Komendy chatu Komendy możemy sprawdzić wpisując na chacie /help.
•@(nick_gracza wiadomość) - chat prywatny do gracza (jeśli gracz ma w nazwie spacje zastępujemy ją tym "_") •/g wiadomość - chat dla drużyny •/k wiadomość - chat klanowy •/r - automatycznie wybiera ostatniego rozmówcę •/cls - czyszczenie bieżącego czatu •/cls N - czyści chat (N=* - cały chat, N=1..4 zakładkę) •/lvl (nick) - Sprawdzenie Lvl'a i profesji Danego Gracza -------- Komendy dla Nerthus'a i Światów Prywatnych •/dice X - rzucenie kostką o danej liczbie oczek, nie może ona przekraczać 100 (działa tylko na Nerthusie) •/me treść - opisanie czynności własnej postaci •/nar treść - tryb narracji pozwalający na opis sytuacji fabularnej.
Komendy w konsoli Konsolę otwieramy tyldą "~", znajduje się ona pod Esc.
• equip - wyświetlenie przedmiotów z torby, ze specjalnym numerem do wstawienia na forum lub profil. • show battle - wyświetlenie ostatniej walki.
Po założeniu postaci, wchodząc do gry znajdujemy się w Osadzie Śmiałków i od razu wyciągamy przedmioty z skrzyni. Naszym przewodnikiem będzie Łowca Meriden (50,25).
Polowanie na świerszcze i żuki. Z skrzynki wyciągamy zbroję, miecz, a także szkatułkę.
Teraz udajemy się do przedstawiciela naszej profesji - Łowca Meriden (50,25).
Pierwszym zadaniem, które dostajemy będzie sprawdzian naszej siły. Musimy zabić: Zabij: Świerszcz (0/3) Zabij: Młody żuk (0/2) Wszystko znajdziemy idąc parę kratek w lewo i do góry.
Wracamy do przedstawiciela profesji i otrzymujemy nagrodę
Otrzymano 68 punktów doświadczenia Otrzymano 500 złotych monet
Recepta na miksturę śmiałków. Kliknij dwa razy na receptę, aby dodać ją do swojej listy recept. Gdy to zrobisz, pomów ponownie z przedstawicielem swojej profesji. Zbierz: nagietek, szałwię i rumianek, a następnie wykonaj miksturę śmiałków i dostarcz ją przedstawicielowi swojej profesji. - znajdziemy je idąc kilka kratek w prawo i do góry. Wchodząc w recepty wykonujemy miksturę i rozmawiamy z naszym przedstawicielem i dostajemy nagrodę.
Otrzymujesz: Mikstura śmiałków Otrzymano 144 punktów doświadczenia
Polowanie na szerszenie i żuki. Przenosimy się do groty, zakładamy itemki z torby i zabijamy: Zabij: Szerszeń (0/5) Zabij: Żuk (0/7)
Wbiliśmy 5 lvl już, otwieramy szkatułkę, poprzez podwójne kliknięcie lub przeniesienie jej na eq.
Po wyjściu z jaskini idziemy na zachód i rozmawiamy z Łowca Meriden i kończymy questa.
Otrzymano 1250 złotych monet Otrzymano 965 punktów doświadczenia
W tym momencie polecam posprzedawać zbędny itemki i zakupić ekwipunek na 7 lvl. Używamy również recepty, którą dostaliśmy i udajemy się do Samotnej Niziny.
Questy u Waldka
Problem Waldka. Znajdź prawoślaz i zanieś go Waldkowi. - znajdziemy go parę kratek pod nami.
Otrzymano 818 punktów doświadczenia Otrzymano 250 złotych monet
Zaginione zwierzątko. Waldkowi zaginęła wiewiórka. Poszukaj jej w okolicy. - Znajdziemy ją na dole, na kordach 56,61. Po dialogu z nią wracamy do Waldka.
Otrzymano 1146 punktów doświadczenia Otrzymano 250 złotych monet
Zaopiekuj się jeleniami z Samotnej Niziny. Znajdź paśnik i dołóż do niego siana. - Znajdziemy go trochę na lewo i górę od nas.
Rozpraw się ze sforą dzikich psów, nękającą jelenie. Zabij: Dziki pies (0/10) Zabij: Czarny dziki pies (0/7)
Otrzymano 1146 punktów doświadczenia Otrzymano 250 złotych monet
Polowanie na szczury. Przenosimy się do jaskini, zakładamy itemki z torby i zabijamy. Zabij: Szczur wojownik (0/17) Zabij: Szczur piwniczny (0/20) Otwieramy szkatułkę i kończymy questa.
Otrzymano 3000 złotych monet Otrzymano 5199 punktów doświadczenia
Sprzedajemy niepotrzebne itemki i możemy kupić eq.
Otrzymano 8328 punktów doświadczenia Otrzymano 10000 złotych monet
Przenosi nas do Starego Fonsa. Możemy sobie zrobić unikatową zbroję oraz wykorzystać receptę i stworzyć unikatowe rękawice.
Prośba Perhany. Odnajdź Perhanę i zapytaj jak możesz jej pomóc. - Parę kratek w lewo i w dół. Rozmawiamy z nią i mamy za zadanie zabić jelenie (prawy górny róg) Przynieś Perhanie duże mięso. Można je zdobyć zabijając jelenie. Zabij: Silny jeleń (0/5) Po zabiciu i zdobycia mięska, wracamy do Perhany.
Otrzymano 10269 punktów doświadczenia Otrzymano 200 złotych monet
Przesyłka dla Yanko. Perhana poprosiła, abyś zaniósł pakunek dla Yanko. - Znajdziemy go kordach 10,41. Przed tym jednak otwieramy naszą szkatułkę.
Otrzymano 12483 punktów doświadczenia Otrzymano 200 złotych monet
Karmienie Śnieżki. Nakarm marchewką Śnieżkę - konia Yanko. - Idziemy parę kratek w dół i w prawo do białego konika. Rozmawiamy z nim i wracamy do zleceniodawcy questa.
Kupujemy i sprzedajemy itemki i lecimy dalej!
Zlecenia Victora. Przenosi nas na nową mapkę i zabijamy potworki. Po zabiciu możemy skorzystać z teleportu do Victora. Zabij: Gacówka rogata (0/20) Zabij: Duża larwa (0/15) Zabij: Szabrownik (0/10)
Zlecenie Victora. Po powrocie do Victora mamy za zadanie: Zabij: Cmentarny ghul (0/10) Zabij: Zjawa (0/10) Zabij: Nieumarły mnich (0/10) Zabij: Nieumarły wojownik (0/10) Zabij: Nieumarły wiarus (0/10)
Po zabiciu znowu możemy użyć teleportu i rozmawiamy z Victorem. Używamy recepty i zaczynamy kolejny quest.
Ranna Mushita. Zabij elitę II. Zabij: Ranna Mushita (0/1)
Po zabiciu wracamy do Victora.
Zdobyty klucz będzie nam potrzebny by wejść na e2. Nie niszczymy go.
Walka z herosem. Zabij herosa Dominę Ecclesiae. - Podchodzimy i rozmawiamy z nią. Wygląda na to, że heros uciekł. Wróć do Victora.
Otrzymano 24393 punktów doświadczenia Otrzymano 18000 złotych monet
Tworzymy heroiczne rękawice oraz otwieramy szkatułkę, jeżeli posiadamy 20lvl.
Pozostałe questy
Początek drogi bohatera. Uwaga! Poniższych questów nie musimy wykonywać, wystarczy je rozpocząć. Jeżeli osiągnęliśmy 20 poziom doświadczenia udajemy się do Zakonu Równowagi w Ithan (52,25) i rozpoczynamy quest [ZR: 20lvl] Mrowisko. Po osiągnięciu 22 poziomu rozmawiamy z Rozalią z Werbin (43,23), która zleca zadanie Legenda o czterech Żywiołach, a gdy uda nam się zdobyć 25 poziom idziemy do Oficera Staszemira (zleca quest Błędy dnia wczorajszego.), znajdującego się w Strażnicy południowo-wschodniej w murach w Ithan (wejście 39,67). Po rozpoczęciu powyższych questów wracamy do Victora (Stare Ruiny 91,33).
Otrzymano 28211 punktów doświadczenia
Po osiągnięciu 25 poziomu doświadczenia możemy otworzyć ostatnią Szkatułkę Poskromiciela.
Kogo warto poznać w mieście?
Zaczynamy u Corneliusa Strachliwego (Stare Ruiny 71,37). Za jego radą udajemy się do Torneg do Umbara (44,56). Ten poleca nam wizytę u Aukcjonera (57,52). Następnie odwiedzamy Wysoką Kapłankę Gryfię (79,8). Kolejną osobą będzie Wieszczka Sara (72,56) i znowu udajemy się do Umbara. Nim opuścimy miasto, udajemy się jeszcze do Zakonu Planu Astralnego (54,28). Nadszedł czas na Ithan. Po drodze odwiedzamy jeszcze Kastora (Dolina Yss 43,61). Jesteśmy w Ithan. Pierwszą osobą, do której się udajemy będzie Roan (39,51). Wchodzimy do Baraków (56,55) i udajemy się na 1. piętro do Adepta Ceranira (6,29). Kolejną osobą będzie Uzdrowicielka Makatara (18,15), a na koniec Zakon Planu Astralnego (56,26).
Jeśli usłyszysz świst strzały nad swoją głową możesz być pewny, że masz do czynienia z łowcą. To postać mająca bardzo wysoką zręczność, a jej głównym uzbrojeniem są łuk i strzały. Nosi lekką zbroję i jest bardzo szybki. Mistrzem łowców jest Irminia, piękna łuczniczka, ukryta wśród bezdroży na zachodzie. Początkujący łowca powinien zapoznać się z ofertą Ernesta z Zatopionego Szczytu, Szaragata Czarnego Łowcy z Torneg oraz Huslina w Ithan. Posługuję się broniami dystansowymi z atakiem od głębokiej rany, trucizny oraz atakiem czysto fizycznym, w komplecie ze strzałami z tymi samymi typami ataku.
Statystki łowcy Zręczność 1. Każda postać otrzymuje bazowe 3 punkty zręczności. 2. W zakresie posiadanych punktów zręczności 3-100, każdy dodatkowy punkt zwiększa posiadane SA o 0.02 3. Powyżej 100 punktów posiadanej zręczności każdy kolejny punkt zwiększa posiadane SA o 0.002 4. Wszystkie profesje otrzymują 1 punkt uniku za każde 30 punktów zręczności. Unik ten wyrażony jest w punktach, zatem zależy od poziomu postaci zgodnie z zależnością: unik(%) = unik(pkt)*20/lvl 5. Tropiciel oraz Łowca mogą odblokować umiejętności zwiększające obrażenia w zależności od liczby punktów zręczności.
PvP i PvE Broń dystansowa z atakiem od głębokiej rany PvP: Połączenie kontrujące profesje z dużą ilością HP, pancerza oraz niskim unikiem. Z ekwipunku przydaję się niszczenie pancerza i unik. PvE: Uniwersalne połączenie, na wszystkie typy i ilości stworów. Broń dystansowa z atakiem od trucizny PvP: Skierowana jest kontra profesje, które nie posiadają redukcji spowolnienia oraz władające z dużymi obrażeniami. Najlepiej działają przedmioty z obniżaniem SA, SA oraz HP. PvE: Niska skuteczność, nie licząc mobów bez odporności na truciznę(rzadkość). Broń dystansowa z atakiem czysto fizycznym PvP: Zestaw pod profesje z wysokimi wartościami uniku i niskim pancerzem. Z ekwipunku obowiązkowo powinno być obniżanie uniku i unik. PvE: Uniwersalne połączenie, na wszystkie typy i ilości potworów.
- Wymagany lvl, aby rozpocząć questy (dla wszystkich profesji taki sam): 60 - Hero questy zostały zresetowane, więc jeśli zrobiliście stare to te możecie jeszcze raz wykonać. - podczas wykonywania zadań otrzymujemy czasowe outfity.
- za każdy wykonany quest otrzymacie, oprócz przedmiotu, doświadczenie -> ok 130k - 160k (światy zwykłe )zależy od poziomu klanu
Quest nr 1
Kim są łowcy? Poznaj ich przeszłość.
Początek questa u Irminii - Zachodnie Rozdroża (6,53)
1. Porozmawiaj z mieszkańcami Ustronia Widzących Drzew. Zacznij od elfki zwanej Ireth (17,21) 2. Kim są łowcy? Poznaj ich przeszłość! Udaj się do Enyi. - Mieszka w domku na drzewie – wejście na (22,40) 3. Poproś starca Tywiana, by opowiedział ci o elfach (1,44) opcje dialogowe 2,1 4. Porozmawiaj z kapłanką Qilue na temat elfich wierzeń. (obok starca) opcja: 3, 5. Być może kapłanka Virgo powie ci coś więcej na temat kultu bogini Aneli. Nithal -> Świątynia Czterech Bóstw(19,25) 6. Zebrałeś wiele informacji dotyczących łowców. Wróć do Irminii.
Odpowiedzi do testu łowcy: -Aneli -Talita -Ireth -Qilue -Tellashi -Tass Zhill -Tywian -Bestie podobne do nich samych -Thuzal -Akh-Mater -Są elfami
Rękawice ciemności
Quest nr 2
Udowodnij Irminii, że jesteś dobrym łowcą.
*Poczatek Irminia - mamy zdobyć poroże łosia samotnika Uwaga! Łoś Samotnik repsi się w różnych miejscach na trasie Eder-Thuzal. -łosia znajdziemy -> np:Grań Gawronich Piór (83,46); Lazurowe Wzgórze (65,8)(83,32) - zabija nas. -wracamy do Irminii (chyba tak to sie odmienia :x) -jak podejść łosia opowiada nam Yrfan -> Błędny szlak (45,51) -mówi aby zdobyć 3x zwykłe 1x magiczna skóry kameleona (trzeba w tym zabić 5 młodych kameleonów) -skóry ogarnie nam werbin, Herfog 28,67 -Herfog potrzebuje kory, znajdziemy ją w namiocie ubogich ludzi (53,94), rozmawiamy z mężczyzną. -wracamy do Herfoga -z paczką skór biegniemy do Kamienica Broka (Nithal-37,58) -czekamy (czy trzeba czekać nie wiem, ja wróciłem do dialogu po około 10 min, poszedłem zjeść) -zakładamy otrzymany strój:
Płaszcz łowcy
Płaszcz łowczyni
-zabijamy łosia i otrzymujemy rogi łosia (numerki zniknęły, powinno być poroże, zgłosiłem już w temacie o blędach.) -z porożem wracamy do zleceniodawcy
Nocne podeszwy
Quest nr 3
Odszukaj relikt należący do elfów.
*zaczynamy gdzie zwykle -odnajdź elfa spoza wioski łowców - Oberon (Thuzal, 61,43) -Wracamy do Irminii -szukamy człowieka strażnika, jest nim Obieżyświat w piwnicy Karczmy pod Rozbrykanym Niziołkiem w Ithan (ponówcie z nim rozmowę jeśli nie ma dialogów, to mnie zmyliło) -Zabij jak najwięcej darhounów, a przede wszystkim ich przywódcę. Zabij: *Darhoun (0/25) -przywódca znajduje się w szczelinie - Labirynt Margorii 26,29 (szczelina) -jest opcja zabicia lub oszczędzenia, ja zabiłem smroda -wracamy do strażnika do karczmy -szukamy kolumny którą opisał nam strażnik - Opuszczony Bastion - 37,18 -otrzymujemy emblemat i wracamy do nauczycielki
Nagroda: Kapelusz nocnego łowcy
Uwaga: Kolumna z portalem może być również: Agia Triada - (59,23) Opuszczony Bastion - (37,18) Kwiecistym Przejściu - (82,63) Wichrowe Szczyty - (88,25) Stare Ruiny - (94,5) Pajęczy Las - (1,9)
Quest nr 4
Podążaj za spadającą gwiazdą...
1. Irminia - Zachodnie Rozdroża (6,53) 2. Starzec Tywian - Ustronie Widzących Drzew (1,44) 3. Salivan Thuzal(93,3) 4. Darandis Stearne Zajazd pod różą wiatrów - kawiarnia 5. Brat Quirino - Klasztor Różanitów - dormitoria(11,15) 6. Strzec Tywian - Ustronie Widzących Drzew (1,44) 7. Irminia - Zachodnie Rozdroża (6,53)
Kolczuga tonącego w mroku
Quest nr 5
Niech gwiazda prowadzi cię nadal.
-początek u naszej elfki -biegniemy do Tywiana -musimy dostać się do Ruin Tass Zhil - o pomoc prosimy Salivana, którego odwiedziliśmy już wcześniej. -przejścia szukamy w Gildii wynalazców, a dokładnie w Opuszczona czytelnia (12,16) -idziemy w prawo do góry -na mapie Ruin idziemy na środek mapy, do altany (migające światełka, nie zapisałem koordynatów) -następny gdy jesteśmy w altanie umieszczamy 3 symbole w ścianie powyżej, dotykamy i otrzymujemy figurkę, z nią wracamy do Tywiana -Musisz się dostać nocą do Gildii Teologów. Może znajdziesz kogoś, kto cię tam zaprowadzi? Salivan. -Wróć do Salivana, gdy zapadnie noc. (wątpię żeby godzina miałaś jakieś znaczenie, ale zagadałem do niego po około 15 min, była 15:48.) -podchodzimy do figury, klikamy drugą opcję -w sanktuarium zabieramy książkę po prawej stronie na stole i wracamy do starca -odbieramy nagrodę u zleceniodawczyni