Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Poradniki > Jak poprawnie walczyć? - Podstawy do pvp i pve.

[Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1]

Finnegan Camous

2901036
912
Temat powstał z myślą o niedoświadczonych graczach, u których w głowach powstał mętlik, dotyczący wielości przedmiotów i taktyk, jakie należy stosować w margonem, by maksymalnie wykorzystać potencjał swojej profesji.

Wojownik:
To potężna postać władająca białą bronią, głównie dwuręczna, posiadająca dużo życia i potężne opancerzenie. Wojownikami stają się wszyscy gracze, którzy posiadają dużą siłę i wykonają zadania dla mistrza wojowników Glenkusa ukrytego wśród ruin Zburzonej Twierdzy. Dla początkującego wojownika najważniejszymi sprzedawcami są Ernest z Zatopionego Szczytu, Alrik z Torneg i Unil w Ithan.
Obecnie głównie posługuję się bronią dwuręczną i półtoraręczną, z typem czysto fizycznym. Ten drugi typ łączny zawsze z tarczą.

Broń dwuręczna
PvP:
Dwuręki zakładamy w szczególności na profesje opancerzone, w celu zniszczenia im pancerza i zadania w niewielu ciosach znacznych obrażeń. Można je ubierać również pod profesje z niskim SA(szybkość ataku) i niezbyt wygórowanym HP(życie). Przy wyborze takiej broni warto zwrócić uwagę na celność, niektóre przedmioty powinny zawierać obniżanie uniku przeciwnika. Ważna jest również siła krytyka.
PvE:
Ciężkie topory częściej używamy w starciu z potworami w niewielkich grupach, z niewielką liczbą stworów posiadających atak od trucizny. W walce z kolosami czy tytanami trzeba zadbać o bonus obniżania uniku przeciwnika, by uskutecznić nasze ataki.
Broń półtoraręczna+tarcza
PvP:
Półtoraręki z tarczami zakładamy przede wszystkim pod profesje z wysoką szybkością ataku i wysokimi wartościami uniku, celem zablokowania dużej ilości tur przeciwnika, oraz zwiększeniem szans na bezpośrednie trafienie przeciwnika. Do tego typu broni najlepiej założyć przedmioty z wyższym SA.
PvE:
Lżejsze miecze znajdują zastosowanie podczas walk z dużymi grupami potworów, zwłaszcza z profami posiadającymi ataki od trucizny(pancerz z tarczy jest w stanie zablokować wejście takich obrażeń)

Paladyn:
Siedzibą dostojnych paladynów jest ratusz w mieście Karka-han. Ci święci wojownicy władają jednocześnie mieczem i tarczą, oprócz potężnych zbroi posiadają zdolności magiczne. Paladyni przede wszystkim rozwijają siłę, ale potrzebny jest im również intelekt. Mistrzem tej profesji jest van Saur zlecający zadania dla śmiałków z wysokości swojego tronu. Początkujący paladyn powinien wprawiać się w walce mieczem, jak zwykły wojownik, a dopiero później rozwijać swój intelekt, by móc skorzystać ze sprzedawcy przedmiotów dla paladynów w Ratuszu w Karka-han.
Posługuję się broniami jednoręcznymi z atakiem od ognia, błyskawic i zimna, połączonymi wespół z tarczą.

Broń jednoręczna z atakiem od błyskawic+tarcza
PvP:
Błyskawice skierowane są głównie do walk z profesjami posiadającymi duże wartości życia i pancerza. Z ekwipunku powinniśmy zadbać o wysokie wartości bloku, życia i niszczenia pancerza, jeśli to możliwe.
PvE:
Mogą być ubierane pod ekspowisko, jeśli dane potwory nie posiadają odporności na nasz żywioł i są w niewielkich grupach.
Broń jednoręczna z atakiem od ognia+tarcza
PvP:
Ogień świetnie sprawdza się na postacie ze sporym SA, dużą wartością uniku i niskimi odpornościami na ten żywioł. Ubierając ogień chcemy jak najszybciej wyelminować przeciwnika, skupiając się jedynie na trafieniu i zadaniu jak najwyższych obrażeń. W ekwipunku powinny znaleźć się przedmioty z obniżką uniku i SA.
PvE:
Jeśli moby nie dysponują odpornościami na ten atak, możemy go stosować ze skutecznością na mniej licznych przeciwników, zwłaszcza takich z niższym pancerzem.
Broń jednoręczna z atakiem od zimna+tarcza
PvP:
Zimno ze względu na swoje spowolnienie powinno być ubierane pod profesje nie posiadająe redukcji spowolnienia i zamrożenia, czyli przede wszystkim profesje magiczne. Jesteśmy wtedy w stanie zablokować im możliwość zdominowania nas liczbą swoich ataków.
PvE:
Zimno pod ekspowisko jest dosyć uniwersalnym wyjściem, sprawdza się dobrze na wiele typów mobów, jeśli nie mają ogromnych wartości odporności na ten żywioł.

Tancerz ostrzy:
Wojownik, który trzyma dwa krótkie miecze może wywoływać śmiech, lecz tylko do pierwszego starcia. Tancerz ostrzy używa obu broni zarówno do ataku, jak i parowania ciosów. Jego wielka zręczność nie pozastawia miejsca nieprzyjacielowi na najmniejszy błąd. Mistrzem tej elity wojowników jest Grafinia Nimue zamieszkująca Nithal. Początkujący adepci tej profesji powinni zaopatrzyć się w uzbrojenie u Ernesta z Zatopionego Szczytu, a następnie odwiedzić Alrika z Torneg oraz kowala Unila mieszkającego w Ithan.
Posługuje się wieloma typami broni, są to bronie jednoręczne z głęboką raną, trucizną oraz samym atakiem fizycznym, jak i broniami pomocniczymi, z identycznymi typami ataków co bronie jednoręczne. Ataku z broni pomocniczej nie można uniknąć.

Broń jednoręczna z atakiem od głębokiej rany + broń pomocnicza również z atakiem od GR
PvP:
To połączenie jest skonstruowane głównie by kontrować rywali z dużymi ilościami pancerza i hp, oraz niską wartością uniku. Duże obrażenia od głębokiej rany skumulowane po kilku turach są w stanie dotkliwie ranić wroga przez wiele tur. Dlatego sprawdzają się przede wszystkim pod długie walki. Z ekwipunku powinniśmy dostarczyć duże ilości uniku oraz niszczenia pancerza.
PvE:
Jeśli mamy do czynienia z pojedynczymi mobami, o wysokich wartościach pancerza lub dużej absorpcji, głęboka rana powinna pomóc w wygranej.
Broń jednoręczna z atakiem czysto fizycznym + broń pomocnicza z głęboką raną
PvP:
Połączenie dedykowane jest przede wszystkim profesjom z niskim pancerzem, wysokim unikiem i dużym SA. Szybko kumulujemy GR dzięki niemożliwości uniknięcia jej wejścia w broni pomocniczej jednocześnie zadając spore obrażenia atakiem czysto fizycznym od jednoręki, znacznie skracając walkę. Z ekwipunku warto zadbać o siłę krytyka fizycznego oraz cios krytyczny.
PvE:
Połączenie dobrze sprawdzające się na każdy typ i ilość mobów.
Broń jednoręczna z atakiem od trucizny + broń pomocnicza również z atakiem od trucizny
PvP:
Kombinacja skierowana przede wszystkim przeciw profesjom magicznym, z niskimi odpornościami na truciznę. Spowolnienie z broni ma generować dużą ilość tur, a stałe obrażenia omijać pancerz czy absorpcję przeciwnika. Do tego zestawu powinniśmy dobierać przedmioty z dużymi ilościami HP.
PvE:
Na moby się nie sprawdza, chyba, że dany potwór nie ma odporności na ten typ ataku, co jest rzadkością.
Broń jednoręczna z atakiem czysto fizycznym + broń pomocnicza z atakiem od trucizny
PvP:
Rodzaj ataku skierowany do walki z profesjami bez redukcji spowolnienia i jednocześnie z niskimi wartościami pancerza. Jednoręk generuje obrażenia, pomocnicza przede wszystkim spowalnia. Ekwipunek powinien dawać krytyk i siłę krytyka fizycznego.
PvE:
Dosyć uniwersalny zestaw, na każdy typ moba i każdą ich ilość w grupie.

Mag:
Potężne moce i zapach ozonu w powietrzu to jedne z wielu konsekwencji posługiwania się magią. Mag jest ubrany zazwyczaj w długie szaty i ustawicznie trenuje swój intelekt, by móc używać potężnych czarów, różdżek i lasek magicznych. Herosem, który uczy już doświadczonych magów jest Estoteles skrywający się w mrokach swojej podziemnej siedziby. Gracz, który chciałby się wcielić w maga, powinien zobaczyć, co ma do zaoferowania Ernest z Zatopionego Szczytu, a później odwiedzić wieszczkę Sarę z Torneg oraz Jarena – wielkiego mędrca, który ma swój pokój na pierwszym piętrze Baraków w Ithan.
Charakteryzuje się władaniem wieloma konfiguracjami i typami ataku. Są to rózgi i orby z obrażeniami od błyskawic, ognia i zimna oraz posiada możliwość noszenia tarczy. Jego ataków nie można uniknąć.

Różdźka z atakiem od błyskawic + orb od zimna
PvP:
Konfiguracja, która najlepsze efekty osiąga w walce z profesjami silnie opancerzonymi i takimi, które posiadają duże wartości HP. Zimno ma za zadanie spowolnić i zapewnić większą ilość tur, błyskawice mają zadawać obrażenia zwrotne i osłabiać duży atak przeciwnika. Ekwipunek powinien dawać dużo absorpcji i życia.
PvE:
Jeśli mob nie posiada wysokich odporności na te typy ataku i nie jest w dużej grupie, połączenie ma zastosowanie.
Różdżka z atakiem od ognia + orb od ognia/błyskawic/zimna
PvP:
Zestaw broni skierowany przeciwko profesjom z niskim hp, niskim pancerzem i niewielkimi odpornościami. Głównym celem tego połączenia jest jak najszybsze skrócenie walki, tak, by przeciwnik nie zdominował nas turami. Powinniśmy zaopatrzyć się w przedmioty z wysokim SA, dużym krytykiem i siłą krytyka magicznego.
PvE:
Jeśli potwory nie posiadają odporności i są w mniejszych grupach, połączenie się sprawdza.
Rózga z atakiem od zimna + tarcza
PvP:
System sprawdza się pod walki z profesjami bez redukcji spowolnienia oraz takimi z dużymi wartościami przebicia pancerza. Ubieramy przedmioty możliwie pod obniżanie SA.
PvE:
Bardzo dobre i uniwersalne połączenie pod potwory, jeśli nie posiadają dużych odporności na tę magię. Nadaję się na różnej wielkości grupy.

Tropiciel:
Jeśli zauważysz, że strzała, którą zostałeś rażony, sprawiła, że Twoja zbroja pokryła się szronem, to możesz być pewien, że w pobliżu ukrywa się tropiciel. Ta profesja doprowadziła do mistrzostwa połączone techniki łucznicze i magiczne, dzięki czemu stała się prawdziwą zmorą swoich wrogów. Absorpcja magiczna i strzały wykorzystujące moce żywiołów to bardzo ważne atuty odróżniające ich od łowców. Mistrzem tej profesji jest Yrfan, którego na pewno odnajdą podróżnicy na Błędnym Szlaku. Podstawowe wyposażenie tropiciela posiada Ernest z Zatopionego Szczytu, Szaragat Czarny Łowca z Torneg oraz Huslin w Ithan.
Używa broni dystansowych z atakiem magicznym, od błyskawic, ognia i zimna jak i strzał z tymi trzema typami ataku, oraz samego ataku fizycznego.

Broń dystansowa z atakiem od błyskawic
PvP:
Ubierana głównie pod opancerzone profesje i takie z dużą wartością bloku i HP, ma za zadanie niszczyć pancerz przeciwnika i zadawać mu stałe obrażenia, mijające obronę. Z EQ najważniejszymi bonusami jest niszczenie pancerza, obniżanie SA i unik.
PvE:
Sprawdza się na moby bez odporności na ten żywioł.
Broń dystansowa z atakiem od ognia
PvP:
Zestaw pod profesję z dużym procentem uniku, niskim HP oraz wysokim SA. W ekwipunku powinny się pojawić przedmioty z obniżką uniku i mocą krytyka magicznego.
PvE:
Szerokie zastosowanie, w zależności od odporności moba.
Broń dystansowa z atakiem od zimna
PvP:
Dedykowana przeciw profesjom z brakiem redukcji spowolnienia i zamrożenia, pozwala generować dużą ilość tur. Tu pomocne są przedmioty z obniżką SA i samym SA.
PvE:
Uniwersalne zastosowanie, w zależności od odporności moba.

Łowca:
Jeśli usłyszysz świst strzały nad swoją głową możesz być pewny, że masz do czynienia z łowcą. To postać mająca bardzo wysoką zręczność, a jej głównym uzbrojeniem są łuk i strzały. Nosi lekką zbroję i jest bardzo szybki. Mistrzem łowców jest Irminia, piękna łuczniczka, ukryta wśród bezdroży na zachodzie. Początkujący łowca powinien zapoznać się z ofertą Ernesta z Zatopionego Szczytu, Szaragata Czarnego Łowcy z Torneg oraz Huslina w Ithan.
Posługuję się broniami dystansowymi z atakiem od głębokiej rany, trucizny oraz atakiem czysto fizycznym, w komplecie ze strzałami z tymi samymi typami ataku.

Broń dystansowa z atakiem od głębokiej rany
PvP:
Połączenie kontrujące profesje z dużą ilością HP, pancerza oraz niskim unikiem. Z ekwipunku przydaję się niszczenie pancerza i unik.
PvE:
Uniwersalne połączenie, na wszystkie typy i ilości stworów.
Broń dystansowa z atakiem od trucizny
PvP:
Skierowana jest kontra profesje, które nie posiadają redukcji spowolnienia oraz władające z dużymi obrażeniami. Najlepiej działają przedmioty z obniżaniem SA, SA oraz HP.
PvE:
Niska skuteczność, nie licząc mobów bez odporności na truciznę(rzadkość).
Broń dystansowa z atakiem czysto fizycznym
PvP:
Zestaw pod profesje z wysokimi wartościami uniku i niskim pancerzem. Z ekwipunku obowiązkowo powinno być obniżanie uniku i unik.
PvE:
Uniwersalne połączenie, na wszystkie typy i ilości potworów.


Jeśli jakaś konfiguracja ataku nie została uwzględniona, oznacza to, że przedmiotów o danym typie jest zbyt mało, by traktować ją globalnie - co z pewnością z czasem się zmieni i wtedy post zostanie edytowany o dodatkowe kombinacje. Są również ekwipunki graczy, na których dane, niekoniecznie dedykowane im połączenie może nie zadziałać, wynika to z faktu tworzenia w swoim ekwipunku zhybrydyzowanych połączeń różnych profesji, wtedy odpowiednia kontra może być inna, niż ta, która jest jej dedykowana.
Edytowany 12:01:30 13.9.2018 przez Człowiek w Klapkach
2018.09.13 08:47:08
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41855011

Wiadomość systemowa

Temat został przeniesiony z Pierwsza pomoc do Poradniki i inne pomoce przez moderatora: Deedo.
2018.09.13 10:24:04 ID:41855083
Początek strony Strona: [1]

Tylko zalogowani gracze mogą pisać posty

Forum Margonem > Poradniki > Jak poprawnie walczyć? - Podstawy do pvp i pve.

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0