Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Dyskusje techniczne > Wszystko o endgame.

[Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1] [2]

Wehomir

3001753
5659
Witam, w tym temacie chciałbym ponownie poruszyć endgame, jednak tym razem zamiast dopytywania "Kiedy?" czy krytykowaniu administracji za to, że zamrozili projekt, postanowiłem przedstawić moją wizję endgame'u. Zapraszam:

●Jak zacząć: Bo od czegoś trzeba zacząć. Obecnie problem endgame jest pogłębiany. Gracze doskonale zdają sobie sprawę z tego, że endgame zbliża się nieubłaganie i to kwestia kilku lat, ale mimo to cały czas robią dzienne wbijając coraz to wyższy poziom. Najważniejszą rzeczą, tą od której trzeba zacząć jest zaprzestanie pogłębiania problemu. Powinien pojawić się post, oraz informacja na czerwono na chacie informująca o tym, że gracze mają x miesięcy (sugeruję 3-5), aby dobić wymarzony poziom. Po tym czasie zdobywanie doświadczenia powyżej poziomu 300, wygasanie bonusów w legendach, zaniżanie lootu oraz przewaga lvlowa od poziomu 250 w górę powinny zostać wyłączone. Gracze powyżej 300 zawsze mają tą swoją przewagę kilku punktów statystyk, czy miejsca na umiejętności, więc nikt nie powinien narzekać. Dodatkowo administracja powinna przedstawić nagrody za poszczególne poziomy, ale o tym w kolejnym punkcie.

●Nagrody: Nagrody dla osób, które przebiły barierę 300 poziomu. Thinker sugerował legendarny/artefaktowy puchar, pokazujący kto jaki poziom osiągnął. Fajna sprawa, każda osoba powinna taki dostać, ale jeżeli ten miałby pojawić się sam, gracze mogliby czuć się oszukani, w końcu robili dzienne kilka lat, żeby zdobyć przewagę nad innymi. A więc co jeszcze powinno znaleźć się w nagrodach? Przede wszystkim przelicznik doświadczenia na nowe punkty (o tym w jednym z kolejnych punktów), ale też pył astralny, kamienie teleportujące na mapkę endgame'ową, kamienie na mapę endgame'ową z wyjątkowo krótkim czasem odnawiania (15-30 minut), smocze łuski, smocze runy, złoto, chowańce czasowe, stroje czasowe, stałe stroje i chowańce, mikstury pełnego leczenia (ok. 10m), punkty honoru, błogosławieństwa do loota, expa, punktów honoru. Oczywiście im większy kto ma poziom, tym lepsza nagroda. Zakładamy tu, że reset poziomu do 300 będzie obowiązkowy. Pewnie tutaj będzie płacz osób z lvlem od 350 w górę, że jak to, tyle wbijaliśmy żeby zdobyć przewage nie można tak!!! Otóż można i tak powinno być. Nie może być tak, że trzeba zebrać grupę 10 osób, żeby ubić jedną osobę na e2. Nagroda w postaci przelicznika expa i upominków powinna być wystarczająca, nie można blokować rozwoju gry.

●Lokacja: Gdzie powinien odbywać się endgame? Większość chciałaby zobaczyć go w Elancji i również ja chętnie tam bym go umieścił.

●Fabuła: Nic nie dzieje się bez przyczyny i endgame też nie powinien. Jak ja to widzę? Zadania 280-290 polegające na dokonywaniu heroicznych czynów, ogólnie takich, po których każdy o nas usłyszy. Na poziom 299 zadanie wyjaśniające fabułę Elancji. Zgodnie z fabułą Margonem potwory występują tylko w tej krainie (chyba). Więc w wyniku spisku, czarnej magii, bogów i bożków w Elancji na nowo kształtują się potwory. Tamtejszy klimat jednak bardziej sprzyja ich rozwojowi, a zbyt późne wykrycie spisku prowadzi do tego, że kreatury są potężniejsze i bardziej przerażające niż te spotykane w Margonem. Tamtejsza ludność nieobeznana z potworami nie jest w stanie sobie z nimi poradzić. Władza w końcu ulega i zamiast posyłać swoje wojska na śmierć, postanawia ściągnąć do swojej krainy najmężniejszych poszukiwaczy przygód z całego świata. I tak oto na poziomie 300 możemy zacząć trwającą 2-3 godziny serię questów "Na statku", podczas której wraz z innymi osobami zmierzającymi ku Elancji pokonamy różnorakie przeciwności i monstra, chcące utrudnić nam podróż. Seria zadań skończy się na aktywacji teleportu pozwalającego przemieszczać się na trasie Elancja-Margonem.

●Ranking: Co dalej z rankingiem? Jeżeli każdy ma 300 poziom to kto jest pierwszy, a kto drugi? W pierwszej kolejności pod uwagę brałbym zamiennik dla punktów doświadczenia, o którym za chwilę, a później punkty honoru (już po ich modernizacji).

●Nowy system doświadczenia: Wspomniałem o nim kilkukrotnie, nie bez przyczyny. Exp do 300 poziomu nie zajmuje dużo czasu, więc powinno być również coś później. Wspominali o nim też Thinker i Salem w swoich wizjach endgame'u, ale bez żadnych konkretów. Dodaje to nową, fajną mechanikę powyżej poziomu 300 i mimo, że kończy grę na tym poziomie, to jednak nie do końca. Jak ja to widzę? Roboczo nazwijmy zamiennik dla expa "punktami sławy". Od poziomu 300 sława z potworów i questów jest trochę mniejsza. Gra toczy się mniej więcej do obecnego 330-350 poziomu. W jaki sposób ją przedstawić? Sugerowałbym użyć tytułów, tzn. za każdy poziom uzyskujemy nowy tytuł, np. Pogromca potworów, Żywa legenda itd. Można tu upatrywać dodatkowego biznesu, w stylu tytułów do kupienia za smocze łuski po osiągnięciu odpowiedniego poziomu sławy. Ale przejdźmy do konkretów, co właściwie daje nam zdobywanie dodatkowych poziomów? Po pierwsze każdy poziom sławy pozwala nam dodać 5 punktów statystyk oraz 2 punkty umiejętności. Poziom sławy nie wpływa na walki między graczami, ale wpływa na walki z potworami. Każdy potwór z poziomem 300 miałby swój poziom trudności. Domyślnie najłatwiejszy powinien być taki, żeby typowy gracz w heroikach z poziomem 300 mógłby sobie go ubić, ale już z trudniejszymi przeciwnikami mieliby szansę tylko gracze z wyższym poziomem sławy, lub eQ legendarnym, a z potworami na najwyższym poziomie trudności tylko gracze w eQ legendarnym i wyższym poziomem sławy. Dodatkowo nowe umiejętności dla kolejnych poziomów, jednak niedotyczące tylko walki, a również craftingu przedmiotów powyżej 300, większego mnożnika PH z walki, większego zdobywania sławy, większych cen przedmiotów itd.

●Atrakcje endgame: Co powinno znaleźć się na endgame? Na pewno tytan, kolos, którego można bić raz na 2-3dni, heros, dwie uniwersalne elity 2 oraz 6 dodatkowych elit 2, po jednej na każdą profesję. Dodatkowo fajnie, jakby pojawił się jeszcze drugi tytan, z którego wypadałyby ulepszenia do przedmiotów z kolosa. Chętnie zobaczyłbym sugerowane już "lochy", czyli instancje, które za odpowiednią opłatą można wykonać wraz z członkami klanu. Do przejścia byłaby mapka z potworami normalnymi, oraz elitami, ale także: Trzy elity drugie - wojownik, łowca i mag, na poziomie średnim (potrzeba wylegowanej osoby, lub grupy kilku osób, aby ją ubić) oraz trzy elity drugie (profesje te same) na poziomie ponadprzeciętnym (potrzeba grupy kilku osób z najwyższym poziomem sławy oraz dobrym eQ. Całość wieńczyłby bardzo mocny tytan.

●Przewaga graczy 300+: W pewnym sensie zostanie zlikwidowana, jednak nagrody powinny to zrekompensować. Przelicznik doświadczenia na sławę pozwoli tym graczom wyprzedzić innych o kilka miesięcy-rok. Będą mogli w tym czasie skorzystać z otrzymanych błogosławieństw do loota i lootnąć sobie eQ z najsilniejszych potworów, których inni nie ubiją. Dzięki temu przez pewien okres czasu zachowują swoją przewagę, ale nie powoduje to sytuacji patologicznych, w których można dać f w dowolnej walce, bo on robił dzienne i mu się należy.

●Opłata: W denarach rzecz jasna. Skoro ktoś mógł robić dzienne przez kilka lat, to dlaczego ktoś inny nie może poświęcić kilku tygodni, czy też miesięcy? Nie powinna to być opłata zbyt duża, ani zbyt mała. Myślę, że odpowiednia byłaby ilość od 100, do 500. Jednak w przypadku wyższych liczb, myślę, że denary powinno się wrzucić w większej ilości do zakonu równowagi oraz questów na duży poziom. Dodatkowo już na lokacji EG'owej, można by dodać sklep za denary z bardzo mocnym sprzętem, za 200-300 denarów. Dzięki temu gracze wysokopoziomowi zachowają przewagę jeszcze dłużej, a jeżeli ktoś będzie chciał ich dogonić, będzie się musiał poświęcić i robić zadania dzienne. Myślę, że takie rozwiązanie będzie fair.


Zdaję sobie sprawę z tego, że te propozycje to żadna innowacyjność, rzucająca na grę nowe światło, ale trzeba sobie uświadomić, że na endgame czekamy już kilka lat, a nic w tej sprawie nie ruszyło. Najpierw skupmy się na tym, co jest najbardziej potrzebne, a ulepszaniem tego zajmijmy się później.
O czymś nie wspomniałem? Coś jest niezrozumiałe? Daj znać, chętnie wszystko wyjaśnię.
Edytowany 08:53:42 16.8.2018 przez Wehomir
2018.08.09 17:20:20
MEDAL Ocena: 36
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41670955

Acadeon xd

315153
2040
Taka ciekawostka, obecnie najwyższy poziom na świecie zwykłym to 396, póki co na ogólnym da się wbić max 400 w zaokrągleniu to jest 1g expa (źródło https://margohelp.pl/doswiadczenie-potrzebne-do-nastepnego-poziomu/). Robiąc 5 dziennych, 7,5m się dostaje,posiadając klan średnio ulepszony (przyjmuję 25%) to max lvl osiągnie w przeciągu mniej niż 4 miesięcy, w tym roku ma być jeszcze VI etap zakonu dodany więc jeszcze szybciej się osiągnie ten cel. Co będzie pierwsze? Raczej, że ktoś dobije 400 lvl niż ten Endgame.
Jeżeli chodzi o rekompensaty, to owi gracze od kilku lat nawet nie musieli myśleć bijąc się dawają f i mieli eII odbitą, powinno się jak najszybciej wyłączyć możliwość dziennych na 300+ (włączyć za to bonusy w legendach) bo im większy lvl się wbije tym większy płacz.
@ Masz max 500 lvl na priv a 400 na ogólnym jakbyś nie wiedzial. Nie znasz się a piszesz
Edytowany 19:20:25 9.8.2018 przez Acadeon
2018.08.09 18:22:44
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41671223

Kairuś

313786
4878
Napisałeś coś, co powinno istnieć już dawno.
Dzisiaj w aktualnościach ukazało nam się błogosławieństwo 50% za questy, które możemy kupić za SŁ. Jak dla mnie to błogo wyklucza całkowicie wizję EG.
Byłem i jestem zwolennikiem EG ale jak na razie to widzę, że są nikłe szanse, że w końcu ten endgame zostanie wprowadzony, przez co mi się nawet nie chce grać na zwykłych światach bo zawsze będą nade mną te 330+ w herach, których nie dam rady ubić bo przewaga lvla. Najgorsze w tym jest to, że teraz gracze są zmuszani do robienia dziennych bo zaprzestanie ich robienia powoduje, że inni gracze zdobywają nad nami przewagę. Jakby było ograniczenie do 300 lvla lub wyłączona przewaga na +250 to świat byłby piękniejszy i gracze powyżej 300 lvla nie musieliby wykonywać dziennych.
Edytowany 16:51:39 11.8.2018 przez Kaizereq
2018.08.11 16:47:58
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41682563

Dream Selection

327869
3571
Wehomir:
Kwestia EG poruszana była masę razy, a nie widać żadnej oficjalnej informacji co z Zorinem/Arteniusem/Furionem, ponieważ nie są to łatwi przeciwnicy w przeciętnym eq do pokonania na 300 lvl. Dodałbym tutaj zmniejszenie ich lvl do 290. Co do pomysłów fajne pomysły, ale administracja będzie nas kusić tym EG przez najbliższe parę lat i po co? Żeby gracze dalej inwestowali w grze i nie myśleli, że gra kończy się na 300. Sam pomysł NI, który zestarzał się zanim wszedł jest znany. Ja rozumiem Garmory chce trzymać się swojej ślepej rozpiski co mają w planach, ale gracze na EG czekają latami, a to mówienie ich "Po Wakacjach" jest o tyle żałosne, że już gracze mają tego dość, sam znam 9 ludzi z świata Katahha, którzy wchodzą raz na tydzień i sprawdzają czy jest w końcu endgame, mało to? Z osób robiących dzienne co zauważyłem gracze robią dzienne i idą sobie z gry, bo po co mają więcej grać? No właśnie nie mają, bo każdy przeciwnik leci na "f" dlatego każdy (99%) top-ek ma zastępców.

Powiem tak: w stronę MG, którzy i tak nie przeczytają tego postu. bo po co.

Zamiast dawać event*, lub kolejne mikropłatności dajcie Endgame.

*event Halloween (przykładowo) możecie wziąć z tamtego roku ctrl+c, ctrl+v, gracze i tak chcą widzieć postęp.
Edytowany 17:55:11 11.8.2018 przez Dream Selection
2018.08.11 17:53:12
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41682911

Hunter Xaxa

300358
550
Wehomir:
Ruszałem ten temat 3 razy. Każdorazowo bezskutecznie...

Przybliżony termin endgame to moment upadku tej gry.
2018.08.11 19:54:00
Ocena: 5
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41683710

Wehomir

3001753
5659
Dream Selection:
Też myślę, że można olać 1-2 eventy i zamiast tego spokojnie sobie ten endgame wprowadzić. Mało kto robi już eventy dla fabuły danego miejsca, a głównie dla herosów/kolosów i loterii. Nic się nie stanie, jeżeli jakieś 2 eventy zostaną powtórzone, ale w zamian za to coś musi się zacząć dziać.

Hunter Xaxa:
Endgame to szansa na drugie życie dla gry. Gdy za te kilka lat (6-7, bo tyle to pewnie potrwa patrząc na tempo zmian) będzie można uznać margonem za skończone, balans zostanie osiągnięty, mapka wypełniona, to co dalej? Bazowanie na eventach? Na tym, że gracze nie odejdą z gry, w której nic się już nie dzieje z sentymentu? Propozycja endgame'u dodaje nowy region, który za te kilka lat będzie można rozwinąć i przedłuży grze życie. Szkoda tylko, że to na razie porzucony projekt, bo to chyba obecnie najpotrzebniejsza w tej grze zmiana. Obecnie gra na 300 polega na robieniu dziennych, ubiciu e2 raz na 20 minut i grze na innym przedziale.
Edytowany 11:14:07 12.8.2018 przez Wehomir
2018.08.12 11:13:28
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41685979

Rakhis

293336
2359
Wehomir:
Pierwsze co powinni zrobić w momencie gdy postanowili wprowadzić endgame to zablokować robienie questów dziennych +315. Wyścig by się zatrzymał, gracze do wprowadzenia endgamu zachowali by swoja przewagę. Jeden prosty krok, który dał by nam graczom powód żeby myśleć, że w grze szykują się zmiany. A póki co mamy mydlenie oczu przez 2 lata, żadnych kroków w tą stronę. Pewnie większość już nie traktuje tego poważnie, a co z tymi którzy jak się dowiedzieli, że będzie endgame przestali robić questy?

@+ Tak, tylko ja daje przykład prostego szybkiego kroku czyli dodania do questa maksymalnego poziomu wykonywania, a ty jeszcze pisałeś o wyłączeniu przewagi(z tym akurat nie powinno być problemu) i aby bonusy w legendach 250+ nie zanikały(i myślę, że tutaj mógłby się pojawić problem dla naszego wspaniałego programisty czy kogokolwiek kto się tym zajmuje) Pamiętajmy, że od 12 lat administracja nie wprowadziła nawet takiego banału jak wskaźnik % przy życiu i doświadczeniu bo najwidoczniej jest to zbyt skomplikowane, a my musimy się wspomagać dodatkami nawet przy drobnostkach takich jak ta.
Edytowany 12:17:19 12.8.2018 przez Rakhis
2018.08.12 12:04:44
Ocena: 0
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41686272

Błogosławiony Lestek

20238
442
Wehomir:
Popieram, może wysokiego lvl już nie mam, ale wiem jaki to jest ból jak przychodzi gość z 390 lvl obstawić się na e2 i potrzeba grp 10 z um pod tytana, żeby takiego ubić, bo E2 nie są ograniczone lvlowo, nie ma na nich wyłączonej przewagi lvl, endgame jest potrzebny na wczoraj. Fajnie to opisałeś, teraz trzeba czekać na ruch administracji... Powodzenia Wehomir
2018.08.12 13:36:32
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41686893

Pazerota

300516
1698
Żadnego ENDGAME NIE BĘDZIE, od 2-3 lat o tym piszemy i nie ma nawet zaczątku, pomysłu ani wzmianki jakby to przeprowadzić, czego możemy się spodziewać, kiedy ... nie ma sie co oszukiwać niestety.
2018.08.12 17:51:26
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41688651

Xanertix

30035
871
Wszystko o czym?
2018.08.12 19:19:44
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41689366

Koosa

321327
1912
Nad End Game pewnie pracują. jakiś rok wstecz i może do roku się wyrobią, jest sporo roboty a ludzi pewnie nie ma na tyle więc dlatego tak długo to trwa, jeszcze kilka rzeczy mają zrobić i może wtedy dodadzą. Jest strasznie dużo do zrobienia, potowrki nowe, mapy, questy, dużo zmian w eq i um.
2018.08.12 19:57:58
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41689578

Danver

30837
256
Czemu nie
2018.08.12 21:16:07
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41690521

Andrel

300647
467
Jak najbardziej popieram!!! Co do endgame 90% graczy bylo by mega zadowolonych z chociażby wyłączenia przewagi 280+ wszyscy by byli happy.

Pozdro z fartem
2018.08.12 21:59:40
Ocena: -1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41690966

Regzi

321441
860
Punkty sławy, dające przewagę PvE graczom robiącym dzienne, są bardzo fajnym pomysłem. Zadowoli to tak naprawdę wszystkich (oprócz graczy tak słabych, że bez dziennych nie mieliby podejścia do pozostałych). Ten pomysł jest dużym plusem.

Tylko mam jedno pytanie. Czego oczekujecie po endgame? Wehomir napisał, że na 300 można ubić e2 raz na 20 minut i grać na innym przedziale. No to w takim razie myślicie, że po endgame będzie inaczej?

Okej, zrobimy 5 questów, dostaniemy nowe miasto, przez 3 miechy poszukamy herosa (dopóki nam się nie znudzi) i co dalej?

Znowu e2 co 20 minut.

Sytuację co prawda mogą uratować:
a) łaznia 280+
b) Kolos 300
ale czego jeszcze byście oczekiwali po tym przedziale?
2018.08.12 23:56:01
Ocena: -1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41691942

Koosa

321327
1912
Regzi:
Z łaźnią to bym jeszcze poczekał aż naprawią itemy w eq i zrobią poprawne umki tak aby się pvp wyrównało.
2018.08.13 09:59:42
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41692703

Koorteo

290257
1204
Pomysłów jest pełno, ale ....
Na MC była oficjalna informacja, że w tym roku EG nie będzie oraz żadne plany do niego się nie zmieniły(plany z postu o EG, nie wiem czy on jeszcze istnieje). Niby przygotowania do większego eventu typu wakacje, zaczynają około miesiąc przed, czyli w ciągu miesiąca są w stanie zrobić mapkę eventową, wnętrza domków, kolosów, herosów, questy, sklepy itp. wiec w stworzeniu mapki/moobów na EG wcale nie byłoby problemów, ale jak to mówili "mamy priorytety".
2018.08.13 12:22:05
Ocena: -1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41693419

Asamanalama

293384
233
Ogólnie to się nie wypowiadam z tematach, ale kurczę, sprawa endgame powinna być priorytetowa. Gra jest robiona pod NOWYCH graczy, ale nie każdy nowicjusz jest typowym "dasz coś" albo "gdzie roan". Załóżmy, że na jakimś randomowym świecie zaczyna grać pewna ekipa z innej gry, 6 ogarniętych, dorosłych osób (zaraz zacznie się hejt w stylu "jak jest się dorosłym to idzie się do pracy a nie gra", no i lecimy dalej, doświadczenie z innych gier pokazazało im, ze osoby z duzym lvl mają wiecej do powiedzenia i to podstawa, ustalają sobie cel "topka". I teraz zobaczmy jakie perspektywy mają tacy gracze? Wbiją 300 w uznajmy pół roku, chcą zrobic sobie jakies eq, wchodzą na seta a tam jakiś nwm nabin 400lvl. I co taka osoba zrobi? Stracone 5 miesięcy? Zrobią sobie zakon na błogu zeby dobic te 306, biją się i znowu miasto Stwierdzą, dobra, nie da się tego odbić, expią postacie na wojta, wchodzą a tam stoi jakis inny 400lvl z 2 kolegami 380, przedłużanie nic nie da bo stoją bez grupy. Nie da się nadrobić tej przewagi. Zaraz ktoś napisze, ze mogli przecież zacząć na aldous albo tempest, ale skąd nowy gracz ma wiedzieć na jakim zacząć. Drugą sprawą są osoby które grają 2 lata. Wbili topkę i mają 330lvle, zrobili full lege, ale dalej taki 400 w herach które są lepsze bo bonusy już nie działają a grają pod staty takie jak siła sk czy sa wali go na podwójny? No proszę ja Was, wolałbym odpuścić te 2/3 eventy i całą "ekipą" przysiąść nad tym a nie zniechęcać ludzi do gry. I nie pisze tego tylko z mojej perspektywy, bo tez na tym dużo tracę gdy zabija mnie 320 woj w herach na 3 hity gdzie ja mam prawie full seta. Osoby które przebiły barierę 300+ powinni dostać rekompensatę, ale przewaga powinna być wyłączona, jeszcze raz powtórzę, gra jest robiona pod NOWYCH graczy to NOWI gracze generują największy przychód, zaczęcie gry na jakimkolwiek innym serwerze oprócz wyżej wymienionych jest bez sensu, nowy gracz nie ma żadnych perspektyw zeby być "kimś" bo jakis Jarek 43 lata robi dziennie od 5l at. Na comie zrobili to może radykalnie, ale sprawiedliwie. Pozdrawiam,trochę chaotycznie ale czego wymagać od pisania na fonie
Edytowany 22:44:15 13.8.2018 przez Asamanalama
2018.08.13 22:41:04
Ocena: 3
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41697157

Funky Gimelek

316122
304
Regzi napisał(a):
Punkty sławy, dające przewagę PvE graczom robiącym dzienne, są bardzo fajnym pomysłem. Zadowoli to tak naprawdę wszystkich (oprócz graczy tak słabych, że bez dziennych nie mieliby podejścia do pozostałych). Ten pomysł jest dużym plusem.

Tylko mam jedno pytanie. Czego oczekujecie po endgame? Wehomir napisał, że na 300 można ubić e2 raz na 20 minut i grać na innym przedziale. No to w takim razie myślicie, że po endgame będzie inaczej?

Okej, zrobimy 5 questów, dostaniemy nowe miasto, przez 3 miechy poszukamy herosa (dopóki nam się nie znudzi) i co dalej?

Znowu e2 co 20 minut.

Sytuację co prawda mogą uratować:
a) łaznia 280+
b) Kolos 300
ale czego jeszcze byście oczekiwali po tym przedziale?



Moja wizja nie dotyczy całego endgame'u a jedynie jednego z aspektów, który mógłby urozmaicić grę na 300 lvlu.

Może jest to chory pomysł, może komuś się spodoba.

Do fabuły Elancji można by wprowadzić motyw jakiegoś czarnoksiężnika, który przemieniałby nasze maskotki w bardziej agresywne postacie. Służyły by one do zawodów. Mini gra w grze. Gracze mogliby rozwijać swoje zwierzątka, zdobywać dla nich ulepszenia, ale przede wszystkim walczyć nimi między sobą. Powiedzmy, że tworzymy ranking zwierzątek podobny do otchłani. Wpłacamy 50m złota na konto naszego zwierzaka. Za każdą przegraną, nasz zwierzak oddaje x% swojego złota dla przeciwnika.

Może to być jedno zwierzątko a może to być słynna "baza" z dzieciństwa pilnowana przez kilka naszych potworków, którą należy zdobyć - jeżeli przeciwnikowi się uda - wygra nasze złoto

Walki między grupami potworków powinny wyglądać mniej więcej jak ustawki graczy, z tym że na automatycznej walce. Wygra mocniejszy team

Myślę, że niejeden weteran tej gry, chciałby stworzyć swoją "bazę" nie do sforsowania

Maskotki nie powinny mieć jakiś szczególnych umiejętności, jedynie podstawowe statystyki typu atak, życie, szybkość.
Oczywiście legendarne stworki powinny być znacznie silniejsze i lepiej pilnować naszego wpłaconego do zabawy złota

Szał na maskotki podczas Nocy Kupały byłby czymś szokującym

Post czysto wizjonerski, jeżeli jest zwyczajnie głupi to zginie w morzu innych wypowiedzi
Edytowany 23:26:43 13.8.2018 przez Funky Gimelek
2018.08.13 23:25:53
Ocena: 3
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41697477

Ar-Raver

351202
4907
Asamanalama:
chcą zrobic sobie jakies eq, wchodzą na seta a tam jakiś nwm nabin 400lvl


Nie rozumiesz,że on na ten lvl cieżko zapracował. Nie wiesz jak to jest wbijać z 250 na 300 na dziennych jak do 300 expiłeś na expie,a dziennych ledwo liznąłeś może nie całe rok, lub wcale. Zapewne Nabin, trudził się na swój poziom 3 razy dlużej niż Ty...

Przez twój post wieje jedno przesłanie chcesz w 3 razy krótszym czasie mieć to co Nabin, lub z nim konkurować. Wielu przeszkadza rywalizacja, bo nasypało się graczy 290 i nagle zobaczyli jakie są realia w topce,że e2 są uzasadnione od poziomu gracza, że jest dominacja kogoś na serwerze, że trzeba znajomości z kimś 350 z obstawą 300,aby tankował i w grupie ze stratami zdedać go,ze liczą się sojusze itd.

Co do pomysłu on ma jeden zarzut wszystko w temacie jest co do pve. Dodatkowe statystki/punkty sławy można również wcześniej czy później wrzucić w umkę zwiększającą siłę krytyka, na to samo wychodzi. Tylko taka opcja wymagałąby odpowiednią jak to nazwałeś ilość punktów sławy.

przewagę kilku punktów statystyk, czy miejsca na umiejętności

Jakich umiejętności,bo nie każda profesja ma w co pakować umki czysto pvp. Nie nazywaj ładowanie strzał czy pakowanie deszczu przydatną rzeczą na pvp,bo to bezuzyteczne na tym poziomie. Kilka punktów statystyk nic nie ma znaczenia jak obecnie to tylko legbony się liczą,a nie to ile masz przewagi nad graczem w szybkości ataku.

Pomijasz fakt,że rozmowy dawnych SMG poruszały kwęstię jako dobrowolną,a nie przymusową redukcję do 300 poziomu w zamian za atrakcje na 300 poziom dostępne dla graczy,którzy zdecydowali się na stygnację i niebieski pasek z expem.

A taką propozycję wiadomo,że będzie wspierać grupa graczy,którzy od dłuższego czasu na forum próbują pokazać,że 20 osób aktywnych na forum to jest cała liczba graczy z margonem
Ale gdy słyszę takie coś
Co do endgame 90% graczy bylo by mega zadowolonych z chociażby wyłączenia przewagi 280+ wszyscy by byli happy.


To nawet nie chce się tłumaczyć,że 90% forumowiczy. A najwięcej będą happy nowi gracze,którym właśnie nie jest na rękę dominacja i monopol gracza z wyższym stazem- Nabin,bo chcieliby kontrolować wszystkie e2. Ta propozycja jest na rękę każdemu z 300,bo teraz,aby dogonili 340-360 to potrzeba kilka lat na to. Z obecnymi błogami za questy zapowiedzianymi,że mają być często przez Deedo będzie łatwiej zmniejszyć różnicę w zależności od częstotliwości grania rywala.

Endgame powtórzę to co przewalało się miał jedynie zakończyć fabularną część gry, a że wiąze się również gdzieś z topką ktoś wpadł na pomysł,aby zmieniać to co odzawsze w grze Margonem istniało na każdym lvlu ,czyli przewaga lvlowa. Czynniki są różne dlaczego wiele osób promuje to: - brak czasu,brak chęci do questów, spędzania dużej ilości czasu na to.

Zamiast niwelować przewagę lepiej zrobić coś,aby gracz z 300 nie musiał robić 3 lata dziennych,a przez aktywną grę mógł przegonić gracza ,który gra mniej. Tylko nie w formie jako jest to obecnie czyli za błogosławieństwa za sł...

Pomysł wymaga poprawek,ale punkty sławy powinne oddziaływać w sferę pvp/pve nie tylko zaproponowaną opcję pve.

@ps Nie zapominaj,że każde robienie dziennych to zwolnienie e2 dla innych przez około 30-1h w zależności od ilości questów. Tutaj dochodzimy do realiów,że jedni idą na dzienne ,a inni w zamian mają e2 (o ile jest wolna i ktoś inny nie wbił). Jedni uzyskują poziom dzięki 30dni x 1h= 30 h spędzonych na e2. Inni mają e2 z możliwością wylotania sobie eq przez te 30 h. W przypadku akurat Nabina pewnie tak nie ma,bo znam
osoby,które z obecnymi kamieniami czerwonego smoka spokojnie zrobią dzienne bijąc e2.

Cham Gannikus:
A co myślisz o rozwiązaniu,aby zamiast stałej przewagi krytyka i poziomu w punktach sławy byłaby umka,która dawałaby 20% szansy na cios z przewagą poziomową ? W takim wypadku gracz mógłby raz poskładać grupę jak dotychczas, a raz przegrać,bo przewaga by nie weszła w atakach. Myślę,że to byłoby fair( Wilk syty i owca całą )

ps.
Gra jest robiona pod NOWYCH graczy
Gra jest dla każdego. Nie powinien mieć specjalnych przywilejów z powodu tego,że chce się dobić do topki i w niej namieszać swoją osobą. Gram 297 nie narzekam z biciem e2,bo jest możliwość. Nie zawsze,ale jest to i to nie w nocy... Wcale nie trzeba odbijać, zależne od serwera i aktywności ludzi na serwerze. Również dodano żółtą mapkę dla graczy takich właśnie 293 ,aby mieli szansę w ciągu dnia polosować e2 z graczem nieosiągalnym np Nabinem. Dodatkowo Pazerota nie zapominaj, że są wakacje, gdzie jest przeludnienie na e2, bo większość graczy ma wolne, lub są holiday'e w pracy. Zobaczysz jak wrócą obowiązki życia codziennego, to tylko zasty bedą ratować obstawianie e2 (o ile ktoś posiada).
Edytowany 11:08:13 14.8.2018 przez Ar-Raver

@allgida poklepać to Cię może Mamusia jak Ci zrobi się wzdęcie... Questy to nie tylko dzienne, a jeśli nawet tak podchodzisz, to nobki do expa też klepiesz.
Edytowany 11:12:15 15.8.2018 przez Ar-Raver
2018.08.14 02:06:23
Ocena: -5
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41698118

Teef

2371017
5004
Ar-Raver:
rozumiem, ale jak czułbyś sie w sytuacji, w której mimo, że składasz najlepsze eq, albo zostałeś na 300 wierząc w zbliżający sie EG, jesteś dedany przez kogoś, kto dorobił sie poziomu, bo zaczął grać wcześniej, lub zaryzykował i leciał z poziomem dalej

nie krytykujcie tak mocno ar ravera. ja też uważam, że ma wypaczone poglądy na temat endgamu, ale z drugiej strony ilu graczy może postawić sie w jego sytuacji? nie można zaprzeczyć, ze ma prawo czuc sie pokrzywdzony - w koncu rzeczywiscie klepał te dzienne, bo nie było jasnego stanowiska administracji (dalej nie ma) jak bedzie wyglądała sytuacja graczy 300+ po EG. nie chciał zostać w tyle, to chyba nić złego.

za cały bałagan odpowiada, jak już wspomniałem, administracja garmory. jesli nie rozwiązali tego problemu w łatwy sposób w zalążku (lvl cap), teraz beda sie mierzyc z trudnym problemem, który daje sie we znaki
zadaniem tych u góry jest znalezienie kompromisu - a że jest to niemożliwe, uważam, że endgameu albo nie bedzie wcale, albo jedna ze stron bedzie poważnie pokrzywdzona.
-
Edytowany 03:19:46 14.8.2018 przez Ihuf
2018.08.14 03:05:48
Ocena: 1
KNEBEL | zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41698193

Cham Gannikus

300311
4263
Ar-Raver:
Wypowiem się tak, nie zabierałbym całkowicie przewagi - bo tak wbijanie tego poziomu to katorżnicza wręcz praca. Jednak chyba każdy kto gra w ta grę dłużej zdaje sobie sprawę, że obecnego stanu rzeczy nie możemy zachować.

Moje rozwiazanie? pewnie żałosne - ale dałbym coś w stylu expa na mapie czarnej - gdzie możemy również zdobywać exp z innych graczy, w grupach bez grup etc. A expiłoby się tam paragon lvle, które na pewno nie dawały by mocy krytyka - za duża przewaga. Jakieś delikatne dodatki SA, Uniku - okej. Wtedy mimo wszystko każdy miałby szanse do takiego Nabina odrobić - ale mimo wszystko Nabin mógłby to kontrolować i o to walczyć. Rozwiazuje to też problem rankingu lvl 300+50 jest przed lvlem 300+40 - dodatkowo gracze 400+ nie traca bonusów leg.
2018.08.14 04:23:25
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41698218

Wehomir

3001753
5659
Ar-Raver:
Przykro mi, ale nie zgodzę się z tym co mówisz. Ok, robiłeś dzienne, żeby zdobyć przewagę nad innymi. Fajnie. Coś ci się należy, ale nie ma opcji żeby wszystko zostało w obecnej formie. Sytuacje, w których gracz w herach składa 10 legowiczy bo on se expił są nie do pomyślenia. Takich osób raz już nie dogonisz, bo on też ma dostęp do tych błogosławieństw, a dwa nic z nimi nie zrobisz. Mówisz, że gdy idzie zrobić dzienne to zwalnia e2? No to pewnie nie słyszałeś o magicznym systemie klanów. Na takiej e2 gracz prawie nigdy nie stoi solo, a gdy ktoś schodzi robić dzienne, to druga osoba cały czas sobie na e2 stoi. Zarzuty co do systemu dziennych i expienia graczy zbyt dużego poziomu pojawiły się stosunkowo wcześnie po dodaniu dziennych (jakiś rok-dwa). Administracja nie nałożyła lvl capu i prędzej czy później będzie musiała za to zapłacić krytyką ze strony graczy, którzy dzienne robili. Obecna forma po prostu nie może zostać, taki maciuś 400lvl nawet nie musi umieć grać w grę, bo skasuje 10-osobową grupę bez większych problemów. Gra na poziomie poniżej 300 lub równo 300 jest bez sensu. Nie neguje pomysłu, w którym do umiejętności 300+ zostaną dodane umiejętności typu większa moc krytyka, więcej hp, czy czegokolwiek. Dzięki przelicznikowi exp -> sława, błogom do loota oraz przewadze PvE gracze mają możliwość zbudowania przewagi na rok-dwa (chciałbym żeby max. lvl sławy wbijało się w tyle), ale prędzej czy później nadejdzie płacz, bo oni myśleli, że są niedoścignieni. Myślę, że jedyne sensowne rozwiązanie to przyznanie takim graczom właśnie chowańcy, strojów, dużej ilości SŁ i SR, błogosławieństw, błogosławieństw do loota, PH itd. Dzięki temu dostaną coś od życia oraz na ten rok-dwa dalej będą mieć przewagę nad innymi, bo będą mogli zdobyć sobie eQ z elitek, których inni nie ubiją.

Funky Gimelek:
Szczerze to bardzo fajny pomysł, wykorzystujący w końcu do czegoś maskotki. Jedynym problemem są tutaj chowańce indywidualne, jednak można by założyć, że te będą miały odgórnie narzucone statystyki, lub nie będą brane pod uwagę.

Myślę, że endgame powinien cechować się kilkoma funkcjonalnościami, których na innych przedziałach nie ma.

@+ 40 poziom i 100 nie biją tych samych potworków
Edytowany 10:37:36 14.8.2018 przez Wehomir
2018.08.14 10:03:56
Ocena: 6
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41698494

Masterthief

30751
26
@Wehomir:
Good idea ale od ilu lvlów zostały by przyznawane nagrody za lvl
2018.08.15 14:44:09
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41706549

Progres

381306
1328
Uważam że endgame powinien być równy dla wszystkich, jeśli to ma być jakieś nowe otwarcie(czy tam zamknięcie) to na równych zasadach dla wszystich. Ale ja bym się jeszcze na miejscu administracji nad tym zastanowił, bo wydaje mi sie że to był atut tej gry, że w sumie nie miała zakończenia. Gracze sami odchodzili bo po prostu nie mieli nowych impulsów, a na ich miejsce wskakiwali następni, bo zrobiło się miejsce. Z moich obserwacji wynika że gra w topce na większości światów wygląda podobnie: gracze dzielą się na dwa obozy i z większą lub mniejszą intensywnością rywalizują ze sobą o wpływy itemki i ogólnie kto jest lepszy. Może niech administracja pokombinuje coś w tą stronę. Część graczy robi dzienne z dwóch powodów, ranking i przewaga nad wrogami. Gracze tacy jak ja czerpią korzyści tu i teraz, nie widzę powodu żeby tą schizofreniczną sytuację wykorzystywać również na endgame.
Endgame z przysłowiową ''elitką, heroskiem i tytanem'' będzie po prostu nudny, bo to będzie takie proste przedłużenie dotychczasowej gry. Liczyłbym jednak na coś bardziej ambitniejszego ze strony administracji. końcu liczne grono quest-makerów nas rozpieszcza coraz to nowymi questami i wgl, niech popracują nad tym. Wprowadzałbym to stopniowo. Bo jak wrzucą to w całości i na raz to może się okazać bardziej atrakcyjny niż cała reszta poniżej 300 poziomu.Gracze się tam rzucą, rezygnując z biegania za patryczkiem czy chillowania na goonsie. Ogólnie to lepiej jak przemyślą sprawę i zrobią to dobrze, bo może okazać się, że wprowadzając endgame stracą graczy, którzy do tej pory utrzymywali sie przy grze tłukąc dzienne. Wg mnie rozkładając tą operacje w czasie zainteresują graczy,coś jak kiedyś Tuzmer, że wprowadzali mapki aż do miasta, ale pasowałoby już może coś zacząć działać w tym temacie.


___
Edytowany 19:25:35 15.8.2018 przez Progres
2018.08.15 18:50:13
Ocena: 4
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41708037

Wehomir

3001753
5659
Dodałem do pierwszego posta punkt, mówiący o opłacie w denarach za możliwość dojścia na mapkę EG. Myślę, że będzie to fair względem topki, bo każdy będzie musiał te kilka tygodni-miesięcy na dzienne poświęcić. Dodatkowo myślę, że na lokacji EG powinien znaleźć się sklep z mocnym wyposażeniem za denary. To spowoduje, że faktycznie trzeba będzie jakiś czas przycisnąć dzienne, żeby mieć z nimi szansę.

@+ 4 dzienne 1 denar. 300 = 75 dni = 2 msc. Do tego opłata za wejście na katy i można się pokusić o tą samą w expie do 300. Nie chodzi o to, że żeby wejśc na endgame trzeba robić dzienne te 5 lat. Myślę, że te 2, może 3 miesiące w zupełności wystarczy. Bronie, o których wspomniałem można udostępnić za 500-1000 denarów.
Edytowany 18:21:17 16.8.2018 przez Wehomir
2018.08.16 11:02:42
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41711398

Fearle-S

157460
973
A tak z ciekawości ... Ostatnio gdzieś krążą informacje jakoby projekt "Endgame" był praktycznie nieruszony, a czasem słyszę że już dawno temu został zamrożony i szanse na jego "odmrożenie" są prawie żadne.
To fejk czy serio cały ten Eg to był pompowany pic na wode fotomontarz żeby tylko gracze mieli o czym gadać?
2018.08.16 18:10:13
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41714045

Harya

377820
1072
W zasadzie nie wypowiem się o Endgame, bo już dawno o tym napisałam co myśle, a odzewu nie ma. Jakkolwiek ta sprawa zostanie rozwiązana, nie spowoduje mojego powrotu do aktywnej gry jak kiedyś.

Nie podoba mi się jedynie jednostronne patrzenie na sprawe przez graczy, którzy forsują odpowiadające im rozwiązanie.
Większość wypowiadających się tu graczy jest w margonem ponad 3000 dni. To, że ktoś z takim stażem ma +-300 czy +350, zależy od ich priorytetów w grze. Nie można mówić, że ktoś wybrał lepszy czy gorszy sposób na grę.
Jedni grając zatrzymywali się swoimi postkami na każdej elicie, aby zdobyć najlepszy ekwipunek na kolejne poziomy, zdobyć majątek, czy triumfować na łaźniach, być w czymś najlepszym. Inni woleli expić, zdobywać wyższy poziom, w zasadzie w tym samym celu co pierwsza grupa. nturalne jest, że jak ktoś nie wbijał levela, ma mniejszy od innych, a jak ktoś nie stał na elitach ma eq słabsze lub mniej kasy. Jest takie powiedzenie "abo rybki, albo akwarium".
Dlaczego ktoś ma być gorszym graczem, jeśli po prostu nudzi się staniem na eliach i spędzając czas w grze wybiera inne aktywności? Nie jest pełnoprawnym graczem?
Dlaczego tylko jedna droga rozwoju ma być tą właściwą?

Ktoś wyżej napisał, że gra jest robiona pod nowych graczy. Ta osoba od razu planuje ich przeszłośc uznając, że po pół roku ów nowy gracz wbija 300 level. Jak tak ma wyglądać przeszłość margonem - za pół roku same 300 -to można już zamykać.
Gra powinna być robiona dla wszystkich, nie dla nowych, nie dla topki i nie dla stojących na tej czy tamtej elicie i nie dla coraz większej liczby odób dobijających 300 level. Gra powinna dawać satysfakcję z gry na każdym levelu. Takim samym pełnoprawnym graczem jest ktoś z levelem 30 jak i 300.

Niestety w różnych tematach spora grupa wypowiadających się osób uważa, że inni mają zbyt łatwo, bo:

- na małych levelach jest za dużo ułatwień, bo...
... za dużo expowisk ...
... za drogie przedmioty ...
... elity na zielonych mapkach...
... zbyt fajne questy...
... nie zapracowali na to ...
... najlepiej im nie dawać, bo inni mieli gorzej,

- na dużych levelach topka ma załatwo, bo...
... klepali dzienne...
... mają przewagę ...
... i tak mieli długo przewagę...
... ma być równo dla wszystkich...
... najlepiej im to zabrać, bo inni mają gorzej...

Na szczęście nie wszyscy patrzą przezz pryzmat własnego ego i dzięki temu jest jeszcze po co tu zaglądać. Ale przystopujcie, proszę, z odmawianiem innym praw do wyboru własnej ścieżki w grze.
Edytowany 19:46:59 16.8.2018 przez Harya

@Urachar
Gdybym zostawiła dwa pierwsze zdania, byłoby zapewne na temat? Ktoś wyżej napisał dokładnie tyle innymi słowami i 5 osób uznało, że jest na temat .
Sądząc po komentarzach w twoich ocenach wygląda na to, że gracz ze stażem 1600 dni, czyli połową tego, co ma większość tu wypowiadających się uznał, że uczciwie jest przekreślić innym 4 lata gry?
To nie rozwiąże sprawy żeby napisać o Endgame, ze wyłączyć przewagę i będzie ok. Takie podejście do sprawy spowoduje, że zaraz ktoś napisze, że za mało leg zlotał w porównaniu z graczami z dłuższym stażem. Też im zabrać?
Patrz, Wehomir ma legendarne eq? To też jest przewaga w walce. Czy on też nie zasłużył sobie na przewagę uzyskaną dzięki nim? Zauważ, że na swoje eq pracował ponad 3200 dni. Gra dwa razy dłużej niż ty.
Wybacz, ale z podejściem, że zabrać innym, bo tobie tak pasuje nie da się nic osiągnąć. Żadne rozwiązanie nie zadowoli wszystkich w 100%. Dlatego warto dyskutować, ale trzeba poszerzyć swój horyzont i spróbować zrozumieć wszystkie zainteresowane strony.
Edytowany 00:39:43 17.8.2018 przez Harya

@allgida
Nie tyle bronię mojej przewagi ile nie podoba mi się podejście w twoim stylu - "ma być równo", czy próby wycieczek personalnych "klep dzienne". Czyżbyś nie umiała przedstawić lepszych argumentów na poparcie swojego stanowiska? Nie na tym polega ten temat, ani jakakolwiek dyskusja.
Niedawno przeglądając forum spotkałam się z tematem założonym przez gracza, który chciał aby e2 były zamknięte, bo wpadają gracze z przewagą. On też chciał równości dla siebie i wcale mu się nie podobało, że gracze z twoim czy moim poziomem obstawiają elity. Za to znalazła się masa obrońców swojego status quo, oceniając negagtywnie to, że chciał tak jak ty - równości.
W innej dyskusji, toczonej na forum Experimentala, na temat mobów na instancjach, też widać było głównie obrońców swojej wypracowanej pozycji. Ciekawe czy ty, w tego typu temacie, nie przyjęłabyś innego niż tu stanowiska, które obpowiadałoby ci bardziej i zamiast wsparćia słabszych graczy w ich staraniach wyrównania szans broniłabyś swego?
Chciałabym poznać twoje zdanie na temat Endgame, twoje argumenty. Może rzeczowe ich przedstawienie przybliżyło by wszystkich do wypracowania stanowiska akceptowanego przez większość.
Edytowany 10:58:50 17.8.2018 przez Harya
2018.08.16 19:39:23
Ocena: -3
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41714703

Wehomir

3001753
5659
Harya:
Ani postawa osób, ktore chcą wyrównać szanse między graczami na poziomie 300 i 330+ nie jest dobra, ani postawa topki, która w zdecydowanej większości blokuje rękami i nogami wejście endgame, bo wiedzą, że nie będą mogli sobie przyjść na e2, wywalić 10 osób z malym lvlem i lotać legendy. A dlaczego? bO rObIlI dZiEnNe. Jedni chcą endgame'u, drudzy nie (chociaż na szczęście cześć tych drugich zaczyna rozumieć, że gra w topce mija się z celem), dlatego trzeba wypracować kompromis. Co proponuję? Wprowadzenie endgame'u, ale dość rozciągniętego w czasie (punkty sławy). Dzięki temu gracze z topki będą mogli utrzymać przewagę, jeżeli będą grać. Ale jeżeli taki 300 poziom będzie bił e2, lootał legendy, robił dzienne i za denary kupował te same bronie, co najlepsi gracze, to może spokojnie w rok-dwa dogonić osobę z topki, która nie robi nic. To rozwiązanie moim zdaniem usatysfakcjonuje wszystkich.

A co do moich 3200 dni, to właściwie można zaliczyć do zdobywania ekwipunku jakieś 1000, wcześniej to głównie stanie w ithan, taka ogórnie gierka żeby się czymś zająć, a nie dążenie do bycia najlepszym
Edytowany 12:53:49 17.8.2018 przez Wehomir
2018.08.17 12:50:32
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41718620

Wiedziu

322419
1128
Wehomir:
Harya:
Moim zdaniem Endgame jest niezbędny w tego typu grach jak Margonem. Administracja musi celować w wszystkich graczy a nie tylko w topkę(i tu przyznaję, że od dłuższego czasu jest ona pokrzywdzona przez brak jakichkolwiek nowych atrakcji) i zachęcić nowych graczy do gry, jeśli tego nie zrobią nowi gracze będą odchodzić poprzez brak możliwości rywalizacji i rozwoju swoich postaci. Z punktu graczy +330 na pewno będzie to minusem, bo stracą przewagę zbudowaną prze dzienne. Ja jednak próbuję patrzeć na sprawę nieco szerzej. Brak Endgame ma wpływ nie tylko na topkę ale na każdy przedział. To co napisała Harya ktoś nowy nie może stanąć na jakiejś e2 bo ktoś się obstawia +330 i koniec, nawet jakby sam zacząłby wbijać topkę to i tak takiej osoby nie dogoni i nie będzie miał opcji jakiejkolwiek rywalizacji, poza 8-11 i liczenie na szczęście przy losowaniu. W przypadku Endgame miałby już wybór i szansę rywalizacji. Sam mam +320 więc uderzy to i we mnie, jednak zdaję sobie sprawę, że będą to plusy jak i minusy. (Plusy bo dojdą nowe atrakcje, zapewne bardziej zachęcające do dziennego logowania, możliwość rywalizacji, z tymi którzy teraz mnie biją na F tylko i wyłącznie przez lvl bo nie umieją nawet grać(osoby z Zemyny będą wiedziały o kogo chodzi ), zaś minusy bo inne osoby które nie miały do mnie startu teraz będą mogły ze mną rywalizować przez co konieczność np stania na e2 w grp, brak możliwości obstawiania niższych postek etc.

Tak samo sprawa wygląda w topce nawet nowi gracze 280-300 nie pobiją sobie tanrotha bo wpadnie 4 graczy z 320+ i sobie zbijają bez problemów bo mają przewagę( wiem z autopsji sami zbijamy na lajcie we 4).

Oczywiście gracze, którzy nie mogą się obstawiać zawsze mają możliwość podkładania się takiemu z topki i nabiciu mu listu co trochę utrudni mu grę, jest to też jakaś strategia, jednak chyba nie wszyscy nowi o tym mogą wiedzieć.

Gracze którzy są aktualnie z topki i tak mają przewagę nad tymi co dopiero tam wbijają poprzez itemy z zeszłych eventów(które były o wiele mocniejsze niż te z obecnych np. bronie z varhakki), długi czas stania na e2 i lotania sobie ekwipunków, gdy rywalizacja była mniejsza, więc przewaga tak czy siak pozostanie.

Większość pomysłów Wehomira mi się podoba i fajnie by było zobaczyć zrealizowane przez administrację. Temacik propsuję i zachęcam administrację do zapoznania się z nim
Edytowany 10:50:06 18.8.2018 przez Wiedziu
2018.08.18 10:42:45
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41723709

Kemasie

2029
199
A może po prostu zrobić tak, żeby do 300 poziomu dostawać wszystko normalnie co poziom czyli np. woj wbije 300 dostaje +4 siły +1 um i 1 stat to za 301 nie dostaje kompletnie nic przewaga nie rośnie, a jak chce mieć większą cyferkę to po prostu robi dzienne bez bonusów przewagi lvl'owej (Moc kryta szansa kryta), bonusy legendarne od 250 nie słabną. Nikt nie traci, a tak czy tak wszyscy będą mieli te swoje poziomy i mogą ..walczyć" o topke dla samych siebie.
2018.08.18 13:45:33
Ocena: -1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41724413

Majson

314857
8971
Mnie zastanawia jak administracja myślała o endgame przy wprowadzeniu błogosławieństw z +50% za questy. Przecież wiadomo, że tych błog będą używać w 90% co najmniej osoby, które robią dzienne, cały zakon naraz lub ogólnie wbijają na questach na 300+. Mało kto wyda SŁ, żeby zrobić sobie jednego questa na 150 lvl czy coś. Po co zmuszać graczy do tak nieuczciwej rywalizacji w postaci kupna większej ilości % za questy skoro od dłuższego czasu jest mówione, że każdemu wyzerują lvl do 300, kiedy tylko wprowadzą endgame. A przecież prace tak bardzo trwają, że lada moment powinni zaczynać coś wprowadzać. Teraz jakby wprowadzili w ciągu miesiąca endgame to wywołałoby to ogromną falę hejtów, bo przecież gracze nakupowali już zapas błóg na pół roku do przodu.
2018.08.18 15:03:16
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41724938

Qenot

16735
71
Majson:
Oni po prostu pracy nad Endgame nie zaczęli.
2018.08.18 18:25:33
Ocena: -1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41725940

Aga oddawaj półtorkę

33062
73
Niech po prostu wyłączą przewagę i we wzorach na legbony, ph, pk, grp itp 300+ niech traktuje jako 300. Dzienne by się robiło dla rankingu, um i statystyk z um i błoga. Więcej niech nie robią, bo za 10 lat się niczego nie doczekamy.
A i jeszcze niech ograniczą ten exp w topce, bo jak zwykle jak coś robią to w złej kolejności.

Albo w sumie ci wyżej z większym dobrze gadają. Niech dadzą coś innego do wbijania lvla, by przewaga nie zależała od czasu kiedy zaczęło się robić dzienne.
Edytowany 10:21:38 19.8.2018 przez Aga oddawaj półtorkę
2018.08.19 00:41:02
Ocena: 0
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41727914

allgida

327607
1434
Harya:
Ależ oczywiście, że bronisz swojej przewagi. Piszesz, że nie podoba Ci się jednostronne patrzenie na sprawę, a Ty co robisz? Myślisz o graczach, którzy mają ten np 290lvl? Zarzucasz mi, że nie umiem przedstawić argumentów, a gdzie są Twoje? To lanie wody nazywasz argumentami? Jakieś pisanie o "planowaniu przeszłości"? Wiesz planować to można, ale przyszłość, a przeszłość już była, więc raczej nie da rady, no chyba, że masz coś w rodzaju wehikułu czasu, no to zazdro...
Ja nie chcę równości tylko pod siebie, w momencie wyłączenia przewagi ja naprawdę ucierpię na tym i to bardzo.
Dlaczego ktoś ma być gorszym graczem, jeśli po prostu nudzi się staniem na eliach i spędzając czas w grze wybiera inne aktywności? Nie jest pełnoprawnym graczem?
Dlaczego tylko jedna droga rozwoju ma być tą właściwą?

A dlaczego ktoś ma być gorszym graczem tylko dlatego, że zaczął później grać, i nie ma szans dogonić takich jak Ty? Dlaczego tylko klepanie dziennych, by utrzymać przewagę jest tą właściwą drogą rozwoju według Ciebie?
Moim zdaniem lepszym powinien być ten, kto umie złożyć sobie eq, kto umie rozdać umki, a nie ten co gra od początku i jego gra polega na robieniu dziennych. Tacy jak Ty blokują rozwój tym, którzy zaczęli grać później. I aby zlikwidować tą przepaść należy wyłączyć przewagę. Właśnie to będzie wyrównaniem szans dla słabszych graczy.
Gra powinna być robiona dla wszystkich, nie dla nowych, nie dla topki i nie dla stojących na tej czy tamtej elicie i nie dla coraz większej liczby odób dobijających 300 level. Gra powinna dawać satysfakcję z gry na każdym levelu. Takim samym pełnoprawnym graczem jest ktoś z levelem 30 jak i 300.

Z tym akurat się zgodzę. Tylko... no niestety znów przewaga tą pełnoprawność psuje.
Edytowany 08:38:47 21.8.2018 przez allgida
2018.08.20 11:06:52
Ocena: 0
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41734964

Wehomir

3001753
5659
Podbijam temat.
2018.08.30 21:35:40
Ocena: 0
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41799447

Regzi

321441
860
Wehomir:
Eh no i po co? I tak wszyscy wiedzą, że gra powinna wyglądać tak, jak na profilu Ar-Ravera :3

Nie no, a tak serio to co do tych lvli sławy zaproponowanych. Dajmy lokacje, które będą wymagały zdobycia pewnej ilości tych lvli. Topka, jak wiemy, w większości nie ogarnia swoich profesji, bo przez długi czas całą ich taktyką było +300% siły kryta, więc tak wynagrodzimy te dzienne. Załóżmy, że można mieć 300 poziom w Margo + 100 lvli sławy. Dodajemy lokacje wymagające kolejno 20 sławy, 40 sławy, 60 sławy, 80 sławy i 100 sławy. Taki Ar-Raver (zbieżność nicków przypadkowa) będzie mógł stać na e2 wymagającej 40 sławy, która by dawała np. jakieś łapki na 300. Dopóki inni gracze nie zdobędą punktów, będzie miał na nią monopol (o ile lepsi go nie wybiją), a sam będzie mógł zbierać punkty (np. za robienie questów, czy np. bicie e2), żeby wbić się jak najszybciej do tej e2, która wymaga 60 punktów sławy i daje np. hełmy na 300.

Moim skromnym zdaniem brzmi to uczciwie. Oczywiście do tego dać możliwości wbijania tej sławy tak z prędkością 1 na trzy dni przy aktywnej grze, więc gracze, którzy teraz osiągają 400 poziomy mieliby przewagę na okres 10 miesięcy względem nowych graczy i graczy, którzy zatrzymali się na 300 po ogłoszeniu, że będzie endgame.

A no i już więcej nie dodawać bzdurnych p2w'owych błóg z expem, bo równie dobrze można dać abonament do gry na 300 i tyle, będzie jak w WoWie.

EDIT: a no i jeszcze jedno. Przy dodawaniu e2 dajcie po 3 pary itów na profy. Załóżmy łapy h/t FO z obniżaniem uniku i dużo SA, mt z KO i obniżaniem odpy, i jakieś np. mt CBK z obniżaniem SA i maną, żeby były już zamienniki... A nie dalej będziecie dodawać EQ pod jedną profę i będziemy udawać, że jest balans.
Edytowany 22:57:12 30.8.2018 przez Regzi
2018.08.30 22:48:02
Ocena: -1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41799903

Sollony

2929
37
Witam,większość się zastanawia co można wprowadzić na przedziale 271-300 czyli tzw endgame.
Chciałbym zaproponować nowe miasto/questy/expo/e2/herosa/kolosa można było się dostać przez Kapitan Fork la Rush.
Jakaś Atlantyda.
1.Expowisko 285+ (woj,tanc,mag,łowca <-- zwykłe(mag)/elitki, może jakieś płaszczki(b)) oczywiście rozbudowane jaskinie(wejście przez świątynie),otwarte mapy(duża wyspa-8map).
2.E2 z lvl nie większym niż 288.Większość osób na tym przedziale nie posiada leg a gra nie powinna ich ograniczać.
Ile e2 <3-4> nie ograniczajmy się do 1 czy 2 na tym przedziale jest już prawie po +/-80os na świat(290+).Ludzi przybywa a ilość e2 znacząco sie nie
zwiększyła.
3.Heros <290lvl>? łowca z trucizna albo mag z zimnem.
4.Kolos <293>? oczywiście mag ale tak silny by ludzie płakali,że nie da sie go ubić.
5.Miasto będzie możliwość dodania krwawej łaźni wyczekiwanej przez wiele os.Dodania ciekawych questów a nawet zapełnienie luki w ZR.Może jeszcze jakiś Npc
pokroju Tuni.
6.Questy może by zlecał kapita "Wyspa z głębin",kolejne to już w mieście<2-3q>.
7.Legendy-Brakuje w szablonie:
--Rękawice
--Buty
--Hełm
--Naszyjnik
8.Legenda na 1 profe czyli 6 leg z e2? Może to ma sens,co prawda to nie zmieni balansu profesji?<-

Jest to pewna myśl a nie rozbudowany projekt.
-----------------------------------------
9.
a.Tanrotha przenieść na poziom 287,nie ograniczajmy ludzi z 300lvl.
b.Na Kata dodajmy kolosa 27(1-4)lvl.Jest szkielet to niech będzie jakiś Faraon.
c.Dodać kolosa na 300lvl(mapka bez przewagi).

Ale ile to zajmie? Oczywiście dużo czasu.To chyba ma być zwieńczenie gry,a nie projekt zrobiony w 2 dni.
Mi się nie śpieszy mogę czekać i nawet 2 lata skoro i tak ma być cap lvl zapowiadany "wieki".
Nagrody dla lvl 300+? Dla mnie to totalny absurd,każdy wiedział na jakim lvl gra się będzie kończyć.
2018.08.31 02:44:07
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41800573

Distroyed

305169
365
Sollony:
Normalne studio w dwa lata to postawiłoby taką grę od podstaw, a Ty mówisz o samym end-game.
Rozumiem jak ogarniał margonem thinker z złym patrykiem ale teraz to tępo prac jest tak śmieszne że end-game raczej się nie doczekamy.(Sami przyznali że prace na end-game nie są prowadzone na chwile obecną).
2018.08.31 09:16:15
Ocena: -1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41800789

Mr Feris

271231
2401
Myślę o tym Endgame i administracja zaczyna budować margonem jak dom od gruntów- wioski startowe lambo etc. Na końcu jest przecież dach, więc myślę, że endgame szybciutko nie wejdzie jednak ja już czekam
2018.08.31 20:12:59
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41805371

Fearle-S

157460
973
Mr Feris:
"... ja już czekam"
Szkoda, że my czekamy od 2012r. kiedy pierwsze info wyszły
2018.08.31 22:22:48
Ocena: 5
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41806220

Tryn Emas

300371
1887
Mr Feris:

Bardziej od braku endgame boli to, że na forum pojawiają się od lat informacje, że trwa nad nim praca gdy ostatnio Deedo zdementował wszystko swoim postem. W skrócie, gracze, którzy walczyli o zmianę i myśleli, że coś wywalczyli zostali zwyczajnie oszukani.
2018.09.02 10:43:44
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41812470

Wehomir

3001753
5659
Podbijam temat ponownie.

@- Długo byłem zwolennikiem eg na 500, ale to już raczej nie możliwe. Byłbym jak najbardziej, ale raczej bym tam nie rxpił.
Edytowany 10:19:15 18.9.2018 przez Wehomir
2018.09.17 17:19:10
Ocena: 0
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41872073

zajad

303190
580
Wehomir:
Co tu podbijać? Tak jak w balona z tym endgame zostaliśmy zrobieni to masakra. Endgeme nie będzie w najbliższych latach. Wyraźnie to zostało powiedziane to co tu bić piane?
2018.09.17 21:26:45
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41873691

Cakeha

394125
291
Prawie sami Robin Hoodzi sie udzielają
-zabrać kase bogatym dać biednym
-rozdać legendy tym co nie mają
-zrownać 1level z 400
Wtedy będzie OK? Myślę że o to chodzi ?
Edytowany 10:39:27 18.9.2018 przez Cakeha
2018.09.18 10:11:40
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41874702

Czycz

311374
674
zajad:
Tu chyba już nie chodzi o to, żeby wprowadzono endgejm z całą funkcjonalnością, fabułą, tytanami, wioską, ale chociaż o to, by dało się na 300 normalnie grać. W skrócie - obcięcie przewagi kryta na 300+, ustawienie legbonów dla graczy 300+ tak, jakby mieli 300 poziom.

Mam zaledwie 310, więc pewnie łatwiej mi to napisać, ale gracze 300+ swoją nagrodę za wbicie poziomu ponad 300 już otrzymali, wykorzystując przewagę nad innymi przez lata. Mają też dodatkowe punkty do statystyk i możliwość dawania w umki.

Ja bym się nie szczypał i uciął od jutra nawet przewagę na 300+ i jestem pewien, że nagle gra na tym poziomie stałaby się bardzo dynamiczna. Kwestia dodatkowych nagród za wbicie 300+ spokojnie mogłaby poczekać, bo, tak jak pisałem wyżej, gracze swego rodzaju nagrodę odbierali każdego dnia wykorzystując przewagę kryta.
2018.09.18 10:39:10
Ocena: 6
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41874751

Wehomir

3001753
5659
Cakeha:
Rozumiem cię panie kolego, wbiłeś 393 poziom, zajęło ci to lat bodajże 6, po to, żeby górować nad innymi, ale twoim zdaniem gra powinna wyglądac tak, że na twoją e2 (jakiejś 300) nie da się wbić, bo nawet przy odbijaniu w 10 wystarczy, że zawołasz jedną osobę? Powinno to wyglądać tak, że osoby na 300 nie mają żadnych szans w starciu z 300+ (argument róbcie dzienne to za 20 lat się spotkamy jest śmieszny), a 300+ nie mogą grać razem z 300 poprzez zaniżanie loota? Endgame jest w tej grze koniecznością, nie możesz temu zaprzeczyć. Oczywiście nie na zasadach okej wprowadzamy endgejm, patrzcie jaki fajny środkowy palec, tylko z korzystną rekompensatą, w zależności od poziomu, jaki gracz wbił, żeby 305 nie dostał tego samego co ty na 393. Zaproponowałem rozwiązanie, w którym poza rzeczami użytkowymi (SŁ) dostałbyś realną przewagę nad innymi graczami jeszcze na rok-dwa lata, o ile aktywnie byś grał. To nie byłoby zdrowsze? Gra w końcu opierać ma się m.in. na rywalizacji (szczególnie że to MMO), a w Margonem w granicach 300 poziomu jej nie uświadczysz.

Odpowiadając:
-Byłbym za eg do 400, a nawet do 500, ale to nie jest raczej realne patrząc na postęp prac. Na 300 i tak nie planuję expić, chyba, że endgame będzie zachęcający, jeżeli kiedyś wejdzie.

-Kasę trzeba zabrać, ale nie rozdawać, a zabrać. Licytacje są dobrą tego formą. Bogaci zyskują przewagę, tracąc złoto. Uczciwa wymiana. Ale to bez sensu dopóki istnieją expy zarobkowe. Obecne złoto jest bez wartości.

-Dobry pomysł, muszę komuś podesłać.

-Mało się pomyliłeś, zrównać 300 z 400, ale na zasadach uczciwych dla 400.
2018.09.18 15:30:22
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41875335

Aoves

330227
514
Wehomir mi spamił na discordzie bym odświeżył, ponieważ spadło na drugą stronę. Nie chce mi się mu dawać znowu bana, to odświeżam.

Dorzucę przy okazji swoje pare groszy do tematu.
Endgame, jest kontrowersyjnym tematem, ale po tylu latach obserwowania jak wygląda gra na tym przedziale, jestem w stanie stwierdzić jedno. Przedział kończący Margonem jest najnudniejszym przedziałem. Zwykle jest odwrotnie, w innych grach expisz przez nudne przedziały, by na koniec mieć "wow, było warto tracić czas na expienie, teraz rozkręca się zabawa".
No, tutaj tego nie ma, +300 dla większości osób jest zarobkiem na katach na mniejsze postki, lub jakimś cudem jak się zdobędzie legendę to często się sprzedaje za pare g dla +340 by zrobić eq na postkach.

Należę do graczy, którzy zaczeli dzienne na 263, dobiłem na nich 330. Czy było warto? Nie powiem, że nie było, ponieważ stwierdziłbym, że wywaliłem wiele dni mojego życia. Opłacało mi się wbić ten 330, dedając z przewagą, itp.
A teraz? Wolę chodzić do Eder na pvp z 293, bo potrafią walczyć, używać umek, zmieniać eq gdy coś im nie wychodzi i padają.
Czy popieram wprowadzenie Endgame? Tak. Czy oczekuję czegoś w zamian? Owszem, jednak gdzieś boli, mimo że nie gram bardzo aktywnie, wiele godzin z przeszłości pójdzie na marne.

Ale przede wszystkim oczekuje dobrej zabawy, jaką powinien oferować ostatni przedział gry. To może mi wynagrodzić naprawdę wiele, gdy wejdę do gry i zobaczę tyle nowości, że aż chciałoby się postać na nowej e2, powalczyć w ogarniętych ustawkach, gdzie każdy ma swoje zadanie.

Przede wszystkim, trzeba podejść do tematu bez nienawiści. Każdy na +250 chce zadbać o własny interes. +350 nie chcą usunięcia przewagi, bo tyle osób wyexpiło już 293-300, że na równym gruncie nie mają szans, w starych składach (gdzie spora część znajomych skończyła gre po drodze), bez doświadczenia w walce i pojęcia o umkach. Podejście 250-310 jest bardzo proste "chce się zemścić za zabijanie z przewagą i pokazać jak się gra".
Jednak postęp musi być, do tematu trzeba podchodzić z boku, próbując wyważyć potrzeby obu stronnictw. Tu Wehomir wyszedł z inicjatywą stworzenia przelicznika doświadczenia na punkty sławy, nie jest to pomysł idealny, ale nie jest zły. Jednak musi być chęć odzewu w tej sprawie i rozmowa, a nie czekanie miesiąc na odpowiedź, w tak kluczowej dla gry sprawie.
2018.09.27 00:17:05
Ocena: 2 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41913230

Regzi

321441
860
Aoves:
Wbiłem na dziennych 320. Uważam, że dzięki temu mogłem zlootać sobie prawie w pełni legendarne EQ (Mając 320 jestem w top 16 mojego serwera) i nikt z 300 nie ma do mnie podejścia poza Eder. Odebrałem swoją nagrodę za robienie dziennych w tej formie. Można wprowadzać endgame, nie oczekuję żadnego dodatkowe wynagrodzenia z tego tytułu ^^

Gracze, którzy chcą utrzymania przewagi są zwyczajnie słabi, bo wiedzą, że nie potrafią grać w Margonem i nie są w stanie pokonać innych graczy z wyłączoną przewagą.

EDIT: W sumie jeszcze jedno zdanie

Jaki niby argument TOPki przemawia za utrzymaniem przewagi? "Wypracowaliśmy, to mamy"? Plażo, proszę... Jeżeli byliby skuteczni w walce, to nic by im to nie zmieniało, czy przewaga jest, czy jej nie ma, bo i tak by wygrywali. Prawda jest taka, że jak trafi się na otchłani na kogokolwiek 313+ to izi win +2 LP. I oni to wiedzą, więc dążą do utrzymania obecnego stanu rzeczy.

PS. Legbony niech działają w końcu tak, jak powinny działać na 300, bo póki co jeszcze tym randomy klepiące dzienne usprawiedliwiają swoje porażki.
Edytowany 00:56:32 27.9.2018 przez Regzi
2018.09.27 00:45:27
Ocena: 5 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41913255

Wehomir

3001753
5659
Po raz kolejny podbijam.

@Ar

Nie podbijam dla tego, żeby była tu ogromna dyskusja, tylko po to, żeby w końcu dostać odpowiedź, chociażby "no fajnie ale nie"
Edytowany 17:10:34 7.10.2018 przez Wehomir
2018.10.05 20:00:46
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41945272

Cone

312194
287
Odśnieżam.
2018.10.08 19:14:45
Ocena: 0 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41959192
Początek strony Strona: [1] [2]

Tylko zalogowani gracze mogą pisać posty

Forum Margonem > Dyskusje techniczne > Wszystko o endgame.

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0