
1. Postanowienia ogólne
1.1 Zarządca Świata Astraja zastrzega sobie możliwość zmian w niniejszym regulaminie. Zmiany będą wcześniej konsultowane z Administracją Margonem. Gracze zostaną powiadomieni o zmianie regulaminu 14 dni przed jego wprowadzeniem, poprzez komunikat na forum oraz na czacie w grze.1.2 Każdy Gracz zobowiązany jest do przestrzegania: Regulaminu Gry, Oficjalnych Zasad Światów Prywatnych oraz Regulaminu Świata Astraja. Nieznajomość tych dokumentów nie zwalnia Gracza z ich przestrzegania.
1.3 Za konto odpowiada jego właściciel, jednak w przypadku, gdy naruszenia regulaminu świata dopuścił się zastępca (zalogowany przez system zastępców) lub osoba trzecia wskutek potwierdzenia włamania na Panelu Kontaktowym, kara zostaje skrócona lub zdjęta. Przy pierwszym przewinieniu właściciel konta ma świadomość, że kolejna taka sytuacja może równać się z wyrzuceniem ze świata lub poniesieniem konsekwencji w pełnym wymiarze.
1.3.1 Zakazane są wszelkie oszustwa, kłamstwa, wprowadzanie w błąd Zarządcy, SM, MC np. w celu uniknięcia odpowiedzialności za swoje czyny, zmniejszenia kary.
1.4 W przypadku otwartej rekrutacji, odpowiednia informacja pojawia się na profilu Zarządcy świata.
1.5 Świat ma na celu jednoczyć Graczy, pomagać sobie w jedynym wspólnym klanie. Uprasza się więc wszystkich Graczy o polubowne załatwianie wszelkich nieporozumień i konfliktów, a dopiero w ostateczności zgłaszanie wszelkich spraw do Zarządcy/SM/MC.
1.6 Zastępcą Gracza nie może być osoba karnie wyrzucona z serwera Astraja.
2. Obowiązki i prawa Graczy
2.1 Każdy nowy Gracz na świecie Astraja przechodzi minimum 1 miesięczny okres próbny. Zarządca/SM chcą go poznać i sprawdzić, czy potrafi się dostosować do zasad gry na świecie Astraja. W tym czasie jest bacznie obserwowany przez wszystkich Graczy np. jak się zachowuje, jak traktuje innych Graczy, czy zna i przestrzega regulamin Astraji. Zarządca oraz SM decydują na koniec okresu próbnego, czy nowy Gracz przeszedł pomyślnie okres próbny. Jeżeli nie - może zostać zesłany na Syberię bez podania przyczyny.2.2 Gracz powinien comiesięcznie wspomóc utrzymanie świata, wydając w jakikolwiek sposób Smocze Łuski na świecie Astraja. Optymalną kwotą jest 600 SŁ w przypadku posiadania przez Gracza jednej postaci, 900 SŁ w przypadku posiadania dwóch postaci (wymagania: pozytywne przejście okresu próbnego), 1200 SŁ w przypadku posiadania 3 postaci (wymagany staż: 3 miesiące gry na serwerze Astraja oraz nienaganna opinia), 1600 SŁ w przypadku posiadania 4 postaci (wymagany staż: 6 miesięcy). Gracz może posiadać maksymalnie 6 postaci na świecie Astraja. Piąta i szósta postać jest darmowa - można je wygrać w konkursach/eventach itp. organizowanych przez Zarząd świata Astraja lub wyznaczoną przez nich osobę. Postać 5 i 6 jest przywilejem, nie obowiązkiem. W każdej chwili postać może być odebrana i zesłana na Syberię.
2.3 Zarządca może odmówić wysyłania zaproszeń na kolejne postacie w każdym momencie (spowodowane jest to ograniczającą ilością miejsc w klanie). Po zwiększeniu limitu lub zwolnieniu się miejsc, zaproszenia zostaną wysłane.
2.4 Gracz zobowiązany jest do dbania o dobrą atmosferę gry oraz poszanowania godności i praw pozostałych Graczy. Takie sytuacje psują atmosferę między Graczami, co jest sprzeczne z założeniem świata.
2.5 Zakazane jest używanie wulgaryzmów.
2.6 Gracz ma obowiązek zachowywać się kulturalnie.
2.7 Obowiązuje zakaz handlu przedmiotami za złoto między Graczami i poprzez aukcje. Wymaga się nieodpłatnego i dobrowolnego oddawania innym Graczom zdobytych przez Gracza przedmiotów.
2.8 Bezwzględnie zakazane jest atakowanie Gracza bez jego zgody. Świat ma ustawienia: „Godziny nonPVP [0-23]”, więc PvP odbywające się poza żółtymi mapkami i arenami są na odpowiedzialność i dobrowolność Graczy. W razie zgłoszenia, w postaci screena, dedania na mapce czerwonej sprawa będzie rozpatrywana z korzyścią dla atakowanego.
2.9 Nie są mile widziane nazwy postaci, które zawierają w sobie znaki specjalne i wielkie litery, jak również takie, które zaczynają się i kończą ciągiem bezsensownych znaków np. (xxx-MaciuŚ-xxx.), zabrania się również ustawiania w nicku wyrazów, które mogłyby sugerować, że Gracz zajmuje jakieś stanowisko na serwerze (np. Szef, Szefowa).
2.10 Nagminne żebranie w grze, ciągłe spamowanie prośbami o itemki jest surowo karane, Gracz może prosić o pomoc, lecz nie powinien powtarzać tego kilkakrotnie.
2.11 Uprasza się o nie wysyłanie nagminnie tej samej wiadomości, linku. Spam jest karany.
2.12 Gracz może starać się pisemnie na forum w temacie "Prośby o nową postać" o wysłanie nowego zaproszenia w miejsce poprzedniej postaci. Gracz resetujący postać zobowiązany jest udowodnić w postaci screena, że opłacił serwer w danym miesiącu przed resetem postaci. Jeśli po 5 dniach od wysłania nowego zaproszenia poprzednia postać nie zostanie skasowana, wówczas obie postacie - nowa i stara - dostaną killa, do czasu skasowania starej postaci.
2.13 Gracz wracający na serwer również przechodzi minimum miesięczny okres próbny. Traktowany jest jak każdy nowy Gracz, z tym że musi wydać 1200 SŁ. Jest to opłata za bieżący miesiąc i za miesiąc, w którym odszedł z serwera. Do zgłoszenia wydatków służy temat "Utrzymanie świata".
2.14 Każdy Gracz powinien zaglądać do tematu "Blog Techniczny Astraja", w którym zamieszczane będą nowości oraz ustalane różne zasady, do których należy się stosować. Wszelkie zmiany zawsze będą publikowane minimum 24h wcześniej w tym temacie.
2.15 Każdy nowy Gracz otrzyma na start 300k ze skarbca klanowego, po wbiciu adekwatnego poziomu do limitu posiadanego złota na postaci (gdy zostanie to zauważone przez skarbnika).
2.16 Okres próbny może zostać wydłużony, o ile Gracz nie gra aktywnie i nie możemy go poznać, lub nie mamy pewności, czy zaliczył okres próbny.
2.17 Osoby pełniące funkcje Zarządcy, SM, MC mają przywilej otrzymania dodatkowych zaproszeń. Zwykły Gracz może posiadać 4 postacie (wyjątek opisany jest w punkcie 2.2), osoba z rangą ZŚP, SM, MC ma prawo do 5 i 6 postaci, gdy spełnia wymogi i posiada już 4 postacie. Kolejna postać jest przywilejem, nie obowiązkiem. W każdej chwili postać może być odebrana i zesłana na Syberię.
3. Nieobecności
3.1 Gracz ma obowiązek ustalenia z Zarządcą swojej nieobecności na świecie, przekraczającej 20 dni. Nieaktywność zgłasza się w temacie "Nieobecności".4. Klan
4.1 Na świecie Astraja funkcjonuje tylko jeden klan - New Age. Gracz jest zobowiązany przystąpić do klanu zaraz po założeniu postaci na świecie.4.2 Tworzenie samodzielnych klanów jest zabronione.
5. Przenosiny z innych światów
5.1 Na Astraję można przenieść się z innego świata. Podczas przenoszenia limity przedmiotów mogą być ustalane z każdym graczem indywidualnie. Zarządca zamieści informację w zgłoszeniu na temat ilości i typu przedmiotów (lub konkretnych przedmiotów), jakie pozwala przenieść, może też określić stałe wytyczne, ale na Panelu Kontaktowym również je wskaże.5.2 Gracze zainteresowani przeniesieniem muszą spełniać wymagania na kolejną postać lub zrobić reset jednej z posiadanych postaci w sposób opisany w niniejszym regulaminie.
5.3 Zarządca zastrzega sobie prawo do odmowy w przypadku prośby gracza odnośnie przenosin. Takowa decyzja nie podlega negocjacji.
6. Herosi / Tytani
6.1 W przypadku znalezienia na mapie herosa/tytana, Gracz jest zobowiązany do poinformowania o tym wydarzeniu pozostałych Graczy w klanie, będących aktualnie w grze. Dokonuje tego poprzez umieszczenie czytelnego komunikatu na czacie klanowym. Pełne wołanie na herosa/tytana ma zawierać: nazwę herosa/tytana i w przypadku herosa mapkę z kordami. Musi być minimum 1 pełne wołanie na herosa/tytana.6.1.1 Jeśli po tej czynności (należy odczekać 3 minuty od zawołania na herosa/tytana), żaden z Graczy nie wyrazi zdecydowanej chęci i gotowości do wspólnego bicia potwora z osobą, która go znalazła, to osobie tej przysługuje prawo do jego samodzielnego zabicia.
6.1.2 Jeśli jakiś Gracz/Gracze wyrazi/wyrażą chęć i gotowość do wspólnego bicia herosa/tytana to osoba, która potwora znalazła ma obowiązek na niego/nich poczekać i utworzyć grupę.
6.1.3 Gracze, którzy chcą wspólnie bić herosa/tytana zobowiązani są do jak najszybszego udania się w miejsce tworzenia grupy i nie przedłużania niepotrzebnie czasu tworzenia grupy. Maksymalny czas oczekiwania na Gracza to 5 minut. Czas liczony jest od wyrażonej chęci przyjścia na herosa/tytana.
6.1.4 Zanim Gracz zaatakuje herosa/tytana, obowiązkowe jest napisanie na chacie klanu: biję/bijemy.
6.2 Po zabiciu herosa/tytana w przeciągu 10 minut należy:
6.2.1 Zapisać go w temacie "Herosi i Tytani" na forum, według określonego szablonu.
6.2.2 Jeżeli Gracz nie ma dostępu do forum (gra zastępca, Gracz ma knebla itp.):
- Wysłać wiadomość w grze na pocztę do Zarządcy Serwera - Geraminek, bądź SM'a Colemann według wzoru: Data i godzina/nazwa herosa lub tytana/kto bił lub poprosić innego gracza o wpisanie (Gracz, który jako pierwszy zawołał na potwora musi tego dopilnować!).
6.2.3 Jeżeli Gracz nie ma możliwości dodania nowego postu (np. jego post jest ostatni) powinien edytować swój wcześniejszy post.
6.2.4 W przypadku braku wpisu karana jest cała grupa bijąca herosa/tytana.
6.3 Prawo do bicia herosa/tytana w grupie przysługuje w pierwszej kolejności osobie, która go znalazła oraz osobom, których poziom doświadczenia nie będzie miał wpływu na zmniejszenie liczby możliwych lootów. Znalazca ma możliwość odrzucenia Gracza, jeśli ów Gracz zaniża zdobycz.
6.4 Gracz, który znalazł herosa ma prawo do zarezerwowania z niego jednego legendarnego przedmiotu, wyłącznie na swoją profesję, którą bije. Wówczas musi napisać na czacie grupowym przed zaatakowaniem potwora komunikat np. „Zajmuję Buty agresji Thinkusa”.
6.5 W przypadku, gdy spadła więcej niż jedna taka sama legenda, jaką zajął Gracz, ma on prawo do złapania wszystkich, chyba że wyraża zgodę, aby przedmiot złapał ktoś inny.
6.6 Smocze Runy, Smocze Łuski i inne cenne loty (talizmany, pazury Młodego Smoka) przysługują znalazcy herosa. Chyba, że znalazca herosa wyrazi zgodę i dobrowolnie odda cenny loot.
6.7 Innych potworów (Tropicieli Herosów, kolosów czy takich z innych eventów (np. Grzybobranie), nie trzeba nigdzie zapisywać.
7. Elity, elity II i expowiska
7.1 Zabronione jest zajmowanie elit/elit II oraz expowisk, zajętych uprzednio przez kogoś innego. Zastrzega się jednocześnie, że opuszczenie przez Gracza mapki z elitą lub expowiskiem jest równoznaczne z udostępnieniem elity lub expowiska innym Graczom.7.1.1 Wyjątek od ww. sytuacji - jeśli w lokacji znajdują się dwie lub więcej elity/elity II, to zainteresowani ich biciem Gracze muszą się nimi podzielić. W wyborze zajmowanej elity pierwszeństwo ma Gracz, który na mapce znalazł się jako pierwszy.
7.1.2 Gracze również mogą porozumieć się indywidualnie i wówczas Zarządca, SM, MC ingerować nie będą.
8. Kary
8.1 Podstawą do nałożenia na Gracza kary jest bezzwłoczne zgłoszenie sytuacji w temacie "Zgłoszenia / Odwołania" i przedstawienie Zarządcy/SM/MC pełnego zrzutu ekranu, dokumentującego przewinienie Gracza. Zrzut musi być aktualny, całego ekranu oraz zawierać datę i godzinę. Kary nakładane są na bieżąco, za bieżące przewinienia.8.2 Zarządca/SM zastrzega sobie prawo do nadania wyższego lub niższego wymiaru kary niż te opisane w niniejszym regulaminie. Decyzję o tym podejmuje indywidualnie oraz adekwatnie do sytuacji.
8.3 Wymiar kar:
- pkt 1.3 - przewinienie zastępcy na koncie właściciela - kill od 24h - dopiero 2 przewinienie tego typu - kill od 24h po Syberię,
- pkt 1.3.1 - oszukiwanie Zarządcy/SM/MC - wydalenie ze świata,
- pkt 1.6 - wyrzucony Gracz jako zastępca - wydalenie ze świata,
- pkt 2.2 - niewydanie SŁ na utrzymanie świata - wydalenie ze świata, każdy Gracz ma jednorazową szansę pozostania na serwerze (musi wówczas wydać dwukrotność SŁ w nowym miesiącu, analogicznie do posiadanych postaci),
- pkt 2.4 - nieodpowiednie zachowanie - kill od 48h, aż po wydalenie ze świata,
- pkt 2.5 - wulgaryzmy - kill 1h - 10h,
- pkt 2.7 - w przypadku udokumentowania - wydalenie ze świata,
- pkt 2.8 - dedanie - kill od 48h, aż po wydalenie ze świata,
- pkt 2.9 - nieklimatyczny nick - zmuszenie Gracza do zmiany nicku,
- pkt 2.10 - nagminne żebranie - kill od 12h, aż po wydalenie ze świata,
- pkt 2.11 - floodowanie, spam - kill 1h - 10h,
- pkt 2.2 i 2.18 - odebranie dodatkowej postaci - Syberia,
- pkt 3 - nieobecności - nieprzestrzeganie zasad pkt 3.1 kończy się wydaleniem ze świata wszystkich postaci gracza,
- pkt 4 - klan - Gracz dostaje killa do czasu wstąpienia do klanu New Age,
- pkt 6.1 - niezawołanie klanu lub niewpisanie ubitego herosa/tytana - kill 24h,
- pkt 6.3 - prawo do bicia herosa - kill 10h,
- pkt 6.4 i 6.5 - przywłaszczenie cudzej legendy - wydalenie ze świata,
- pkt 6.6 - przywłaszczenie cudzej cennej nagrody (SR, SŁ itp.) - kill 24h, aż po wydalenie ze świata,
- pkt 7 - wpychanie się na e, e2, expowiska - kill od 24h, aż po wydalenie ze świata,
- pkt 10.1 i 10.2 - zakładanie tematów bez zgody Zarządu świata, nieprzestrzeganie oficjalnego regulaminu forum oraz zasad pisania postów - kill 48h, aż po wydalenie ze świata,
- pkt 10.3 - obrażanie Graczy/Zarządu świata w postach lub ocenach na forum świata Astraja - kill 36h (w rażących przypadkach może to skutkować Syberią).
- pkt 11.5 brak szacunku wobec Zarządcy/SM - kill od 48h, aż po wydalenie ze świata,
- pkt 12 - nielegalne wspomagacze, negatywne przejście weryfikacji - Syberia,
- pkt 12.1.6 - wylogowanie sprawdzanej postaci - 1 raz ostrzeżenie, 2 raz kill 24h, 3 raz Syberia.
9. Nowe osoby na świecie
9.1 Nowi Gracze są zobowiązani oddać screen w temacie "Utrzymanie świata" w ciągu 7 dni od otrzymania zaproszenia z wydanymi 600sł na serwerze Astraja. Brak screena = Syberia.9.2 Po otrzymaniu zaproszenia Gracz ma 7 dni na "wprowadzenie się" w serwer. W tym czasie Gracz jest upominany słownie, nie dostaje za swoje przewinienia kary w postaci killa/mute. Wyjątek stanowią przewinienia podlegające pod punkt 11 - wydalenie ze świata.
10. Forum
10.1 Zabronione jest zakładanie nowych tematów bez zgody Zarządu świata.10.2 Gracz ma obowiązek do przestrzegania oficjalnego regulaminu forum oraz zasad pisania postów, łącznie z indywidualnymi zasadami tematów opisanymi w pierwszych postach.
10.3 Obrażanie Graczy/Zarządu świata w postach lub ocenach. W rażących przypadkach może to skutkować Syberią.
11. Wydalenia ze świata
11.1 O wydaleniu ze świata decyduje Zarządca lub SM świata.11.2 Gracz ma 10 dni na odwołanie się od decyzji o przeniesieniu go na Syberię, od momentu pojawienia się wpisu na forum z podaną przyczyną wydalenia.
11.3 Odwołanie należy złożyć na ręce Zarządcy świata prywatnego w temacie "Zgłoszenia / Odwołania".
11.4 Wydalenie postaci ze świata nie daje Graczowi prawa do roszczenia sobie zwrotu wszelakich kosztów poniesionych w grze - w tym Smoczych Łusek, złota i ekwipunku postaci.
11.5 Usunięcie postaci jest zawsze rozpatrywane indywidualnie, na podstawie regulaminu, jednakże bezwzględne usunięcie postaci następuje w przypadku:
- obrazy Zarządcy lub SM,
- uwłaczania godności, poniżania bądź prowadzenia jakiejkolwiek słownej wojny, braku kultury w stosunku do Zarządcy/SM,
- pojawienia się stałej blokady na koncie,
- przekroczenia progu 300h killa,
- nieprzejścia okresu próbnego przez nowego Gracza (punkt 2.1),
- nieusprawiedliwionej nieobecność powyżej 20 dni,
- braku wydatku SŁ na świecie Astraja (świat celowo ma małą liczbę Graczy i utrzymuje się dzięki wpłatom 37500 SŁ co miesiąc, każda nadwyżka nie przechodzi na następny miesiąc i jest zyskiem Administracji Margonem. SŁ należy wydać do godziny 24:00 ostatniego dnia każdego miesiąca np. 31.01, 30.06, 31.12. Spóźnionych wydatków nie uznaje się, ponieważ Gracz ma na ich wydanie cały miesiąc. Do zgłoszenia wydatków służy temat "Utrzymanie świata",
- w przypadku psucia atmosfery na świecie, wszczynania nagminnie kłótni z Graczami,
- zmiany właściciela konta.
11.6 Po przekroczeniu 300h killa lub natychmiastowego zesłania Gracza na Syberię Zarządca może zdecydować o przyznaniu Graczowi ostatniej szansy, wtedy każde następne przewinienie skutkuje przeniesieniem wszystkich postaci Gracza na świat wyrzutków - Syberia. Zarządca może odmówić przyznania ostatniej szansy bez podania przyczyny.
12. Nielegalne wspomagacze
12.1. Zakazane jest używanie nielegalnych wspomagaczy, programów czy rozszerzeń automatyzujących rozgrywkę w jakikolwiek sposób - z wyjątkiem tych zatwierdzonych przez Usługodawcę.12.1.1 Zarządca/SM/MC ma prawo do weryfikacji Gracza za pomocą komendy !nick oraz wszelkich dostępnych narzędzi do zwalczania nielegalnych wspomagaczy.
12.1.2 Weryfikacja może być prowadzona na odległość, na chacie w grze, jednakże wymagana jest odpowiednia dokumentacja nielegalnej gry - np. screen z Graczem używającym nielegalnego programu atakującego potwory lub przemieszczającego się po mapie.
12.1.3 Sprawdzana osoba, podczas weryfikacji, zobowiązana jest wykonywać wszelkie polecenia, o które prosi Zarządca/SM/MC.
12.1.4 Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, jednak istnieje możliwość, by zakończyć ją szybciej w kilku wyjątkowych sytuacjach - kiedy zakończy się pozytywnie (jeśli osoba weryfikowana potwierdzi swoją obecność i wykona wszystkie polecenia) lub negatywnie (gdy weryfikowany Gracz złamie polecenie dotyczące np. zakazu ruchu, wyloguje się, użyje teleportu na inną mapę).
12.1.5 Jeżeli podczas weryfikacji dany Gracz wyloguje się lub użyje teleportu na inną mapę, osoba odpowiedzialna za weryfikację ma prawo zrobić zrzut ekranu i przechowywać go przez 7 dni. Jest to traktowane jako 1 ostrzeżenie.
12.1.6 Jeżeli w ciągu 7 dni ten sam Gracz przy weryfikacji po raz drugi wyloguje swoją postać lub przeteleportuje się, zostanie ukarany zabiciem postaci na 24h. Kolejna, trzecia taka sytuacja będzie równoznaczna z Syberią.
13. Obowiązki i prawa Zarządcy, SM i MC
13.1 Zarządca, SM i MC mają zakaz pobierania SŁ od Graczy na własne potrzeby. Gracze wydają SŁ dobrowolnie i tylko na swój własny użytek, aby przy tak małej liczbie Graczy utrzymać świat i opłacić wymagane 37500 SŁ.13.2 Zarządca, SM i MC nie pobierali, nie pobierają i nigdy nie będą pobierać prywatnie opłat SŁ od Graczy na inny cel niż na utrzymanie świata. W przypadku wystąpienia takich nacisków bardzo proszę zgłaszać takie naruszenie bezpośrednio do Administracji Margonem.
13.3 Zarządcę, SM i MC świata obowiązują te same zasady, co wszystkich Graczy.
13.4 Zarządca, SM i MC świata mają obowiązek traktować wszystkich Graczy jednakowo.
13.5 Do ich obowiązków należy stanie na straży regulaminu. W przypadku jego łamania - nakładania odpowiednich kar na Graczy.
13.6 Można odwołać się od decyzji jednego SM/MC. Jeśli jednak drugi SM/MC podtrzyma decyzję pierwszego, odwołać się można już tylko do Zarządcy świata.
13.7 W wypadku dłuższej nieobecności, Zarządca powinien powiadomić SM o przejęciu jego obowiązków. W przypadku niezapowiedzianej nieobecności Zarządcy, trwającej powyżej 14 dni, SM przejmują obowiązki Zarządcy aż do czasu jego powrotu.
13.8 SM ma władzę na serwerze podobnie jak Zarządca, i ma być również traktowany z szacunkiem. Ma władzę do podejmowania samodzielnych decyzji. Jest osobą wykonawczą, zwłaszcza podczas nieobecności Zarządcy. Gracze powinni kontaktować się wpierw z SM, a dopiero jeśli ten uzna to za zasadne skieruje sprawę do Zarządcy.
14. Sposoby kontaktu z Zarządcą, SM i MC
14.1 Wszelkie skargi i zażalenia, których nie można rozwiązać w grze z SM i MC proszę kierować do Zarządcy świata na e-mail: zsp.astraja@wp.pl14.2 Zarządca ma czas na odpowiedź do 7 dni roboczych.
14.3 Kontakt z SM i MC poprzez skrzynkę w grze lub wiadomość na chacie prywatnym.
Regulamin został przygotowany przez: Jagosiag i Anatema.
Poprawki regulaminu: Geraminek i Colemann.
