamiętać o zachowaniu kultury słowa. Gracz zobowiązany jest, również na forum, do przestrzegania zasad poprawnej polszczyzny – w przypadku nagminnych błędów - 1-12h killa, jednorazowe wpadki nie będą brane pod uwagę. Na forum również obowiązuje punkt 2.2.
5.3. W każdym temacie panuje jednak absolutny zakaz:
a) spamowania oraz pisania postów nie na temat – 12h killa – z tej zasady zwolniony jest temat „Mroczne Szeptaniny”.
b) kłótni oraz prowokacji do nich, gróźb, pomówień, szykanowania, kpienia, obrażania i uwłaszczania godności osobistej, propagowania nienawiści - 12-199h killa.
c) wulgarnego wypowiadania się (wulgaryzmy i skróty od nich, cenzurowanie, niedokończone słowa, slang) - 12-72h killa.
d) przydzielania ocen emanujących zawiścią, zazdrością, mających na celu ubliżenie graczowi lub obrażenie go (również poprzez porównywanie do zwierząt); poniżania; szantażowania; uwłaszczania godności osobistej; obrażania członków rodziny – 12-199h killa.
e) umyślnego rozciągania postów – 24h killa.

6. Klany

6.1. Aby założyć klan należy otrzymać zgodę od zarządcy. Założenie klanu kosztuje, a cena jet podana w Blogu Technicznym. Założenie klanu bez zgody to kara zabicia postaci założyciela na 336h, a jeśli nie rozwiąże on klanu lub nie uiści opłaty bądź nie zmieni nazwy po nakazie od zarządcy po 14 dniach jego postacie zostaną zesłane na Syberię.
6.2. Zakazuje się tworzenia obraźliwych nazw klanów oraz rang. To samo dotyczy treści na stronie oficjalnej klanu. Każda nazwa przechodzi przez weryfikację zarządcy – ma on prawo odmówić założenia klanu o danej nazwie i nakazać wymyślenie innej. W przypadku, gdy gracz posłuży się daną nazwą mimo odmowy podlega takiej samej karze jak w punkcie 6.1.
6.2.1. W przypadku chęci zmiany nazwy, nowa nazwa powinna również zostać skonsultowana z zarządcą w temacie "Sprawy Organizacyjne".
6.3. Wojny klanowe są dozwolone i zarząd serwera nie będzie w nie ingerować.
6.4. Na każdy temat z rekrutacją do klanu należy otrzymać zgodę od zarządcy. Zakładać taki temat może jedynie założyciel klanu i ma on obowiązek zaprezentować najpierw jego treść zarządcy. Na nabór daje się dwa tygodnie – po tym czasie temat na forum zostaje zamknięty, a kolejną rekrutację można zorganizować dopiero po miesiącu.
6.5. Wszystkie kary w postaci killa 336h, opisane w powyższych punktach, po wyjaśnieniu sytuacji w podliczaniu są uznawane jako 50h.

7. Waluta serwerowa i skarbiec świata

7.1. Na Mordorze funkcjonuje waluta serwerowa – Nublary. Można ją głównie wygrać w konkursach, eventach, loteriach bądź otrzymać za pomoc przy rozwoju serwera. Za walutę serwerową można wykupić zgodę na założenie klanu, postacie bądź różne dobra z dodatku globalnego.
7.1.1. Zarząd serwera może czasowo organizować eventy, podczas których gracze będą mieli możliwość zakupienia różnych dóbr opisanych w nowym poście na forum. Mogą być to usługi takie jak czasowy immunitet bądź też czasowe zajęcie elity, promocje na postacie i różne inne opcje.
7.2. Przyznawaniem waluty zajmują się osoby do tego wyznaczone.
7.3. Złoto zgromadzone w skarbcu serwerowym jest przechowywane i kontrolowane przez zarządcę, który jest zobowiązany do wydawania go na dobro i rozwój serwera.
7.4. Zakłócanie różnego rodzaju eventów również może podlegać karze. Dotyczy się to różnych, losowych sytuacji, w których gracz próbuje utrudnić prowadzącemu organizację lub też celowo przedłuża, np. licytacje - 12-72h killa.

8. Nieaktywności oraz ujemna reputacja

8.1. Gracz zobowiązany jest logować się na wszystkie swoje postacie przynajmniej raz na 14 dni. Jeśli któraś z postaci gracza będzie nieaktywna dłużej niż 14 dni – zostaje ona przeniesiona na Syberię. Zsyłana jest tylko nieaktywna postać.
8.2. Gracz ma prawo usprawiedliwić swoją nieobecność w temacie na forum specjalnie do tego przeznaczonym. Może też prosić znajomego o usprawiedliwienie go lub zgłosić się osobiście do zarządcy poprzez kontakty podane na profilu.
8.3. Jeśli gracz zostanie przeniesiony na Syberię za nieobecność, ma prawo wrócić na serwer. Jedynym warunkiem jest ponowne pomyślne przejście rekrutacji.
8.4. Zarządca ma prawo do usprawiedliwienia niektórych graczy.
8.5. Gracz ma prawo usprawiedliwić swoją nieobecność na minimalnie 15 dni, a maksymalnie 60 dni. Jeśli ten czas upłynie, a gracz nie zaloguje się do gry, nieaktywne postacie zostaną przeniesione na Syberię.
8.6. Gracz posiadający postacie na świecie prywatnym Mordor zobowiązany jest do posiadania reputacji przynajmniej na poziomie zerowym. Jeśli jego reputacja spadnie na minus, otrzymuje on dwa tygodnie czasu na odrobienie reputacji i wtedy na jego postacie nakładana jest kara w postaci 336h killa. Gdy mu się to nie uda, wszystkie jego postacie zostaną przeniesione na Syberię.
8.6.1. Jeśli gracz odrobi reputację szybciej niż jest to planowane może zgłosić się do zarządcy lub członka rady serwera indywidualnie bądź w temacie przeznaczonym do odwołań.
8.6.3. 336h killa, które gracz otrzymuje, gdy jego reputacja spadnie na minus, po odrobieniu reputacji jest zapisywane jako 50h w podliczeniu.

9. Przenoszenia na Syberię oraz Ostatnia Szansa

9.1. Gracz może zostać zesłany na Syberię za:
a) osiągnięcie dopuszczalnej ilości godzin kar (200h). Spis kar jest prowadzony w specjalnie temu przeznaczonym temacie na forum.
b) wykroczenia, które są uwzględnione w regulaminie, m.in. oszustwa, kradzieże, niedopuszczalne zachowanie (psucie atmosfery świata, nagminne obrażanie).
c) nieodrobienie reputacji w wyznaczonym czasie.
d) nieaktywność powyżej 14 dni bez usprawiedliwienia.
e) niewbicie 40 poziomu na pierwszej postaci w wyznaczonym czasie.
f) stałą blokadę konta.
9.2. W przypadku, gdy gracz ma zostać przeniesiony na Syberię z powodu osiągnięcia dopuszczalnej ilości godzin kar, ma prawo ubiegać się o otrzymanie Ostatniej Szansy. Wtedy należy zgłosić się w temacie z odwołaniami od nałożonych kar. Gracz przejdzie przez tajne głosowanie zarządu, który podejmie decyzję o warunkowym pozostawieniu go na świecie. Decydujące zdanie ma zarządca.
9.2.1. Każde złamanie regulaminu świata po otrzymaniu Ostatniej Szansy równać się będzie z natychmiastowym przeniesieniem na Syberię.
9.3. Gracz może poprosić dobrowolnie o przeniesienie jego postaci na Syberię. Według własnego uznania, może zesłać wszystkie swoje postacie lub tylko wybrane. Taką procedurę należy rozsądnie przemyśleć, gdyż po odznaczeniu postaci do zesłania, nic już nie zostanie cofnięte. Gracz, który zsyła się z własnej woli, może wrócić na serwer podczas ogólnodostępnej rekrutacji.
9.4. Niezależnie od tego, za co postać gracza jest zsyłana na Syberię, zarządca nie będzie zdejmował zesłania „aby gracz mógł coś sobie spakować”.
9.5. Zarządca może jednorazowo przyznać graczowi specjalną łaskę. Oznacza to tyle, iż gracz może zostać warunkowo przywrócony na serwer, a jego godziny resetują się, ale w zamian za to, każda kara, którą otrzyma, będzie na stałe mnożona razy dwa.

10. Zarząd serwera – przywileje, obowiązki oraz kontakt

10.1. Rekrutacją do zarządu i Grupy Eventowej zajmuje się zarządca i nikt inny. To on decyduje o awansie bądź degradacji członków rady świata. Zarządca ma także prawo do nagradzania SM/MC za wykonywanie obowiązków oraz może odebierać rangi według własnego uznania.
10.1.1. Zażalenia odnośnie pracy SM/MC należy kierować bezpośrednio do zarządcy.
10.2. Każda osoba wchodząca w skład zarządu jest opisana w Blogu Technicznym wraz z obowiązkami, które powinna wykonywać. Nikt nie ma prawa zajmować się czymś, co nie zostało mu powierzone. Wyjątek stanowi zarządca, który ma wręcz obowiązek ingerować w różne sprawy w celu nadzorowania.
10.3. Zarząd wspólnie podejmuje różne decyzje dotyczące ważnych spraw na serwerze. Dotyczy to zarówno zmian jak i głosowań odnośnie przyznania graczowi Ostatniej Szansy.
10.4. Osoby funkcyjne również są zobowiązane do przestrzegania regulaminu.
10.5. Zarząd musi odznaczać się obiektywnością, rzetelnością i lojalnością względem zarządcy. Takie osoby muszą również być aktywne i bezstronne, a podejmowane przez nie decyzje muszą być sprawiedliwe oraz nie mogą one zaniedbywać swoich obowiązków.
10.5.1. Osoby funkcyjne muszą przede wszystkim chcieć działać dla dobra serwera, pilnować porządku zarówno w grze jak i na forum. Do ich obowiązku należy nakładanie kar za każde przewinienie (w zakresie swoich możliwości i wyznaczonych uprawnień) i dokumentowanie tego w Padole Osądu.
10.5.2. Nadużywanie rangi skutkuje natychmiastowym odebraniem jej.
10.6. W razie gdyby zarządca był nieobecny ma on prawo powołać na ten czas swojego zastępcę, który będzie mógł robić wszystko, co dla niego możliwe jako zastępczego zarządcy. Taka informacja zostanie podana w Blogu Technicznym. Odpowiedzialność za czyny i decyzje zastępcy ponosi zarządca świata.
10.7. Każdy członek zarządu zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkiego rodzaju informacji, które przekazywane są na konferencji zarządu lub które prywatnie przekazuje mu zarządca. Dotyczy to zarówno planowanych zmian jak i różnych eventów oraz innych, losowych spraw.
10.8. Moderatorzy nie mają prawa podważać decyzji innych moderatorów – może to robić jedynie zarządca, który jest ponad wszystkimi i ma obowiązek nadzorować decyzje SM/MC.
10.9. Super Moderatorom zakazuje się spamowania komendą /nar lub /all oraz wykorzystywania ich niezgodnie z przeznaczeniem. /nar służy tylko i wyłącznie do opisów, a /all do, np. informowania o ważnych sprawach bądź ewentualnej integracji z graczami poprzez różnego rodzaju zabawy i quizy.
10.10. Kontakt do zarządcy zawsze jest podany na jego profilu. SM oraz MC nie mają obowiązku podawania kontaktów do siebie i podstawowym sposobem kontaktu z nimi jest wtedy skrzynka pocztowa lub czat w grze bądź forum.

Regulamin został spisany przez Shayano z pomocą zarządu ŚP Mordor oraz z uwzględnieniem opinii graczy.

Regulamin obowiązujący do dnia 04/06/2019.


1. Postanowienia ogólne

1.1. Każdy gracz posiadający postać na świecie prywatnym Mordor oświadcza, iż zapoznał się z niniejszym regulaminem i zobowiązuje się go przestrzegać oraz ponosić konsekwencje w przypadku naruszenia zasad. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z konieczności przestrzegania. Po zalogowaniu się do gry, gracz ma obowiązek zapoznania się z treścią wiadomości systemowej. Z racji, iż wiele informacji znajduje się na forum, gracz ma również obowiązek monitorować, czy przypadkiem nie pojawiają się tam jakieś nowości.
1.2. Gracz podlega również Regulaminowi Gry Margonem, Etykiecie Gracza, Regulaminowi Czatu oraz Zasadom Światów Prywatnych.
1.3. Zabrania się wykorzystywania wszelakich niedomówień, luk bądź niejasności w regulaminie. Udowodnione wykorzystywanie ewentualnych braków może równać się z przeniesieniem wszystkich postaci gracza na Syberię. W razie jakichkolwiek problemów związanych z interpretacją regulaminu, zarządca jest zobowiązany do wyjaśnień i są one jedyną formą poprawnej interpretacji zasad.
1.3.1. W przypadku, gdy któryś z punktów będzie stwarzał wiele kłopotów lub będzie nadinterpretowany/przekręcany przez graczy, będzie objaśnany w Blogu Technicznym przez zarządcę.
1.4. Za złamanie regulaminu grozi kara w postaci killa, mute lub Syberii. Karze podlegają wszystkie postacie gracza z wyjątkiem sytuacji szczególnych opisanych w regulaminie.
1.4.1. Każde przewinienie jest weryfikowane indywidualnie przez moderatora. Ma on prawo odrzucić zgłoszenie, jeśli uzna, że jest ono zbyt małej wagi. W razie jakichkolwiek sprzeczności decydujące zdanie ma zarządca.
1.4.2. W przypadku złamania kilku punktów regulaminu na raz moderator ma prawo sumować kary, a jeśli gracz łamie ten sam punkt regulaminu po raz kolejny, moderator może również podwoić karę lub zamienić mute na killa.
1.5. Za konto odpowiada właściciel i ponosi on również odpowiedzialność za czyny swojego zastępcy.
1.5.1. W wyjątkowych przypadkach zarząd może nadać karę za treści na profilu gracza, za posty na forum Margonem lub wiadomości na skrzynce pocztowej w grze.
1.6. W przypadku wprowadzenia jakichkolwiek zmian w regulaminie zarządca jest zobowiązany do poinformowania graczy 14 dni przed ich planowanym wejściem w życie.
1.7. Udowodnione próby zastraszania, oszukania bądź przekupienia zarządu świata prywatnego Mordor będą skutkowały przeniesieniem na Syberię lub killem nawet do 200h. Pod ten punkt podlegają również sytuacje, kiedy gracz śle w stronę zarządu oszczerstwa, pomawia lub wykazuje wyraźne chęci utrudniania wykonywania przez zarządcę/SM/MC obowiązków poprzez znieważanie i nieustanne podważanie ich zdania bądź też przesadnie lekceważący ton wypowiedzi. Zarzucanie stronniczości osobom z rady, zastraszanie panelem kontaktowym, sugerowanie, iż "ustawia" konkursy lub próbuje czerpać dobra materialne za wykonywaną pracę (wszystko bez dowodów) również nie są mile widziane i będą za to wymierzane kary.
1.7.1. Zakazuje się również prób przekupywania graczy. Będzie to skutkowało przeniesieniem na Syberię. Dotyczy to sytuacji, w których, przykładowo: gracz x oferuje graczowi y złoto za wycofanie zgłoszenia i inne tego typu.
1.8. Przyznanie się do winy jest równoznaczne z popełnieniem wykroczenia i w takich przypadkach może zostać nadana kara nawet, jeśli nie ma wystarczającej ilości dowodów.
1.9. W sytuacjach spornych zarządca ma prawo skorzystać z logów w panelu zarządzania lub skierować się na panel kontaktowy i wyjaśnić sprawę, a wiadomości administracji mogą służyć jako dowody.
1.10 Screeny będące dowodami przy zgłoszeniach przedawniają się po 7 dniach. Każdy screen musi być wykonany poprawnie, tj. zrzut ekranu musi być pełny, nie może być w żaden sposób edytowany, zawiera całe okno przeglądarki oraz pasek systemowy komputera z godziną i datą. Zasady przyjmowania screenów są również opisane w temacie "Padół Osądu".
1.11. Gracz ponosi odpowiedzialność za linki, które rozpowszechnia i, jeśli znajdą się w nich tagi bądź treści wulgarne, niepożądane, obraźliwe, prześmiewcze, zarząd ma prawo ukarać gracza karą do 72h killa, a w skrajnych przypadkach nawet Syberią.
1.12. W skład zarządu serwera wchodzą osoby opisane w drugim poście Blogu Technicznego.
1.12.1. Podszywanie się pod zarząd serwera i/lub próby wyciągnięcia dóbr materialnych poprzez podawanie się za zarządcę/SM/MC skutkuje przeniesienie wszystkich postaci gracza na Syberię.
1.13. Zakazuje się oszukiwania i okradania graczy - do 100h killa, w sytuacjach naprawdę skrajnych zarządca ma prawo przenieść postacie gracza na Syberię.
1.14. Gracz ma 7 dni na odwoływanie się od kary w temacie na forum specjalnie temu przeznaczonym. Po upływie tego czasu odwołania będą odrzucane.
1.15 Po osiągnięciu bądź przekroczeniu 200h kar wszystkie postacie gracza zostają przeniesione na Syberię. Kille wpisywane są jako normalne godziny, zaś mute mają przelicznik, np. 12h mute to 6h w podliczeniu.
1.16. Kary obejmują całe konto gracza i nie zerują się nawet po zesłaniu na Syberię. Dlatego po osiągnięciu 200h kar nie ma możliwości powrotu na serwer. Wyjątek stanowi sytuacja opisana w punkcie 6.6.
1.17. W uzasadnionych sytuacjach zarządca ma prawo zwolnić gracza z przestrzegania poszczególnych punktów regulaminu, jeśli działa on w sprawach serwerowych. Może to dotyczyć zarówno pisania postów na forum jak i na czacie w grze czy wymogu wbicia poziomu doświadczenia.
1.18. Jeśli gracz otrzyma blokadę konta lub knebla na forum, które uniemożliwią mu wejście do gry lub napisanie istotnego postu na forum, ma obowiązek poinformować o takowej sytuacji zarządcę poprzez kontakt podany na profilu. Jeśli tego nie zrobi, zarządca nie będzie sam ingerował w jego sytuację i ma prawo, np. przenieść postacie takiego delikwenta na Syberię za nieaktywność.
1.18.1. Zarząd serwera ma obowiązek dopisać graczowi 35h do spisu kar za otrzymanie każdego knebla lub 70h do spisu kar za otrzymanie każdego bana.
1.19. Układanie z przedmiotów wulgarnych, niepożądanych, obraźliwych słów lub obrazków – 100h killa.
1.20. W przypadkach, gdy gracz wykazuje przejawy działań, które mają na celu negatywnie wpływać na atmosferę serwera, utrudniać rozgrywkę innym lub odbierać przyjemność z przeglądania forum bądź, gdy oczernia serwer (lub jego zarząd), wypowiada się w sposób bardzo nieprzychylny bez poparcia swoich słów konkretnymi dowodami – 12-199h killa, zarząd może również wspólnie podjąć decyzję o Syberii. W tym punkcie nie zakazujemy graczom wyrażać własnej opinii, nawet, jeżeli ma być ona negatywna, ale wyrażać swoją opinię można w kulturalny i przyzwoity sposób i należy mieć to na uwadze.
1.21. Zgłoszenia na graczy z zawiści, na siłę lub takie, po których widać, iż gracz chce mścić się na drugim graczu (np. za to, że ten zgłosił go wcześniej) – 36h killa oraz odrzucenie zgłoszenia, a punkt ten wykorzystywać może jedynie zarząd serwera. Oczywiście, jeśli są podstawy do nadania kary, nikt jej nie uniknie.
1.22. Wszelkiego rodzaju zachowania, wypowiedzi lub treści, które będą miały na celu podjudzanie kogoś przeciwko komuś, namawianie do nienawiści lub ośmieszania danej osoby bądź też nawet jawna dyskryminacja i "tępienie" danego klanu mogą zostać ukarane killem nawet do 100h.
1.23. Różnego rodzaju obrazy, prowokacje, złośliwe oceny czy oczernianie zgłaszać mogą jedynie osoby, których to bezpośrednio dotyczy. Takie sytuacje wynikać mogą z kontekstu rozmowy bądź też ocen pod postem na forum itp.
1.24. Osoby, których postacie zostały odznaczone do zesłania na Syberię, nie mają już prawa do zgłaszania innych za przewinienia.

2. Główne zasady posiadania postaci

2.1. Aby posiadać postać na świecie prywatnym Mordor należy otrzymać zaproszenie od zarządcy. Każda próba otrzymania zaproszenia w sposób nielegalny wiąże się z permanentnym zakazem wstępu na świat oraz zgłoszeniem na panel kontaktowy, jeśli zarządca posiada na to odpowiednie dowody.
2.2. Głównym sposobem otrzymania zaproszenia na świat prywatny Mordor jest pomyślne przejście rekrutacji ogólnej na forum.
2.2.1. Zarządca zastrzega sobie prawo do zapraszania graczy poza rekrutacją, ale jest zobowiązany do prowadzenia spisu zaproszonych osób w Blogu Technicznym. Tacy gracze mogą być wtedy zwolnieni z okresu próbnego opisanego w punkcie 9.3.
2.2.2. W wyjątkowych sytuacjach gracz może zostać zaproszony na serwer w czasie zamkniętej rekrutacji za napisanie podania prywatnie do zarządcy, który może skonsultować jego przypadek z radą serwera. Taka osoba otrzyma normalny okres próbny i wytyczne co do wbicia wymaganego poziomu doświadczenia.
2.3. Wraz z otrzymaniem zaproszenia i odnotowaniem w Blogu Technicznym każdy gracz przechodzi miesięczny okres próbny. W tym czasie wszystkie kary są nakładane podwójnie.
2.4. Gracz zobowiązany jest do wbicia minimum 40 poziomu doświadczenia w czasie 2 tygodni od wysłania zaproszenia przez zarządcę. Jeśli tego nie zrobi – jego postać zostanie zesłana na Syberię. Punkt ten dotyczy jedynie pierwszych postaci.
2.4.1. Jeśli gracz zostanie wyrzucony na Syberię za to, iż nie wbił wymaganego poziomu, ma on możliwość powrotu przy najbliższej rekrutacji ogólnej pod warunkiem, że jego podanie zostanie zaakceptowane.
2.5. Na świecie prywatnym Mordor można posiadać maksymalnie 6 postaci:
a) pierwszą postać gracz otrzymuje po pomyślnym napisaniu podania,
b) drugą, trzecią oraz czwartą postać gracz może zakupić za złoto bądź walutę serwerową (cennik znajduje się w Blogu Technicznym) lub wygrać w konkursach,
c) piątą i szóstą postać gracz może otrzymać za zasługi wobec świata lub wygrać w zabawach, jeśli posiada już cztery postaci.
2.6. Gracz ma możliwość zresetowania swojej postaci. Taka procedura również kosztuje (cennik w Blogu Technicznym) i przebiega na zasadach opisanych w temacie „Sprawy Organizacyjne”, tj. resetowana postać zostaje zsyłana na Syberię przez zarządcę (gracz może ją w tym czasie usunąć) i wysyłane jest nowe zaproszenie.
2.6.1. W ciągu trzech miesięcy gracz ma prawo zresetować maksymalnie jedną postać.
2.6.2. Do 10 poziomu doświadczenia reset postaci jest darmowy.
2.7. Ceny postaci mogą ulec zmianie według uznania zarządcy. Gracze muszą jednak zostać o tym poinformowani przynajmniej 3 dni przed wejściem planowanych zmian w życie.
2.8. W celu zakupienia postaci bądź wykorzystania zaproszenia wygranego w konkursie należy zgłosić się w temacie „Sprawy Organizacyjne” na forum.
2.9. Złoto zawsze należy wysyłać na postać "Shayano". Pieniądze te trafiają do skarbca serwera.
2.10. Nicki postaci nie mogą być w żaden sposób obraźliwe lub wulgarne – karą jest przeniesienie postaci na Syberię oraz w skrajnych przypadkach zgłoszenie na panel kontaktowy.

3. Ogólne zasady gry na świecie

3.1. Zezwala się na wybijanie elit, elit II oraz tytanów.
3.2. Zabrania się wybijania herosów i podlega to karze 48h killa.
3.2.1. Gracz, który znalazł herosa i chce go zająć musi, stojąc w obrębie 10 kratek od niego, napisać na chacie ogólnym „Zajmuję herosa X”i od tego momentu ma on 15 minut na zebranie grupy i zabicie herosa. Jeśli mu się nie uda, może odświeżyć zajęcie. Każde zajęcie powinno być udokumentowane poprawnie wykonanym screenem -> Przykład. Zajętego herosa zaatakować może tylko członek grupy zajmującej.
3.2.2. Jeśli heros zostaje wybity przez grupę graczy, ten który zaatakował otrzyma 48h killa, a cała reszta po 24h. Takie przypadki będą weryfikowane z panelem zarządcy.
3.2.3. Wybicie herosa powinno być udokumentowane poprawnym zrzutem ekranu. Należy wtedy po prostu najechać myszką na postać gracza (aby wyświetlił się jego nick), który dopuścił się zaatakowania zajętego herosa. Widoczne wtedy musi być losowanie o walkę/walkę.
3.2.4. Próby oszukiwania przy zajmowaniu herosa/kombinowanie podlegają karze do 100h killa.
3.2.5. Gracz nie ma obowiązku pisania o zajęciu i robienia zrzutu ekranu, ale w przypadku, gdy heros zostanie mu wybity nie ma też prawa ubiegać się o ukaranie gracza, gdyż nie posiada na to żadnych dowodów.
3.3. Jeśli gracz lub jego drużyna oddali się od herosa na odległość większą niż 10 kratek - zwalniają herosa. To samo jeśli zajmujący przejdzie na inną mapę, wyloguje się z gry, zostanie zabity przez herosa/jakiegokolwiek potworka– zwalnia herosa i inny gracz ma wtedy prawo go zająć.
3.3.1. Gracz, który zajął herosa (oraz jego drużyna) jest nietykalny przez 15 minut od zajęcia i nie można go atakować. Zaatakowanie takich osób równa się z killem na 48h.
3.3.2. Jeśli atakującą stroną jest grupa – tylko ten, co zaatakował otrzyma 48h killa, a cała reszta po 24h.
3.3.3. W takim przypadku przy zgłoszeniu należy dostarczyć zrzut ekranu z zajęciem herosa oraz zrzut, gdzie widoczny jest początek walki z innym graczem/grupą.
3.4. Gdyby gracz nie miał wystarczającej ilości dowodów na zgłoszenie drugiego gracza, zarządca może posłużyć się danymi z panelu zarządzania w celu wyjaśnienia sprawy.
3.5. Nie ma czegoś takiego jak zajmowanie przedmiotów. Wykłócanie się o looty, zarzucanie, że ktoś na dany przedmiot nie zasłużył itp. mogą równać się z karą w postaci 24h killa.
3.6. Na świecie nie ma żadnych ograniczeń lvlowych, jeśli chodzi o zabijanie innych graczy. Można się bić gdzie się chce i jak się chce. Wyjątek stanowi sytuacja z punktu 5.3.1.
3.6.1. Zarządca może na potrzeby eventu lub w wyjątkowej sytuacji ustalić, iż na określony czas zabrania się walk itp. Musi jednak o tym poinformować graczy poprzez Blog Techniczny przynajmniej 3 dni przed wprowadzeniem.
3.7. Statystyki świata są ustawione na maksymalne. Zarządca ma prawo je zmieniać według własnego uznania, ale zanim to zrobi, musi poinformować graczy z przynajmniej jednodniowym wyprzedzeniem.

4. Zasady dotyczące czatu w grze

4.1. Karze podlegają czaty: ogólny, prywatny, grupowy oraz globalny. Nie przewiduje się kar za czat klanowy z wyjątkiem nagminnego obrażania czy znieważania członków zarządu serwera. W inne przypadki powinny być rozstrzygane przez założyciela danego klanu.
4.2. Niezależnie od tego, w jakiej sytuacji gracz się znajdzie – czy zostanie faktycznie oszukany bądź potraktowany w nieprzyjemny sposób – nie ma prawa namawiać innych przeciwko komuś, obrażać czy też pomawiać i wyzywać. Nic nie upoważnia do wulgarnego słownictwa, bezczelnego traktowania i braku kultury. W takich sytuacjach gracz może zostać ukarany na podstawie regulaminu.
4.3. Gracz zobowiązany jest do przestrzegania kultury słowa w swoich wypowiedziach oraz do stosowania zasad poprawnej pisowni, ortografii i interpunkcji. W przypadku nagminnego kaleczenia języka - 1-12h killa lub 1-48h mute. Na jednorazowe pomyłki zarząd będzie przymykać oko.
4.4. Na czacie zakazuje się nadmiernego: wysyłania linków, żebrania, spamowania, floodowania, pisania wielkimi literami, FaLą lub tzw. „p0k3m0n3m” oraz wklejania długich treści takich jak, np. walki. Dozwolone są 3 oferty handlu na godzinę w danej lokacji/chacie globalnym (w Domu Aukcyjnym handel bez ograniczeń) – 6-48h mute.
4.5. Komendę /me należy wykorzystywać jedynie do poprawnych opisów czynności postaci – 24h mute.
4.6. Zakazuje się obrażania/ośmieszania gracza bądź ubliżania mu, a nawet jego najbliższej rodzinie, porównywania do zwierząt, kpienia, uwłaszczania godności osobistej (w tym również posługiwanie się obraźliwymi skrótami, slangiem miejskim), szantażowania – 12-199h killa, w przypadkach szczególnych nawet Syberia.
4.7. Używanie słów powszechnie uznawanych za obraźliwe, wulgaryzmy, cenzurowanie wulgaryzmów bądź skróty od nich, treści antysemickie/rasistowskie/erotyczne/dwuznaczne są zabronione – 12-72h killa w zależności od rodzaju epitetu.
4.7.1. Niedokończone słowo również podlega karze, a wmawianie, że „miało się coś innego na myśli” może skutkować tylko zwiększeniem ilości godzin killa o dodatkowe 12h.
4.8. Zabrania się wszelkiego rodzaju kłótni oraz prowokowania do nich, psucia klimatu na czacie, trollowania, gróźb oraz prób szykanowania - 12-120h killa.
4.9. Zarząd świata nie ingeruje w wymiany złotem między światami. Jeśli gracz podejmuje się przyjęcia jakiejkolwiek takiej propozycji – robi to na własną odpowiedzialność, a jeśli zostanie oszukany nie ma prawa takiego delikwenta pomawiać oraz obrażać.

5. Zasady dotyczące forum

5.1. Zabrania się zakładania tematów na forum bez zgody zarządcy bądź osoby upoważnionej do wydawania takich zgód – 36h killa oraz zamknięcie tematu.
5.2. Każdy temat na forum posiada swoje własne zasady, z którymi gracz przed napisaniem postu powinien się zapoznać i do nich zastosować. Jeśli nie są one wyszczególnione, obowiązuje punkt 3.3.
5.2.1. Należy również pamiętać o zachowaniu kultury słowa. Gracz zobowiązany jest, również na forum, do przestrzegania zasad poprawnej polszczyzny – w przypadku nagminnych błędów - 1-12h killa, jednorazowe wpadki nie będą brane pod uwagę. Na forum również obowiązuje punkt 2.2.
5.3. W każdym temacie panuje jednak absolutny zakaz:
a) spamowania oraz pisania postów nie na temat – 12h killa – z tej zasady zwolniony jest temat „Mroczne Szeptaniny”.
b) kłótni oraz prowokacji do nich, gróźb, pomówień, szykanowania, kpienia, obrażania i uwłaszczania godności osobistej, propagowania nienawiści - 12-199h killa.
c) wulgarnego wypowiadania się (wulgaryzmy i skróty od nich, cenzurowanie, niedokończone słowa, slang) - 12-72h killa.
d) przydzielania ocen emanujących zawiścią, zazdrością, mających na celu ubliżenie graczowi lub obrażenie go (również poprzez porównywanie do zwierząt); poniżania; szantażowania; uwłaszczania godności osobistej; obrażania członków rodziny – 12-199h killa.
e) umyślnego rozciągania postów – 24h killa.

6. Klany

6.1. Aby założyć klan należy otrzymać zgodę od zarządcy świata bądź od osoby upoważnionej do wydawania takich zgód. Założenie klanu wiąże się z opłatą, a cena podana jest w Blogu Technicznym. Założenie klanu bez zgody skutkuje zabiciem postaci założyciela na 336h, a jeśli klan nie zostanie rozwiązany lub nie zostanie dostarczona opłata, po 14 dniach zostaną one przeniesione na Syberię.
6.2. Klan ma tydzień na zebranie przynajmniej 10 członków (osób, nie postaci!) i musi ten minimalny próg utrzymywać przez cały czas. W przypadku, gdy klan nie zbierze wystarczającej ilości członków, założyciel zobowiązany jest do rozwiązania klanu, a środki, za które klan został założony przepadają. Jeśli założyciel odmawia rozwiązania klanu musi liczyć się z karą 336h killa, ale nie dłużej jak 2 tygodnie - po tym czasie jego postacie zostaną przeniesione na Syberię.
6.2.1. Jeśli liczba osób w klanie spadnie poniżej 10, założyciel ma tydzień na uzupełnienie brakującej liczby członków, a jeśli mu się to nie uda ma obowiązek rozwiązać klan. W przypadku odmawiania podlega takiej samej karze jak w punkcie 4.2.
6.3. Zakazuje się tworzenia obraźliwych nazw klanów oraz rang. To samo dotyczy treści na stronie oficjalnej klanu. Każda nazwa przechodzi przez weryfikację zarządu serwera – ma on prawo odmówić założenia klanu o danej nazwie i nakazać wymyślenie innej. W przypadku, gdy gracz założy klan mimo odmowy podlega takiej samej karze jak w punkcie 4.2.
6.3.1. W przypadku, gdy klan planuje zmianę nazwy, nowa nazwa powinna również być skonsultowana z zarządcą świata w temacie "Sprawy Organizacyjne".
6.4. Wojny klanowe są dozwolone i zarząd serwera nie będzie w nie ingerować.
6.5. Na każdy temat z rekrutacją do klanu należy otrzymać zgodę od zarządcy. Zakładać taki temat może jedynie założyciel klanu i ma on obowiązek zaprezentować najpierw treść takiego tematu zarządcy. Na rekrutację daje się dwa tygodnie – po tym czasie temat na forum zostaje zamknięty, a otworzenie takiego kolejnego możliwe będzie dopiero po miesiącu od zakończenia poprzedniego naboru. Jeśli gracz założy temat bez zgody zarządcy podlega karze według punktu 3.1.
6.6. Wszystkie kary w postaci killa 336h, opisane w powyższych punktach, po wyjaśnieniu sytuacji w podliczaniu są uznawane jako 50h.

7. Waluta serwerowa i skarbiec świata

7.1. Na Mordorze funkcjonuje waluta serwerowa – Nublary. Można ją głównie wygrać w konkursach, eventach, loteriach bądź otrzymać za pomoc przy rozwoju serwera. Za walutę serwerową można wykupić zgodę na założenie klanu, postacie bądź różne dobra z dodatku globalnego.
7.1.1. Zarząd serwera może czasowo organizować eventy, podczas których gracze będą mieli możliwość zakupienia różnych dóbr opisanych w nowym poście na forum. Mogą być to usługi takie jak czasowy immunitet bądź też czasowe zajęcie elity, promocje na postacie i różne inne opcje.
7.2. Przyznawaniem waluty zajmują się osoby do tego wyznaczone.
7.3. Złoto zgromadzone w skarbcu serwerowym jest przechowywane i kontrolowane przez zarządcę. Nie ma on prawa wykorzystywać środków serwerowych do celów własnych i jest zobowiązany całą pulę przekazywać na dobro i rozwój serwera.
7.4. Zakłócanie różnego rodzaju eventów również może podlegać karze. Dotyczy się to różnych, losowych sytuacji, w których gracz próbuje utrudnić prowadzącemu organizację lub też celowo przedłuża, np. licytacje - 12-72h killa.
7.4.1. Zakazuje się atakowania osób prowadzących w danej chwili zabawę na forum. Taka osoba musi wtedy napisać wyraźnie na chacie ogólnym, że prowadzi zabawę (podać nazwę) i przyznać, że nie wykazuje w tym czasie żadnej aktywności w grze (nie może expić, bić potworków ani atakować innych graczy). Po zakończeniu zabawy powinna napisać, że już skończyła. Takie zaatakowanie będzie skutkowało zabiciem gracza na 12h.

8. Nieaktywności oraz ujemna reputacja

8.1. Gracz zobowiązany jest logować się na wszystkie swoje postacie przynajmniej raz na 14 dni. Jeśli któraś z postaci gracza będzie nieaktywna dłużej niż 14 dni – zostaje ona przeniesiona na Syberię. Zsyłana jest tylko nieaktywna postać, a nie wszystkie.
8.2. Gracz ma prawo usprawiedliwić swoją nieobecność w temacie na forum specjalnie do tego przeznaczonym. Może też prosić znajomego o usprawiedliwienie go lubzgłosić się osobiście do zarządcy poprzez kontakty podane na profilu.
8.3. Jeśli gracz zostanie przeniesiony na Syberię za nieobecność, ma prawo wrócić na serwer. Jedynym warunkiem jest ponowne pomyślne przejście rekrutacji.
8.4. Zarządca ma prawo do usprawiedliwienia niektórych graczy. Dotyczy to osób, które w szczególności przyczyniły się do rozwoju świata.
8.5. Gracz ma prawo usprawiedliwić swoją nieobecność na minimalnie 15 dni, a maksymalnie 60 dni. Jeśli ten czas upłynie, a gracz nie zaloguje się do gry, nieaktywne postacie zostaną przeniesione na Syberię.
8.6. Gracz posiadający postacie na świecie prywatnym Mordor zobowiązany jest do posiadania reputacji przynajmniej na poziomie zerowym. Jeśli jego reputacja spadnie na minus, otrzymuje on dwa tygodnie czasu na odrobienie reputacji i wtedy na jego postacie nakładana jest kara w postaci 336h killa. Gdy mu się to nie uda, wszystkie jego postacie zostaną przeniesione na Syberię.
8.6.1. Jeśli gracz odrobi reputację szybciej niż jest to planowane może zgłosić się do zarządcy lub członka rady serwera indywidualnie bądź w temacie przeznaczonym do odwołań.
8.6.3. 336h killa, które gracz otrzymuje, gdy jego reputacja spadnie na minus, po odrobieniu reputacji jest zapisywane jako 50h w podliczeniu.

9. Przenoszenia na Syberię oraz Ostatnia Szansa

9.1. Gracz może zostać zesłany na Syberię za:
a) przekroczenie dopuszczalnej ilości godzin kar (200h). Spis kar jest prowadzony w specjalnie temu przeznaczonym temacie na forum.
b) poważne wykroczenia, które są uwzględnione w regulaminie, m.in. oszustwa, kradzieże, niedopuszczalne zachowanie (psucie atmosfery świata, nagminne obrażanie). Sytuacje sporne będą konsultowane z administracją gry.
c) nieodrobienie reputacji w wyznaczonym czasie.
d) nieaktywność powyżej 14 dni bez usprawiedliwienia.
e) niewbicie 40 poziomu na pierwszej postaci w wyznaczonym czasie – gracz ma prawo ubiegać się o przedłużenie tego czasu o dodatkowe trzy dni w temacie z odwołaniami.
f) stałą blokadę konta.
9.2. W przypadku, gdy gracz ma zostać przeniesiony na Syberię z powodu przekroczenia dopuszczalnej ilości godzin kar, ma prawo ubiegać się o otrzymanie Ostatniej Szansy. Wtedy należy zgłosić się w temacie z odwołaniami od nałożonych kar. Gracz przejdzie przez tajne głosowanie zarządu, który podejmie decyzję o warunkowym pozostawieniu go na świecie. Decydujące zdanie ma zarządca.
9.2.1. Każde złamanie regulaminu świata po otrzymaniu Ostatniej Szansy równać się będzie z natychmiastowym przeniesieniem na Syberię.
9.3. Gracz może poprosić dobrowolnie o przeniesienie jego postaci na Syberię. Według własnego uznania, może zesłać wszystkie swoje postacie lub tylko wybrane. Taką procedurę należy rozsądnie przemyśleć, gdyż po oznaczeniu postaci do zesłania na świat wyrzutków, nie ma już możliwości cofnięcia.
9.3.1. Gracz, który poprosi dobrowolnie o bilet na Syberię, ma prawo wrócić na serwer poprzez udział w rekrutacji ogólnej na forum. Oczywiście pod warunkiem, że jego podanie przejdzie pomyślnie nabór.
9.4. Gracz może odwołać się od zesłania za nieusprawiedliwioną nieaktywność. Jeśli jego odwołanie zostanie rozpatrzone pozytywnie, Syberia zostanie cofnięta, a do spisu kar zostanie dopisane 20h.
9.5. Niezależnie od tego, za co postać gracza jest zsyłana na Syberię, zarządca nie będzie zdejmował zesłania „aby gracz mógł coś sobie spakować”.
9.6. Zarządca może jednorazowo przyznać graczowi specjalną łaskę. Oznacza to tyle, iż gracz może zostać warunkowo przywrócony na serwer, a jego godziny resetują się, ale w zamian za to, każda kara, którą otrzyma, będzie na stałe mnożona razy dwa.

10. Zarząd serwera – przywileje, obowiązki oraz kontakt

10.1. Rekrutacją do zarządu i Grupy Eventowej zajmuje się zarządca i nikt inny. To on decyduje o awansie bądź degradacji członków rady świata. Zarządca ma także prawo do nagradzania SM/MC za wykonywanie obowiązków oraz może odebierać rangi według własnego uznania.
10.1.1. Zażalenia odnośnie pracy SM/MC należy kierować bezpośrednio do zarządcy.
10.2. Każda osoba wchodząca w skład zarządu jest opisana w Blogu Technicznym wraz z obowiązkami, które powinna wykonywać. Nikt nie ma prawa zajmować się czymś, co nie zostało mu powierzone. Wyjątek stanowi zarządca, który ma wręcz obowiązek ingerować w różne sprawy w celu nadzorowania.
10.3. Zarząd wspólnie podejmuje różne decyzje dotyczące ważnych spraw na serwerze. Dotyczy to zarówno zmian jak i głosowań odnośnie przyznania graczowi Ostatniej Szansy. Głosowanie jest tajne i jedynie jego wynik jest prezentowany na forum ogólnym.
10.4. Osoby funkcyjne również są zobowiązane do przestrzegania regulaminu.
10.5. Zarząd musi odznaczać się obiektywnością, rzetelnością i lojalnością względem zarządcy. Takie osoby muszą również być aktywne i bezstronne, a podejmowane przez nie decyzje muszą być sprawiedliwe oraz nie mogą one zaniedbywać swoich obowiązków.
10.5.1. Osoby funkcyjne muszą przede wszystkim chcieć działać dla dobra serwera, pilnować porządku zarówno w grze jak i na forum. Do ich obowiązku należy nakładanie kar za każde przewinienie (w zakresie swoich możliwości i wyznaczonych uprawnień) i dokumentowanie tego w Padole Osądu.
10.5.2. Nadużywanie rangi skutkuje natychmiastowym odebraniem jej bez możliwości powrotu.
10.6. W razie gdyby zarządca był nieobecny ma on prawo powołać na ten czas swojego zastępcę, który będzie mógł robić wszystko, co dla niego możliwe jako zastępczego zarządcy. Taka informacja zostanie podana w Blogu Technicznym. Odpowiedzialność za czyny i decyzje zastępcy ponosi zarządca świata.
10.7. Każdy członek zarządu zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkiego rodzaju informacji, które przekazywane są na konferencji zarządu lub które prywatnie przekazuje mu zarządca. Dotyczy to zarówno planowanych zmian jak i różnych eventów oraz innych, losowych spraw.
10.8. Moderatorzy nie mają prawa podważać decyzji innych moderatorów – może to robić jedynie zarządca, który jest ponad wszystkimi i ma obowiązek nadzorować decyzje SM/MC.
10.9. Super Moderatorom zakazuje się spamowania komendą /nar lub /all oraz wykorzystywania ich niezgodnie z przeznaczeniem. /nar służy tylko i wyłącznie do opisów, a /all do, np. informowania o ważnych sprawach bądź ewentualnej integracji z graczami poprzez różnego rodzaju zabawy i quizy.
10.10. Kontakt do zarządcy zawsze jest podany na jego profilu. SM oraz MC nie mają obowiązku podawania kontaktów do siebie i podstawowym sposobem kontaktu z nimi jest wtedy skrzynka pocztowa lub czat w grze bądź forum.

Regulamin został spisany przez Shayano z pomocą zarządu ŚP Mordor oraz z uwzględnieniem opinii graczy.





2016-01-25
Publikacja regulaminu świat
---
2016-02-02
Usunięcie z regulaminu punktu "9.9.2
---
2016-01-03
Publikacja nowego regulaminu świata
05/02/2016
2016-02-28
Zniesienie punktu II.5
---
2016-05-16
Publikacja nowego regulaminu świata
30/05/2016
2016-05-30
Zmiana w punkcie 2.6(druga postać); usunięcie punktu 6.8.
---
2016-06-24
Publikacja nowego regulaminu świata
08/07/2016
2016-06-24
Publikacja nowego regulaminu świata
08/07/2016
2016-10-08
Publikacja nowego regulaminu świata
22/10/2016
2017-02-02
Publikacja nowego regulaminu świata
16/02/2017
2017-28-12
Publikacja nowego regulaminu świata
11/01/2018
2018-08-27
Publikacja nowego regulaminu świata
10/09/2018
2019-05-21
Publikacja nowego regulaminu świata
04/06/2019
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -