Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Publicystyka > Pixelart a Margonem. Poradnik.

[Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1]

Firrael

1371208
3270
Hej.
TUTAJ - NOWY WSTĘP DO PORADNIKA. STARY WYKREŚLIŁEM.

Słowem wstępu – czym właściwie jest pixel art? Jak mówi Wikipedia: „Pixel art to sposób tworzenia grafiki rastrowej za pomocą programów pozwalających na edytowanie obrazów na poziomie pojedynczych pikseli.”. W tym krótkim zdaniu zawarta jest esencja owej techniki. Rysując, nie możesz używać narzędzi automatyzujących którykolwiek z procesów, jak chociażby automatycznego cieniowania czy wygładzania krawędzi. Wszystko będziesz tworzyć ręcznie, pixel po pixelu, niekiedy jedynie pewne elementy przesuwając czy duplikując. W efekcie otrzymasz lekką wagowo grafikę o zminimalizowanej ilości użytych odcieni, a zatem i o bardzo specyficznym wyglądzie.

Słowniczek pojęć, które mogą pojawić się w dalszej części poradnika:

Antyaliasing – wygładzanie schodkowanych krzywych poprzez ustawianie między schodkami jaśniejszych pixeli. Najlepiej po prostu go nie używać, o ile nie wie się, do czego służy.
Dithering (ang. rozpraszanie) - proces rozsiewania pojedynczych pixeli jednego odcienia w dużym skupisku wypełnionym sąsiednim odcieniem, co daje złudzenie powstania większej ilości kolorów i gładszego przejścia między nimi. Ma za zadanie również niwelować efekt bandingu.
Gradient – płynne, niemal niezauważalne przejście między odcieniami. W pixel arcie należy go unikać.
Grafika referencyjna, refka - grafika, stanowiąca swoisty wzorzec, którą można się inspirować przy tworzeniu.
Jaggies - odstające pojedyncze pixele, zaburzające równość linii.
Lineart, outline – kontur pixelartu, zazwyczaj czarny bądź w bardzo ciemnym odcieniu koloru dominującego w grafice.
Paleta – zbiór odcieni, z których składa się grafika. Może oznaczać zarówno paletę danego koloru (wtedy zawiera tylko jego odcienie), jak i paletę całego pixel artu (wtedy jest to zbiór odcieni wszystkich kolorów użytych w tej grafice).
Pillow shading (ang. „poduszkowe cieniowanie”) – cieniowanie pracy bezpośrednio od środka lub do środka, bez uwzględnienia faktury materiału czy kierunku padania promieni słonecznych.
Template – obrazek, który można modyfikować i przerabiać, a także opierać na nim swoją pracę. W tym przypadku - są to grafiki bazowe outfitów, dostępne w temacie: https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=478800&ps=0#post37069973
WIP (ang. "work in progress") - praca jeszcze niedokończona, będąca w trakcie tworzenia.



SPIS TREŚCI:

1. Jak zacząć? - http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=471122&ps=0#post35545874 GOTOWE
2. Paleta - http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=471122&ps=0#post35545899
3. Cieniowanie - http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=471122&ps=0#post35547082
4. Wykańczanie elementów stroju - BRAK
5. Animacja, co i jak? Część 1: GIMP - http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=471122&ps=0#post35558268 GOTOWE
6. Animacja, co i jak? Część 2: EGA - BRAK
7. Kiedy i jak wejść na rynek? - http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=471122&ps=0#post35561307 GOTOWE
_
Edytowany 18:36:06 23.9.2018 przez Firrael
2016.03.31 20:34:56
Ocena: 13
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:35545861

Firrael

1371208
3270
JAK ZACZĄĆ?


Zabawę z pixelartem powinieneś zacząć od dobrania programu, który najbardziej będzie ci odpowiadał. Pamiętaj, że gwarantem pracy wygodnej i wydajnej jest dobrze przygotowane stanowisko tej pracy. Najpopularniejsze są: Paint (tak, systemowy) oraz GIMP. Czemu zawdzięczają one swe powodzenie? Przede wszystkim – prostocie korzystania. Załóżmy, że właśnie otwierasz program, na który stawiasz. Ujrzysz prawdopodobnie białe pole. Lepiej, żeby nie było ono za duże, w przeciwnym wypadku twoja uwaga może być rozproszona. Na początek możesz spróbować z wymiarami 32x32 px, czyli takimi, jakie posiadają grafiki przedmiotów w grze. Jeśli zdecydowałeś się na Painta, warto jeszcze go odpowiednio spersonalizować - wejdź w okno "Widok" i zaznacz opcje "Linijki" oraz "Pasek stanu", mogą ci się przydać także "Linie siatki". Po powiększeniu obrazu, dodaj jeszcze znajdującą się obok "Miniaturę". Ta ostatnia jest niezwykle ważna.

Ze zbioru narzędzi (większość z nich i tak jest w pixel arcie nieprzydatna) wybierz lupę i powiększ obraz ośmiokrotnie, by zyskać podgląd wynoszący 800%. Następnie zaznacz ołówek i dobierz kolor czarny. Możesz rozpocząć tworzenie.
Podczas rysowania będziesz potrzebować jedynie kilku narzędzi – są to: ołówek, zaznaczanie, gumka, pobieranie koloru, lupa. Nic więcej, w końcu i tak wszystko musisz robić ręcznie.
Przykładowy obszar roboczy wraz z zaznaczonymi ww. przyborami: http://fs5.directupload.net/images/180908/yd9zef4g.png

Jest także coś, o czym powinieneś wiedzieć już na samym początku, choć może brzmieć dość zniechęcająco - raczej nie powinieneś nastawiać się na szybkie efekty. Nauka jest żmudnym procesem, bowiem składa się na nią kilka odrębnych procesów, które musisz przyswoić. W pewnym sensie będziesz się ich uczył naraz, poprzez zwyczajną praktykę: czy to tworzenia palety, czy wymyślania ciekawego lineartu, cieniowania, potem też animowania, jednak niektóre z nich mogą przyjść do ciebie z łatwością, podczas gdy z innymi będziesz miał problem przez kolejnych kilka lat. Dlatego niedobrze jest którąś z części składowych zaniedbywać, by w przyszłości nie zorientować się, że zostałeś na lodzie. Zaoszczędzisz sobie dzięki temu wiele czasu, który musiałbyś przeznaczyć na odrębne ćwiczenia. Jeśli zdasz sobie po drodze sprawę z tego, że coś nie za dobrze ci wychodzi, możesz nad tym dłużej posiedzieć. Prędzej czy później przyniesie to profit, zapewniam.


1. Początek rysowania.


Zaczynając tworzenie konkretnej grafiki, powinieneś zastanowić się, co właściwie ma odzwierciedlać efekt końcowy. Jaki ma być wzorzec? Jaka kolorystyka? Jaka tonacja barw? Czy stawiasz ewentualnie na dużą ilość animacji? Nie musisz oczywiście przewidywać, jak będzie wyglądała gotowa grafika, w końcu po drodze koncepcja może się zmieniać, pewne elementy możesz modyfikować, coś może wyjść inaczej, niż zakładałeś. Wiedząc natomiast, do czego mniej więcej zmierzasz, łatwiej po prostu osiągnąć zamierzony cel i nie zgubić po drodze weny.

Jeśli brakuje ci akurat pomysłów, bardzo dobrym rozwiązaniem może okazać się posłużenie grafiką referencyjną. Jest to po prostu obraz, na którym możesz się wzorować, który będzie stanowić punkt odniesienia. W przypadku, dla przykładu, postaci szeroko znanych z kultury masowej, może to być po prostu fan art. Ale w roli "refki" równie dobrze posłużą ilustracje, dzieła znanych malarzy, a nawet rzeźby. Aby znaleźć idealne źródło inspiracji, warto wspomóc się Grafiką Google. Podczas wyszukiwania należy pamiętać o tym, aby używać języka angielskiego. Dzięki temu wyniki będą o wiele liczniejsze i bardziej precyzyjne. Jeśli chcesz znaleźć projekt mrocznego rycerza w czarnej zbroi, wyszukaj dla przykładu "black knight fantasy art". Dość istotne jest to "fantasy art", dzięki czemu oznaczamy konkretny interesujący nas przedział tematyczny.

Najważniejszym elementem, na który na początku rysowania pracy powinieneś zwrócić uwagę, jest lineart, czyli kontur. Sam w sobie będzie stanowił jedynie małą cząstkę grafiki, jednak początkowo to właśnie on wyznaczy kształt całego dzieła, stąd jest niezwykle istotny. Postaraj się, aby był gładki i pozbawiony tzw. jaggies, czyli pojedynczych, odstających pixeli, które zaburzają spójność linii i sprawiają, że krawędzie są bardziej kanciaste. Zamieszczam tu przykładowe porównanie konturów wykonanych nieprawidłowo wraz z propozycją poprawienia ich: http://fs1.directupload.net/images/180908/xkeypf9q.png Te znajdujące się po prawej stronie są zdecydowanie bardziej równomierne i pozbawione chaotycznych, tworzących krzywe schodki grup pixeli.


2. Wypełnianie lineartu.


Zanim jeszcze zaczniesz używać zróżnicowanej kolorystyki, powinieneś rozważyć, w jakiej konfiguracji barw twoja praca wypadnie najlepiej. Często bywa i tak, że najprościej osiągnąć to metodą prób i błędów. Jeśli jakieś odcienie będą się wzajemnie gryźć, zawsze można kombinować, żeby je zrównoważyć, bądź też zwyczajnie zamienić jeden z kolorów na zupełnie inny. Czasem jest to najlepsze wyjście. Więcej na ten temat dowiesz się w sekcji o palecie.

Aby dalej tworzyć, wybierz barwę i wypełnij nią swój lineart. Najlepiej zacząć od odcienia mniej więcej o średniej jasności, a zatem od znajdującego się gdzieś w środku palety odcieni danego koloru. Dzięki temu zdecydowanie łatwiej będzie ci później cieniować, bo w miejscach o większym nasłonecznieniu nakładać będziesz jaśniejsze punkty, zaś w tych o nasłonecznieniu najmniejszym - ciemniejsze. I wraz z nakładaniem tych punktów powstanie twoja paleta. Samo cieniowanie rozwinięte jest także w oddzielnej sekcji. Poniżej zamieszczam natomiast przykładowy proces tworzenia jednej klatki stroju wraz z powstającą na bieżąco paletą:
http://fs1.directupload.net/images/180922/u5pxc5ix.png
Na pierwszym obrazku znajduje się sam lineart, bardzo ogólny i bez szczegółów. Drugi to już jego wypełnienie wraz z dodaną twarzą i zaczątkiem włosów, a także namiastką zbroi. Dalej pojawiają się stopniowe akcenty, więcej szczegółów, następuje cieniowanie. A wszystkie te procesy przekładają się właśnie na tworzenie pixel artu.
_
Edytowany 21:25:49 22.9.2018 przez Firrael
2016.03.31 20:35:52
Ocena: 3
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:35545874

Firrael

1371208
3270
Paleta


DO CAŁKOWITEJ PRZEBUDOWY, WRAZ ZE ZMIANĄ GRAFIK POGLĄDOWYCH.


Nie skłamałbym, gdybym stwierdził, że dla mnie dobór właściwej palety to największa część sukcesu. Kolorystyka bowiem jest jednocześnie ciałem i duszą pixelartu. Niestety, bardzo wielu początkujących grafików nie potrafi rozróżnić konkretnych sytuacji, w których odcienie powinny być takie, a nie inne.

Wiesz już, że przed rozpoczęciem pracy dobrze jest zastanowić się, jaki efekt ostateczny chcesz uzyskać. I to jest właśnie moment, w którym powinieneś zacząć tworzyć paletę. Twoją decyzją pozostaje to, czy chcesz ją na początku umieścić w swojej głowie czy w polu, w którym zaraz będziesz rysował kontur. Jeśli zdecydujesz się na tę drugą opcję, zagospodaruj miejsce gdzieś w rogu, by zbiór kolorów po prostu nie zabierał ci miejsca.
Aby zacząć tworzyć paletę, musisz zrozumieć, czym ona tak naprawdę jest. No dobrze, to ogół kolorów, których użyjesz w pracy, ale co z tego? Otóż to. Zastanów się, jak ma wyglądać kompozycja twojej pracy. Chcesz stworzyć wojownika w niebieskiej zbroi. Zabawa zaczyna się w momencie, gdy uświadamiasz sobie, że „niebieski” to zbiór przeogromnej liczby odcieni.
http://imgur.com/jtiXqeg Tak dla przykładu wygląda paleta w jednej z moich prac.

http://imgur.com/zyWjAdU
Porównaj obie pary palet. Zarówno pierwsza, jak i druga para zaczynają się od tego samego koloru. Dlaczego w takim razie znacząco się różnią? Odpowiedź jest prosta, paleta druga z pary to tylko zmiana odcienia danego koloru, natomiast pierwsza to już zmiana koloru. W większości sytuacji ta pierwsza będzie wyglądać ciekawiej. Aby osiągnąć taki efekt, musisz zmieniać kolory przykładowo w taki sposób: http://imgur.com/5BX0zoA

Jeśli wiesz już, na czym powinieneś się skupić przy tworzeniu palety, dowiesz się teraz, jak wygląda to ze strony technicznej. Jak wcześniej pisałem, w pixelarcie powinieneś starać się ograniczać ilość odcieni do minimum, oczywiście w miarę rozsądku. Pięć czy sześć odcieni danego koloru w zupełności wystarczy, czasem nawet mniej. Powinieneś przy tym pamiętać, by zachować odpowiedni kontrast między danymi odcieniami, nie mogą być one zbyt kontrastujące, ale za mało też nie. Z pomocą przychodzi tu faktura materiału. Jeśli nie wiesz, jak pocieniować dany element, poszukaj grafiki czy zdjęcia, które go przedstawia. Materiał raczej nie odbija światła, więc przejścia odcieni będą dość łagodne (nie zapomnij jednak o ewentualnych zagnieceniach!). Zbroja odbija światło, więc odcienie będą dość zróżnicowane, czasem przechodzące nawet od białego do niemal czarnego. Spójrz chociażby tutaj: http://imgur.com/0RG8FhT

Grafikę można także urozmaicić na różne sposoby, chociażby właśnie poprzez kolorystykę. W bardzo fajny sposób można się bawić z ciemnymi/szarymi kolorami. Czy każda stal musi wyglądać tak samo? Nie! Zauważ, że na dole palety kolorów (tak, tej dużej i tęczowej) znajduje się spory fragment z przeróżnymi odcieniami szarości. Czasem warto sięgnąć trochę wyżej, by wydobyć szary kolor zabarwiony nieco innym. Uzyskasz dzięki temu ciekawy efekt, jak ja tutaj: http://imgur.com/EKHRMjj
Pierwsza para mieczy to zwykły szary, pochodzący od białego/czarnego. Drugi to już wyszarzałe odcienie seledynowego. Obie grafiki niewiele się różnią, a jednak.
_
Edytowany 02:52:02 7.9.2018 przez Firrael
2016.03.31 20:37:32
Ocena: 4
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:35545899

Firrael

1371208
3270
Cieniowanie


DO CAŁKOWITEJ PRZEBUDOWY, WRAZ ZE ZMIANĄ GRAFIK POGLĄDOWYCH.


Doszedłeś do momentu, w którym masz już gotowy kontur, a paleta jest rozłożona. Nadszedł czas na wypełnienie środka, by nadać życie martwemu lineartowi. Jak jednak to zrobić? To pytanie zadaje sobie każdy grafik rozpoczynający swoją przygodę z pixelartem.
Cieniowanie, jak sama nazwa wskazuje (a Wikipedia pomaga), jest to nanoszenie barwnika odwzorowujące cień rysowanych obiektów. Aby zrozumieć, musisz wiedzieć , czym jest cień i jak pada na dany obiekt.

Przede wszystkim należy założyć, że w Margonem słońce znajduje się w lewym górnym rogu. To nie ulega wątpliwości, wystarczy spojrzeć na grafiki Laweny czy Lordza. W związku z tym faktem elementy, które znajdują się po lewej stronie będą jaśniejsze, po prawej – ciemniejsze. Obrazuje to dość prosta ilustracja: http://imgur.com/NLlVXaL

Powyższą zależność należy stosować dla każdego elementu z osobna! Nie możesz tworzyć lewej strony outfitu najjaśniejszej, a prawej najciemniejszej bez uwzględnienia tego, z czego ów strój się składa. Błędem będzie więc cieniowanie w ten sposób: http://imgur.com/kfZx2Pz
Zamiast tego popatrz na powyższy strój z bliska i zastanów się. Sukienka jest pofalowana i ma dodatkowy element pośrodku. Powinna więc być pofałdowana. Łatwo się też domyślić, że fragmenty wysunięte najbardziej będą najlepiej widoczne – stąd też jest tam jaśniejsza plamka. Dodatkowo ów pasek z czerwonymi ozdóbkami leży na przedzie sukienki, więc jest jaśniejszy, zwłaszcza z lewej strony, gdzie słońce go dodatkowo oświetla. Dlatego też ta sukienka, prawidłowo pocieniowana, wygląda tak: http://imgur.com/A9bjTVS
Może dodatkowo małe zestawienie: http://imgur.com/uqDRFJF

Choć może się wydawać, że w przypadku zbroi sytuacja zupełnie się zmienia, zasada jest bardzo podobna. Jak już wspomniałem we fragmencie o palecie, metal odbija światło, więc może ono padać różnie. Wciąż jednak największe znaczenie ma słońce. Przytoczę teraz kilka przykładów.
http://imgur.com/CqJPFCb
Wyraźnie widać tutaj przewagę jasnych elementów z lewej strony pracy. Dlaczego tak jest?
Naramienniki są najbardziej wystawione na padanie promieni słonecznych, dłoń też, w końcu jest wysunięta do przodu i nie pada na nią cień z żadnego elementu. Promienie padają też na pierś, rozbijając światło lekko na boki. Prawa strona jest już mniej nasłoneczniona, natomiast na prawą część peleryny pada cień zbroi, stąd jest ciemniejsza.
http://imgur.com/wUJrriz
W tej pracy, mimo obecności zbroi, kontrast nie jest już tak duży. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – od pewnych rodzajów zbroi światło będzie się odbijać podobnie jak w materiale. Są to chociażby kolczugi, kaftany, lamelki.

Niestety, sama teoria wiele nie da. Aby nauczyć się cieniować, musisz spędzić dużo czasu w swoim programie graficznym i wiele prac ci nie wyjdzie, aż nie stwierdzisz w końcu, że wreszcie umiesz. Jest jednak rzecz, której możesz nauczyć się za pierwszym razem – pod żadnym pozorem nie cieniuj bezpośrednio od środka/do środka. Pillow shading (dosł. poduszkowe cieniowanie), bo właśnie tak nazywa się takie działanie, jest nielogiczny – to tak, jakby słońce padało na twoją postać bezpośrednio z naprzeciwka, a i tak wtedy cień wyglądałby nieco inaczej.
_
Edytowany 02:51:50 7.9.2018 przez Firrael
2016.03.31 21:59:26
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:35547082

Korano Ligatur

227993
1779
Animacja, co i jak? Część 1: GIMP


Animacja to najczęściej kropka nad i, wykończenie pracy. Często wystarczy dobrze ją dobrać oraz narysować, a prosty out zmienia się w małe dzieło sztuki. Nie trzeba do tego wymyślnego programu czy sprzętu, wystarczą komputer oraz darmowy Gimp.


Czego użyć?
Z ogromu narzędzi graficznych oraz opcji jakie oferuje Gimp będziemy korzystać tylko z kilku wskazanych na screenie.
http://fs5.directupload.net/images/160402/ym6daxud.png

1. Zaznaczenie obszaru - przydatne do kopiowania czy wycinania elementów.
2. Różdżka - zaznacza obszar o tym samym kolorze.
3. Pipeta - pobiera kolor.
4. Przesunięcie - umożliwia przesuwanie zaznaczonego obszaru.
5. Ołówek - tu chyba tłumaczyć nie trzeba do czego służy. Ważne jest tylko wybranie odpowiedniej jego wielkości, by rysować po jednym pixelu. Rozmiary pędzli są po prawej stronie okna.
6. Powiększenie - ułatwia pracę przy drobnych elementach.

Widać również rozwiniętą wstążkę filtry i zaznaczone polecenie Odtwarzaj. Korzystając z tego można zobaczyć jak wygląda aktualnie nasza praca.

Typy animacji
Animacje dzielimy na dwa rodzaje:
a) nie wykraczające poza granicę grafiki (proste)
b) wykraczające poza linie rysunku (złożone)

Tworzenie animacji prostych


Jako przykład podam mruganie, jedną z najłatwiejszych możliwych do zrobienia animacji. Potrzebne są tutaj trzy stany - kiedy postać ma oczy otwarte, półprzymknięte i zamknięte, więc nie wymaga dużo pracy.
Nie ma również potrzeby wklejania ciągle pełnego outu, ponieważ ma to znaczenie przy wadze całego pliku, wystarczy narysować tylko element, który się zmienia.
http://fs5.directupload.net/images/160401/jd7rv35j.png

Tworząc nową warstwę, zastanów się, jak długo ma być "na wierzchu", do tego służą liczby w nawiasach określające czas jej trwania w milisekundach (1s = 1000ms).

http://fs5.directupload.net/images/160401/pdqwillr.png

Jeśli ktoś chce, może w nazwie dodać również słówko "combine", oznaczające kumulowanie się warstw. Nie jest to jednak potrzebne, ponieważ Gimp traktuje ją jako opcję domyślną. Nazwa warstwy wygląda wtedy tak: Klatka (150ms)(combine)

Zapisujemy pracę, wybierając kolejno: Plik -> Wyeksportuj jako -> w nazwie zmieniamy zakończenie .png na .gif -> Wyeksportuj. Pamiętaj o zaznaczeniu opcji "jako animacja"
http://fs5.directupload.net/images/160402/jsvsibh6.png

Tworzenie animacji złożonych


Tu sprawa przedstawia się nieco inaczej i wymaga poświęcenia większej ilości czasu, każdą klatkę musimy mieć narysowaną oddzielnie. Tutaj zamiast polecenia (combine) używamy (replace), reszta pozostaje bez zmian. http://fs5.directupload.net/images/160401/5cdepzr5.png

Tak wygląda animacja, gdy zrobiona jest jedynie pozycja wyjściowa - http://fs5.directupload.net/images/160401/tg82znj3.gif

Tak, gdy całość - http://fs5.directupload.net/images/160401/ecphizee.gif

Gdy postać stoi, nie ma większej różnicy, ta pojawia się dopiero przy chodzeniu. Można to sprawdzić samemu za pomocą komendy outfit wpisywanej do konsoli. Na przykładzie jednego z powyższych linków wygląda to tak:
outfit http://fs5.directupload.net/images/160401/ecphizee.gif


Dodatkowe, przydatne informacje na temat Gimpa
- Jeśli nagle kolory zaczęły wariować, wybierz kolejno Obraz -> Tryb -> RGB. Wszystko powinno wrócić do normy
- Korzystając z pipety, w opcjach narzędzia zaznacz próbkowanie wszystkich barw. Oszczędzisz czasu na skakanie po warstwach
- Brakuje odpowiedniego rozmiaru pędzla? Wybierz jeden, wciśnij prawy przycisk myszy, a następnie stwórz własny.

_
Edytowany 18:05:08 2.4.2016 przez Korano Ligatur
Edytowany 21:15:26 31.8.2016 przez Korano Ligatur
2016.04.02 17:43:27
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:35558268

Firrael

1371208
3270
Kiedy i jak wejść na rynek?


Hipotetyczna sytuacja: uważasz, że twoje prace są wystarczająco dobre, żebyś mógł je sprzedawać, a nawet zacząć przyjmować zamówienia. Chcesz zarabiać pieniądze, bawiąc się przy okazji i miło spędzając czas. Załóżmy też, że jesteś zdesperowany i potrzebujesz w krótkim czasie określonej ilości SŁ. Najlepsze wyjście? O tak, sprzedawać stroje! Zaczynasz rysować, wykonujesz swoją trzecią pracę. Pytasz kilku kolegów, którzy mówią ci, że stworzyłeś arcydzieło. Idealne predyspozycje, prawda? Problem zacznie się wtedy, gdy wystawisz ogłoszenie, a w ocenach posta kilka osób zacznie się z ciebie śmiać. Przy okazji zapewne stracisz kilka punktów reputacji.
Wychodzi na to, że podstawą jest obiektywna ocena sytuacji. Od razu zaznaczę, że opinia własna jest jak najbardziej subiektywna. Jeśli chcesz mieć względny punkt odniesienia, możesz udzielać się w temacie Nasze pixelarty: http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=401923 Problem w tym, że nawet tam spotkasz wielu amatorów. Najlepiej doradzi ci po prostu doświadczony grafik.

Dość ważnym, choć nie zawsze koniecznym czynnikiem jest wyczucie rynku, a zatem potrzeb klientów, cen i stylów konkurencji, a także ogólnego popytu na konkretne wzorce. Pamiętaj jednak, że to ty jesteś grafikiem i to ty rozkładasz karty w kwestii wykonania. Posiadając unikalny styl, na który wielu graczy jest chętnych, możesz stać się niejako jego monopolistą, dzięki czemu ceny będą wyznaczane przez ciebie, a nie przez dostępność strojów u konkurencji. Co mają do tego konkurenci? Przecież to ty rysujesz, nie oni. Zauważ jednak, że nie jesteś w tym jedyny. Jeśli chcesz być naprawdę dobry, a dopiero zaczynasz, uważnie obserwuj innych grafików o podobnych umiejętnościach. Zdrowa rywalizacja to bardzo fajna rzecz, byle z nią nie przesadzić. Pamiętaj, że jeśli twój konkurent oferuje grafiki po pięćdziesiąt złotych, a ty jesteś niewiele lepszy, nie możesz nagle zaproponować stu. Sytuacja wygląda oczywiście inaczej we wcześniej wspomnianej sytuacji, kiedy niezależnie od ceny, i tak spotkasz się z zainteresowaniem. Ale to raczej rzadkie przypadki.

Jak zainteresować klientów? Podstawą jest dać się zauważyć. Udzielaj się we wcześniej wspomnianym temacie, wrzucaj tam grafiki, dziel się, publikuj. Otwórz się na potencjalnych kupców. Jeśli kogoś zaciekawisz w wystarczającym stopniu, na pewno napisze. Dlatego koniecznie pozostaw do siebie jakiś kontakt na profilu. Może to być numer GG, adres mailowy, Discord, cokolwiek. Byle dało się dzięki temu z tobą porozumieć.

Wiesz już wystarczająco dużo? Wciąż jednak musisz odpowiednio wycenić swoje usługi, prawda? Ceny grafik strojów indywidualnych, w zależności od grafika, wahają się zazwyczaj między 50, a nawet 200 złotych. Jeśli dopiero zaczynasz, twoje stroje są ładne, jednak zna cię mało osób, rozpocznij przykładowo od 60 złotych. Kiedy zacznie ci przybywać klientów, stopniowo zwiększaj cenę. Byle z umiarem. Co do strojów klanowych, najlepiej, żeby było to około 180% wartości stroju indywidualnego. Kiedy cennik jest gotowy, umieść go na profilu. Obok możesz jeszcze zapisać zasady współpracy z tobą, w których zawrzesz przykładowo czas oczekiwania czy inne szczegóły.

Podczas współpracy, postaw na jak największy profesjonalizm, co bardzo zapunktuje u klienta. Jeśli wiesz, że czemuś nie podołasz, po prostu zrezygnuj z przyjęcia zamówienia. Tak będzie szybciej i wygodniej. Pod żadnym pozorem nie próbuj okłamywać osoby, która chce z tobą pracować, nie podawaj wyssanych z palca tłumaczeń, nie graj na czas. To w końcu i tak wyjdzie na jaw i oberwie twoja reputacja. Nie, nie ta w cyferkach na forum. Rzeczywista. Jesteś oczywiście tylko człowiekiem. Każdy może mieć poślizg, jednak lepiej to zwyczajnie wytłumaczyć. Mało kto będzie miał pretensje.
_
Edytowany 15:50:01 7.9.2018 przez Firrael
2016.04.02 22:43:44
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:35561307

Nahimarou

227258
1659
Ranvil Ishavah:
Propozycje z mojej strony:

1# Spis stron/filmów związanych z pixelartem
Ja bym dodał spis stron związanych z pixel artem, znalazłem dużo ciekawych właśnie takich stron może komuś by to pomogło.
Pomogło w jakim sensie? Bo na początku nauka polega na przyglądaniu się i rysowaniu tego samego lub podobnie (przynajmniej u mnie tak było) więc strony z zbiorem prac pixelowych to bardzo duża pomoc dla kogoś kto dopiero zaczyna.
Bardzo dużo jest filmów na YT więc Wideo Poradniki tzn taki spis można zrobić, niekoniecznie samych Outów do Margonem ale też do innych ilustracji.
2# Jak rysować włosy?
Brakuje tego tutaj, zauważyłem kilka różnych układów pixeli na włosach w kilku outfitach, podstawowe albo najczęściej stosowane można było by tu pokazać.
3# Jak rysować Twarz?
Tego również brakuje, włosy jak i twarz to bardzo ważne elementy w stroju, przydał by się poradnik odnośnie takich rzeczy.
~~~~~~

~~~~~~
Co do poradnika to nie mam uwag, bardzo mi się podoba, dobrze że go stworzyłeś.
Na pewno ktoś z niego korzysta, ja go przeczytałem ze 3 razy jak się uczyłem rysować Outy


/Pozdrawiam Nahimarou
2016.10.14 23:24:38
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:37195089

Zlatan Wielki

18751
433
Dodaj Jak testować outfity ktore się zrobiło

Plus jakie odstępy muszą być pomiędzy postaciami podczas rysowania...
Edytowany 19:07:10 28.5.2017 przez Wonlann
2017.05.28 18:50:10
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:39124374

Ziomek Wegety

289-35
441
Dziękuje, już narysowałem swój 1 outfit dzięki twojemu tematowi.

Ps: Nie każda osoba wyrazi opinie, ale zapewne osób, które to czytały było bardzo dużo.
Edytowany 19:33:12 2.3.2018 przez Bushidos
2018.03.02 19:31:44
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:40900507

Noiver

1771309
3970
Nie ogarniam palety, bo w outfitach niema jednego koloru np na głowie czy coś tylko jest 1 kolor i od niego ciemniejsze/jaśniejsze ale gdzie je dawać i jak je wybrać nie ogarniam ._.
2018.03.14 15:33:52
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:40963726

Tathlyn

9184
1441
Ranvil Ishavah:
A ja bym to widział w innym formacie. Zacznij to nagrywać, o ile masz do tego możliwości i chęci. A kij, coś z tego wyjdzie więcej. Myślę, że forma wideo jest o wiele ciekawsza, a raczej na pewno więcej można zwizualizować.

Może nawet wtedy wrócę do swoich autystycznych pixeli? :v
2018.03.14 22:56:59
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:40967097

Firrael

1371208
3270
Tathlyn:
Niestety, taka forma nie wchodzi w grę, przynajmniej w moim przypadku. Jeśli ktoś zechce nagrać filmiki i się nimi podzielić, z przyjemnością wrzucę je do tematu.
2018.03.14 23:24:01
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:40967228

Dprsja ismy dwa name

15278
510
Ranvil Ishavah:
Linki w podpunkcie Tworzenie animacji złożonych nie działają
2018.03.18 15:24:44
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:40985571

Mr Feris

271231
2401
A podpowiesz co z włosami jak to zrobić ?
2018.04.26 21:55:41
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41152871

Firrael

1371208
3270
OGŁOSZENIE:
Nadszedł moment, w którym mam akurat więcej czasu i chęci. Nie będę się w tym momencie pochylał nad tym, czy poradnik jest przydatny, czy nie, bo to chyba kwestia indywidualna. Mam nadzieję, że tak. Natomiast nie ukrywam jednocześnie, że jego forma jest słaba, a on sam zawiera wiele kiepskich informacji, przeinaczeń i niedomówień, nie wspominając o tragicznym stanie grafik poglądowych. Dlatego też postanowiłem napisać go na nowa, od podstaw, jedynie zachowując pewne fragmenty w niezmienionej formie. Pojawi się także o wiele więcej przykładowych grafik. I tu pytanie bezpośrednio do was:
Czy ktoś chciałby pomóc w tworzeniu contentu lub dostarczyć grafiki własnego autorstwa? Jeśli tak - proszę o kontakt, czy to pod tematem, czy jeszcze lepiej - na GG. Prosiłbym jednak, aby były to osoby posiadające już jakieś doświadczenie. Trudno bowiem przekazywać wiedzę, samemu jej nie posiadając. Za zaangażowanie byłbym ogromnie wdzięczny, oczywiście wszystkie takie osoby będą uwzględnione jako współautorzy poradnika. Jeśli natomiast nikt się nie zgłosi, po prostu temat będzie nieco uboższy.
Dzięki.
2018.05.31 17:05:53
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41287011

Panda Mianek

180693
610
Ranvil Ishavah:
Hmmm. Tak myślę, że mógłbym coś od siebie rzucić. Może nie jestem jakiś super doświadczony, ale czym mogę, to się podzielę. Poza tym sam mógłbym coś z takiej współpracy wynieść. Ranvil Ishavah, kontakt na gadu do mnie masz, więc jeśli Ci odpowiadam, to pisz śmiało
2018.05.31 20:54:44
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41288059

Firrael

1371208
3270
Sarcasus:
Właśnie na osoby takie jak ty liczę, jesteś na zdecydowanie wystarczającym poziomie:)
2018.05.31 20:58:23
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41288072

Mr Feris

271231
2401
Przerywnik


Ja czekam z niecierpliwieniem na poradniki
2018.06.01 19:06:32
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41292034

x Itachi x

5412
109
Dziękuję za poradnik! Zainteresował mnie twój poradnik i będę podążał drogą zostania dobrym grafikiem
2018.09.01 18:23:29
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41809719

Firrael

1371208
3270
W związku z przebudową poradnika, mam dość istotne pytanie - wolelibyście, żeby treści były jak najbardziej okrojone czy raczej rozbudowane? Te pierwsze czytałoby się szybciej, drugie zaś zawierałyby więcej informacji i konkretów.

_
Edytowany 16:38:56 7.9.2018 przez Firrael
2018.09.07 16:37:58
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41831945
Początek strony Strona: [1]

Tylko zalogowani gracze mogą pisać posty

Forum Margonem > Publicystyka > Pixelart a Margonem. Poradnik.

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0