
1. Postanowienia wstępne
1.1. Założenie postaci na świecie Dream jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu świata prywatnego.1.2. Za konto odpowiada jego właściciel, jednak w przypadku, gdy naruszenia regulaminu świata dopuścił się zastępca (zalogowany przez system zastępców) lub osoba trzecia wskutek potwierdzenia włamania na Panelu Kontaktowym, kara zostaje skrócona lub zdjęta. Przy pierwszym przewinieniu właściciel konta zostaje poinformowany, że kolejna taka sytuacja może równać się z wyrzuceniem ze świata lub poniesieniem konsekwencji w pełnym wymiarze.
1.3. Gracze świata Dream są zobowiązani do przestrzegania poniższego Regulaminu Świata Prywatnego Dream, Regulaminu Gry Margonem, Taryfikatora Kar oraz Oficjalnych Zasad Światów Prywatnych.
1.4. Świat został założony 6 lipca 2010 roku przez gracza Zły Ketoe. Zarządcami świata są osoby, których nicki widnieją w zakładce “Statystyki” na stronie głównej gry Margonem.
1.5. Walutą świata są Ruble, które gracze mogą wykorzystywać do wykupowania usług ułatwiających grę na Dream, w tym zaproszenia na kolejne postacie. Poza oficjalną walutą świata, na Dream można spotkać również inne tokeny do zdobycia w konkursach i tematach na forum, które są stosowane na równi z walutą świata do zakupu niektórych usług.
1.6. Zarządca do pomocy w zarządzaniu światem ma dostępną Radę Dream, w której skład wchodzą gracze z funkcją Super Moderatora Czatu. Każdy z nich ma przydzielone konkretne obowiązki do wykonywania na świecie.
1.7. Gracze nie są zobowiązani do używania dodatku globalnego. Jednak znajdują się w nim udogodnienia, które w znaczącym stopniu ułatwiają grę na Dream.
1.8. Zarządca zastrzega sobie prawo do zmiany statystyk świata oraz możliwości negowania wybranych podpunktów jego regulaminu w ramach czasowych wydarzeń, odbywających się na Dream. Informacje o wszelkich zmianach zostaną podane do wiadomości graczy nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem danego wydarzenia w temacie “Blog Techniczny Dream” oraz na czacie w grze.
2. Informacje o karach
2.1. Wszystkie zgłoszenia dotyczące łamania regulaminu świata należy zgłaszać w temacie “Łamanie zasad i nieaktywność”.2.2. Zgłaszane wykroczenia dotyczące łamania regulaminu świata nie mogą być starsze niż dwa tygodnie. Po tym czasie screeny ulegają przedawnieniu i nie są przez nas rozpatrywane jako dowód w sprawie.
2.3. Każde zgłaszane przewinienie musi zostać udokumentowane przynajmniej jednym screenem pełnego okna gry z widoczną datą, godziną oraz chatem gry wysuniętym do drugiej albo trzeciej pozycji w przypadku gry na starym interface gry, a w przypadku nowego interface - wysuniętym do pierwszej albo drugiej pozycji. Przy zgłoszeniach z forum zrzut ekranu musi zawierać datę oraz godzinę. W niektórych przypadkach akceptowane są również nagrania, dokumentujące zaistniałą sytuację, które spełniają wymagania analogiczne, jak zrzuty ekranu.
2.4. Kary zwykle są nakładane na wszystkie postacie gracza na świecie Dream. Wyjątkiem od tego jest nadanie kary ostrzegawczej dla gracza, który nie reaguje na upomnienie w grze lub na forum ogólnym lub przeniesienie postaci gracza na Syberię po osiągnięciu odpowiedniej nieaktywności.
2.5. Przy przenoszeniu gracza na Syberię za przewinienia, zsyłane są wszystkie jego postacie ze świata Dream, obecne i przyszłe, które mógłby założyć z aktywnego na jego koncie zaproszenia na świat.
2.6. Na świecie obowiązuje system upomnień. Każdy gracz, który osiągnie trzy upomnienia, zostaje oznaczony do zesłania na Syberię. W przypadku pomyślnego rozpatrzenia systemu Ratunek (zgodnie z podpunktem 11.2. a)), gracz zostanie przeniesiony dopiero po otrzymaniu czwartego upomnienia. Przy nakładaniu każdego upomnienia, gracz otrzymuje dodatkowo karę zabicia wszystkich postaci na 24h wraz z wpisem do killogu.
2.7. Upomnienia oraz zabicia postaci, dalej zwane killami, są nadawane za przewinienia popełnione w grze, na forum oraz na wszystkich metodach komunikacji, które są dostępne z poziomu gry. Killom podlegają tylko czaty: ogólny, globalny oraz grupowy, chyba że przy danym punkcie regulaminu wskazano inaczej. W przypadku nadawania wyciszenia na czacie (mute) pod karanie podlega czat ogólny oraz globalny. Wiadomości oraz komunikaty wysyłane przez dodatki zewnętrzne (przykładami są lootlogi klanowe lub discord), do których dostęp ma ograniczone grono osób, nie podlegają karom.
2.8. Każdy gracz może odwołać się od otrzymanej kary w przeciągu trzech dni od chwili jej nałożenia w temacie "Łamanie zasad i nieaktywność". Jeżeli z jakiegokolwiek powodu gracz nie jest w stanie zamieścić odwołania osobiście, może wyręczyć go inny gracz (post musi o tym informować w pierwszej linijce oraz zostać przygotowany przez ukaraną osobę). Gracz, którego dotyczy dana sprawa, jest zobowiązany powiadomić Zarządcę świata o tym fakcie.
2.9. Jedyną możliwością anulowania przeniesienia postaci na Syberię za przewinienia lub nieaktywność jest pozytywny wynik systemu Ratunek - patrz podpunkt 11.2.
2.10. Istnieje możliwość jednorazowego cofnięcia upomnienia przez gracza za Ruble. Szczegóły dotyczące danej usługi można odnaleźć na forum w temacie “Informator”.
3. Przeniesienie postaci gracza na Syberię
3.1. Stała blokada konta.3.2. Zebranie przez gracza trzech (lub czterech w ramach podpunktu 11.2. a)) upomnień.
3.3. Niezgłoszenie w odpowiednim temacie na forum nieaktywności powyżej siedemnastu dni.
3.4. Niewyrównanie ujemnej reputacji w czasie ustalonym przez Zarządcę w porozumieniu z Radą Dream.
3.5. Decyzja Rady Dream podjęta w ramach systemu Wylot zgodnie z podpunktem 11.1.
3.6. Bezpodstawne narzekanie na świat lub Radnych.
3.7. Natrętne i oczywiste utrudnianie gry innym graczom, toksyczność, podżeganie do nękania innych, nastawianie graczy przeciwko innemu graczowi lub niszczenie klimatu świata.
3.8. Niewywiązanie się przez gracza z umowy o przeniesieniu postaci opisanej w punkcie 9.
3.9. Prośba gracza złożona w temacie “Łamanie zasad i nieaktywność”.
3.10. Używanie nielegalnych wspomagaczy do gry, które automatyzują rozgrywkę.
3.11. Propagowanie treści związanych z rasizmem, totalitaryzmem lub komunizmem, które godzą w służby porządkowe oraz najbliższych gracza.
3.12. Próby obejścia regulaminu świata Dream.
4. Upomnienia
4.1. Zabicie postaci gracza z przewagą większą niż dwadzieścia poziomów.4.2. Zaatakowanie i zabicie nowego gracza na świecie objętego ochroną według podpunktu 8.4.
4.3. Zaatakowanie i zabicie gracza, który posiada wykupioną ochronę BOD.
4.4. Zaatakowanie i zabicie danej postaci gracza więcej niż trzy razy na dzień jedną postacią.
4.5. Zaatakowanie i zabicie w grupie jednego gracza.
4.6. Nagminne łamanie zasad chatu, liczne wykroczenia.
4.7. Zaśmiecanie lokacji wulgarnymi treściami.
4.8. Zaatakowanie i zabicie zajętego herosa lub gracza zajmującego go, bądź graczy, którzy wybierali się na znalezionego herosa.
4.9. Zaatakowanie i zabicie gracza znajdującego się do 10 kratek od NPC teleportującego na mapę z tytanem, jak i zaatakowanie i zabicie gracza na mapie z tytanem.
4.10. Niestosowanie się dowódcy grupy walczącej z tytanem do podpunktu 7.5.
4.11. Zaatakowanie tytana przez członka grupy bez zgody dowódcy grupy.
4.12. Gnębienie innych graczy, znęcanie się, również psychiczne, w tym natrętne dedanie danego gracza przez klan, które nie odbywa się w obrębie tylko jednego potworka.
4.13. Podrabianie screenów, oszukiwanie Rady Dream, wszelkie próby przekupstw lub negocjacji celem obniżenia lub zdjęcia nadanej kary.
4.14. Upomnienie może zostać nadane przez Zarządcę w ramach ostrzeżenia, kiedy istnieje podejrzenie o niewłaściwym zachowaniu gracza na świecie.
4.15. Każde 120h killa jest równoznaczne z nadaniem upomnienia danemu graczowi.
4.16. Każdorazowa tymczasowa blokada konta gracza jest równoznaczna z dodaniem upomnienia danemu graczowi do spisu kar.
5. Kille
5.1. Obraza gracza lub podmiotów z nim związanych – do 72h (dotyczy również chatu prywatnego).5.2. Spam/Flood - do 24h.
5.3. Nadużywanie wołacza globalnego na herosów i tytanów - do 24h.
5.4. Nagminne przeszkadzanie w przeprowadzaniu konkursów - do 72h.
5.5. Brak kultury wypowiedzi, pomówienia, prowokowanie lub oczernianie innych na forum publicznym - do 72h (dotyczy również chatu prywatnego).
5.6. Obrażanie klanów lub ich członków za przynależność do niego, propagowanie ogólnej niechęci do danego klanu - do 72h.
5.7. Stosowanie oraz propagowanie skrótów, które mogą zostać odczytane w obraźliwy sposób w odniesieniu do innych graczy, klanów i podmiotów z nimi związanych - do 72h.
5.8. Niestosowanie się do regulaminów w tematach, przeszkadzanie w zabawach organizowanych z ramienia Rady Dream - do 72h.
5.9. Każdorazowy knebel na forum jest równoznaczny z dodaniem graczowi 24 godzin killa do killogu.
5.10 Zabicie postaci graczy, którzy są zobowiązani do wykonania dyrektywy związanej z wykroczeniami wobec punktu 7. - do 336h.
6. Mute
6.1. Na świecie włączone jest automute. W przypadku stosowania skrótów wulgaryzmów - do 24h.6.2. Natrętne żebranie, nadużywanie emotikonów, pisanie 'falą', przesadne niestosowanie się do zasad poprawnej pisowni – do 48h.
6.3 Wyciszenie może zostać nadane wraz z killem, kiedy gracz zaczyna spamować na czacie - do 72h.
7. Rozgrywka
7.1. Na naszym świecie nie ma obowiązku zajmowania żadnych potworów dostępnych w grze. Jednak szanujmy swój wzajemny czas włożony w zdobywanie przedmiotów i w razie problemów starajmy się porozumieć.7.2. Dopuszczamy możliwość zarezerwowania przez gracza znalezionego herosa lub herosa eventowego. Rezerwacja dokonywana jest zgodnie z poniższymi wariantami i trwa od chwili pojawienia się wiadomości na czacie przez 15 minut. Po tym czasie heros zostaje zwolniony do czasu, aż ktoś go ponownie nie zajmie. W czasie, kiedy ktoś zajmie danego potwora, inny gracz nie może zabić: gracza (który zajął herosa), zbierającej się grupy oraz zajętego potwora. Taki występek karany jest upomnieniem. Nie rozpatrujemy przypadków zajmowania elit, elit II, tytanów oraz kolosów. Za utrudnianie zabicia potwora, gracz może otrzymać karę zgodnie z podpunktem 3.7. Przewidujemy dwa rodzaje zajęć:
a) zajęcie herosa ogólnodostępnego
Aby dokonać zajęcia takiego potwora, należy stanąć w odległości nie większej niż 10 kratek w każdą stronę od zajmowanego herosa, napisać wiadomość na czacie ogólnym o treści “Zajmuję *nazwa danego herosa*” i wykonać screen całego ekranu według zasad opisanych w podpunkcie 2.3. wraz z podświetleniem godziny jej wysłania. Treść wiadomości może odbiegać od wzoru, dopóki w jednoznaczny sposób informuje o zajęciu danego potwora. Sama nazwa herosa napisana na czacie to za mało!
b) zajęcie herosa eventowego
Aby dokonać zajęcia takiego potwora, należy tylko napisać wiadomość na czacie ogólnym o treści “Zajmuję *nazwa danego herosa*”. Treść wiadomości może odbiegać od wzoru, dopóki w jednoznaczny sposób informuje o zajęciu danego potwora. Sama nazwa herosa napisana na czacie to za mało! W tym przypadku nie jest wymagane wykonanie screena w bezpośrednim sąsiedztwie herosa. W przypadku wybicia takiego typu potwora, należy dostarczyć screen z widoczną wiadomością na czacie wraz z podświetleniem godziny jej wysłania. Wszelkie przypadki zajęć herosów eventowych bez ich występowania w lokacji, mogą zostać potraktowane jako spam, a przy braku poprawy ze strony gracza, jako utrudnianie gry innym i karane zgodnie z podpunktem 3.7.
7.3. Na mapach, na których respią się tytani, dozwolone jest prowadzenie walk PvP tylko za zgodą obu stron. Obopólna zgoda powinna być widoczna na czacie ogólnym danej lokacji lub prywatnym pomiędzy dwójką walczących graczy. Co więcej, gracz nie może być zaatakowany w odległości maksymalnie 10 kratek od opcji dialogowej wpuszczającej na mapę z tytanem, o ile nie wyraził na to zgody. Zaatakowanie gracza bez wyrażonej przez niego zgody, skutkuje otrzymaniem kary w postaci upomnienia w przypadku zgłoszenia tego w temacie "Łamanie zasad i nieaktywność".
7.4. Nie tolerujemy utrudniania dojścia na tytana w momencie, kiedy zbiera się na niego drużyna. Aby rozpatrzyć dany przypadek, na screenie musi znajdować się jasna informacja o zbieraniu się drużyny na danego tytana. Utrudnianie dojścia może skutkować otrzymaniem kary w postaci upomnienia w przypadku zgłoszenia tego w odpowiednim temacie na forum.
7.5. Dowódca grupy, czyli osoba, która woła innych graczy na tytana lub tworzy ową grupę, ma obowiązek dodania do niej każdego gracza, który pojawi się na mapie w obrębie 10 kratek od tego potwora według kolejności przyjścia. W przypadku braku jakiejkolwiek reakcji tego gracza, tj. brak dodawania do grupy, nieodpisywanie na wiadomość innych graczy, brak widocznej aktywności w grze, dowódcą może zostać inna osoba spośród graczy znajdujących się w obecnej drużynie. Wówczas każdy członek grupy powinien odejść z niej i poczekać na zaproszenie od nowego dowódcy. Nieaktywny gracz może zostać nie dodany do grupy, w przypadku gdy nie zaakceptuje zaproszenia do grupy do czasu dodania dziesiątej osoby. W przypadku większej ilości graczy w stosunku do maksymalnej ilości w jednej grupie, gracz może odstąpić swoje miejsce wyznaczonej przez siebie osobie spoza grupy. W przypadku problemu z weryfikacją kolejności przyjścia, dowódca grupy jest zobowiązany wykonać losowanie pomiędzy problematycznymi osobami, polegające na wysłaniu zaproszenia do grupy do każdej z tych osób w tym samym czasie. Za wszelkiego rodzaju próby selekcji graczy w grupie odpowiedzialny jest jej dowódca. To on ponosi karę w postaci upomnienia za wyrzucenie lub nie dodanie osoby, która powinna się w tej grupie znaleźć. W przypadku niewskazania dowódcy, karę ponoszą wszystkie osoby z danej grupy. Dodatkowo w trakcie trwania postępowania w danej sprawie, gracze należący do drużyny są zobowiązani do udzielenia odpowiedzi na pytania Zarządcy powiązane z daną sprawą. Brak chęci współpracy może skutkować otrzymaniem kary zabicia postaci na mocy podpunktu 5.11. do czasu zakończenia śledztwa.
7.6. W przypadku kolosów nie ingerujemy w żadne poczynania graczy. Są to potwory, do których dostęp działa na zasadzie instancji, przez co wszelkie możliwości rywalizacji na nich zostały zniwelowane.
7.7. Na świecie prywatnym Dream nie występuje zjawisko zajmowania danego przedmiotu. W przypadku sprawiania problemów innym graczom za zdobycie danego przedmiotu, należy wówczas liczyć się z otrzymaniem kary w postaci upomnienia w przypadku zgłoszenia tego w odpowiednim temacie na forum wraz z ewidentnymi dowodami winy.
7.8. Zarząd świata prywatnego Dream nie pobiera opłat za stworzenie klanu. Jeśli jednak ktoś decyduje się na założenie swojej własnej gildii, jest zobowiązany do nadania jej stosownej nazwy, która jest zgodna z ogólnymi zasadami języka polskiego, nie jest w żadnym stopniu obraźliwa wobec innych graczy, klanów oraz podmiotów z nimi związanych, a także prześmiewcza, wulgarna, poniżająca lub niestosowna. Niestosowanie się do tej zasady może skutkować otrzymaniem kary w formie zabicia wszystkich postaci gracza do czasu wykonania dyrektywy zgodnie z podpunktem 5.11., czyli zmiany nazwy klanu na właściwą.
7.9. Zarząd świata stara się nie ingerować w wewnętrzne sprawy klanów. W przypadku jednak niewłaściwego zachowania wielu graczy jednego klanu Zarządca może wystąpić z prośbą o upomnienie danych graczy przez założyciela, ponowione nakazem usunięcia takich osób z danego klanu w przypadku, gdy upomnienie nie wpłynie na zachowanie gracza. Niewywiązanie się założyciela klanu z tego obowiązku w ciągu siedmiu dni, skutkuje otrzymaniem kary w postaci killa na postać będącą założycielem do czasu wykonania dyrektywy zgodnie z podpunktem 5.11. Co więcej, osoby, które zostały wydalone z klanu na wniosek Zarządcy, nie mogą być członkami ani założycielami żadnego klanu przez minimum trzy miesiące. Niewywiązanie się z tego obowiązku przez graczy lub założycieli innych klanów może skutkować otrzymaniem kary killa zgodnie z podpunktem 5.11. do czasu wykonania dyrektywy, czyli opuszczenia nowego klanu przez naznaczonego gracza.
7.10. Zakładając nick postaci na Dream, należy pamiętać, że nie może być on obraźliwy w odniesieniu do innych graczy, klanów lub podmiotów z nimi związanych. Niestosowanie się do tej zasady może skutkować otrzymaniem kary w postaci zabicia wszystkich postaci gracza do czasu wykonania dyrektywy zgodnie z podpunktem 5.11., tutaj: zmiany nazwy postaci na właściwą.
7.11. Wszyscy gracze są sobie równi. Każda próba selekcji, poniżenia innej osoby lub klanu, a także wywyższanie się ponad innych, skutkuje karą w postaci upomnienia lub inną, która została opisana w innych punktach regulaminu.
7.12. Zabronione jest używanie określeń pochodzących ze slangu internetowego, mających na celu pomówienie oraz obrazę gracza. Przykłady takich określeń to "bociarz"; "mulciak"; "cheater" i tym podobne - do 72h zgodnie z podpunktem 5.5. Zezwala się natomiast na wyrażanie swojej opinii o graczu, jeżeli jest ona sformułowana w sposób kulturalny, za pomocą słów i określeń nie nacechowanych nienawiścią przedstawiających nasze zdanie na dany temat. Przykładowo: napisanie zdania typu "Uważam, że patrząc na dane zachowania prezentowane przez gracza - jest on posiadaczem programu automatyzującego rozgrywkę" nie będzie karane. W przypadku uporczywego wyrażania błędnej opinii bez posiadania jakichkolwiek dowodów (np. kłamstwa zdementowanego przez daną osobę) gracz może zostać ukarany na mocy podpunktu 5.5.
8. Rekrutacje i nowi gracze
8.1. Na świat można się dostać wyłącznie poprzez oficjalną rekrutację, zaproszenie dla znajomego lub różnego rodzaju konkursy.8.2. Decyzję o rekrutacji podejmują wyłącznie Zarządcy. W przypadku pojawienia się dowolnej możliwości otrzymania zaproszenia na świat, informacja o tym znajdzie się w profilu Zarządcy.
8.3. Nie ma możliwości na otrzymanie zaproszenia w inny sposób, niż opisano w podpunkcie 8.1. Wszystkie inne oferty, które mogą zobaczyć gracze, są jawnym oszustwem i należy ich unikać oraz zgłosić je na Panelu Kontaktowym.
8.4. Nowi gracze na świecie zaproszeni poprzez oficjalną rekrutację na forum podlegają okresowi ochronnemu na okres miesiąca. Zabicie takiego gracza skutkuje uzyskaniem upomnienia. Na forum świata zawsze znajduje się lista kont, które dostały się z rekrutacji w temacie “Blog Techniczny Dream”. Co więcej, gracze posiadający okres ochronny, są zaznaczeni w dodatku globalnym zielonym neonem.
9. Kolejne postacie i informacje o przenoszeniu ich z innych światów
9.1. Drugą, trzecią lub czwartą postać można otrzymać za wyznaczoną liczbę złota, odpowiednią liczbę Rubli lub jako wygraną w konkursach. Cennik postaci dostępny jest w temacie “Informator” na forum świata.9.2. Piąta postać możliwa jest do zdobycia wyłącznie w konkursach.
9.3. Szósta postać jest darmowa. Aby ją otrzymać, gracz musi posiadać już pięć postaci na świecie oraz grać na Dream minimum cztery lata. Gracz powracający na świat ma naliczany staż od momentu powrotu.
9.4. Gracz, który wygra dodatkową postać w konkursie, może przekazać swoje zaproszenie dowolnej osobie grającej na Dream i posiadającej na świecie maksymalnie dwie postacie. W tym celu musi napisać stosowny post w temacie “Sprawy Dreamerów”.
9.5. Jedynie gracze Dream oraz osoby, które pozytywnie przeszły rekrutację, mogą starać się o przeniesienie postaci na świat Dream. Jeżeli gracz nie posiada zaproszenia na Dream - nie przysługuje mu taka możliwość.
9.6. Gracze zainteresowani przeniesieniem, zobowiązani są do uiszczenia odpowiedniej opłaty za kolejną postać lub zesłania jednej z istniejących postaci na świat Syberia w analogiczny sposób do dokonywania resetu postaci.
9.7. Każde przeniesienie postaci musi być uzgodnione z Zarządcą Świata Dream. Po zawarciu warunków przenoszenia, gracz zobowiązany jest przesłać na skrzynkę pocztową Zarządcy w grze jasną informację o ustaleniach przenoszenia. W tym celu zobowiązuje się on do przesłania screenów wszystkich toreb przenoszonej postaci zgodnie z wymaganiami Regulaminu Świata Prywatnego Dream. Gracz zobowiązany jest do przesłania dwóch wiadomości:
- screenów z ukazaniem toreb postaci na świecie, z którego jest ona przenoszona,
- screenów z ukazaniem toreb postaci z miejsca, w którym znalazł się ona po przeniesieniu na świat Dream.
Brak przekazania jednej z dwóch wiadomości na skrzynkę w grze Zarządcy skutkuje zesłaniem postaci gracza na Syberię bez możliwości odwołania.
9.8. Przeniesienie postaci na świat Dream jest jednorazowe w obrębie danego konta.
9.9. Przenoszenie postaci odbywa się tylko i wyłącznie według jednej z poniższych opcji:
a) Gracz może przenieść do 10 legend ogólnodostępnych oraz maksymalnie 2 legendy pochodzące z eventu. Oprócz tych przedmiotów gracz zobowiązany jest przenieść kilka dodatkowych legend, które przekaże na organizację eventów. Szczegóły dotyczące legend, które zostaną oddane na nagrody w eventach, są uzgadniane indywidualnie. W przypadku nieprzekazania ustalonych legend, wszystkie postacie gracza zostaną zesłane na Syberię na mocy podpunktu 3.8.
b) Gracz może przenieść do 5 legend ogólnodostępnych oraz maksymalnie 1 legendę pochodzącą z eventu.
9.10. Z powyższych limitów wyłączone są talizmany, torby, mikstury, przedmioty neutralne oraz konsumpcyjne, błogosławieństwa i książki.
9.11. Limity inne niż te wymienione w podpunkcie 9.9. nie obowiązują.
9.12. Gracz podczas przenosin może zabrać ze sobą maksymalnie 2 miliardy złota.
9.13. W niektórych sytuacjach Zarządca zastrzega sobie prawo do odmowy przenosin postaci gracza. Takowa decyzja nie podlega negocjacji.
10. Wojny
10.1. Na świecie istnieje możliwość wypowiadania wojen indywidualnych pomiędzy graczami. Każdy gracz może w danym czasie prowadzić maksymalnie 3 wojny indywidualne. Nie rozpatrujemy wojen klanowych.10.2. Aby wypowiedzieć wojnę danemu graczowi, należy zgłosić ten fakt w temacie “Łamanie zasad i nieaktywność” i poprzeć go minimum trzema powodami.
10.3. Wojna rozpoczyna się w momencie zatwierdzenia jej przez Radę Dream i wpisania do odpowiedniego pliku w temacie ze zgłoszeniami.
10.4. Podczas wojny nie obowiązują podpunkty Regulaminu Dream mówiące o limicie zabić oraz o dopuszczalnej przewadze poziomów na PvP.
10.5. Maksymalny czas trwania wojny między graczami to trzydzieści dni.
10.6. Wojnę można rozpocząć z tym samym graczem po miesiącu od zakończenia poprzedniej.
11. Systemy dostępne na świecie
11.1. System WylotKażdy gracz Dream może domagać się wyrzucenia innego gracza ze świata. W tym celu musi założyć temat na forum o nazwie: "[Dream] Wylot - nick gracza". W poście musi podać link do profilu gracza oraz minimum trzy powody poparte dowodami (w formie podanej w podpunkcie 2.3.). Następnie pozostali gracze świata wypowiadają się o danej osobie. Decyzja dotycząca zesłania na Syberię ustalana jest przez Radę Dream w przeciągu dwóch tygodni od daty założenia tematu z możliwością przyspieszenia lub wydłużenia tego okresu spowodowanej przewidywaną nieobecnością Zarządcy.
11.2. System Ratunek
a) przeniesienie postaci z powodu trzech upomnień
Każdy gracz, który ma już trzy upomnienia, może skorzystać z tego systemu. W tym celu inny gracz musi założyć temat pod nazwą: "[Dream] Ratunek - nick gracza", w którym musi podać link do profilu danego gracza oraz minimum trzy argumenty, dlaczego gracz miałby zostać na świecie. Następnie pozostali gracze wypowiadają się o danej osobie. Jeśli decyzja Rady Dream będzie pozytywna, gracz pozostanie na świecie. Będzie mógł on nadal grać na Dream posiadając trzy upomnienia, jednak w momencie otrzymania czwartego, wszystkie jego postacie zostaną zesłane na świat wyrzutków bez możliwości odwołania.
b) przeniesienie postaci z innego powodu niż trzy upomnienia
Gracz, wobec którego została podjęta decyzja o przeniesieniu na Syberię, może skorzystać z tego systemu, chyba że w objaśnieniu podpunktu wskazano inaczej. W tym celu inny gracz musi założyć temat pod nazwą: "[Dream] Ratunek - nick gracza", w którym musi podać link do profilu danego gracza oraz minimum trzy argumenty, dlaczego gracz miałby zostać na świecie. Następnie pozostali gracze wypowiadają się o danej osobie. Jeśli decyzja Rady będzie pozytywna, wyrok zostaje anulowany, a gracz pozostaje na świecie.
11.3. Błogosławieństwo Ochronne Dream (BOD)
Każdy gracz objęty tą usługą jest wyłączony z walk przeciwko innym graczom. Oznacza to, że nie można go zabijać, ale również i on nie może zabijać innych graczy. Usługę można zakupić za odpowiednią ilość Rubli, ale nie na dłużej niż dwa tygodnie w ciągu danego miesiąca.
12. Informacje końcowe
12.1. Gracz nie może zostać ukarany za coś, co nie zostało ujęte w regulaminie.12.2. Na Dream nie ma podziału na lepszych i gorszych.
12.3. Regulamin nie działa wstecz.
12.4. Wszelkie zmiany w regulaminie będą ogłaszane graczom zgodnie z oficjalnymi zasadami światów prywatnych.
12.5. Dodatek serwerowy nie jest obowiązkowy, jego używanie jest dobrowolne.
12.6. Wiele przydatnych objaśnień i informacji dotyczących funkcjonowania świata można znaleźć na forum w temacie “Informator”.
12.7. Kontakt do Zarządców świata można odnaleźć na ich profilach. Dostęp do nich jest możliwy przez zakładkę “Statystyki”.
12.8. Grajmy wspólnie, szanujmy się i dbajmy o nasz świat!
Ad 3.1. Gracz zostaje zesłany po 30 dniach od momentu otrzymania blokady. Jest to czas na ewentualne odwołanie się od nałożonej kary na Panelu Kontaktowym. Jedyną możliwością cofnięcia kary, jest zdjęcie blokady konta przez osobę wyznaczoną z ramienia Usługodawcy w czasie nieprzekraczającym wspomnianych 30 dni. W tym przypadku wykorzystanie systemu Ratunek nie jest możliwe.
Ad 3.2. Gracz zostaje przeniesiony na świat wyrzutków - Syberię - w momencie otrzymania trzeciego upomnienia. Jedyną możliwością odwołania od tej kary jest system Ratunek, opisany w podpunkcie 11.2.
Ad 3.3. Każdemu graczowi Dream przysługuje prawo do zgłoszenia swojej nieobecności w temacie “Łamanie zasad i nieaktywność”. Zgłoszona nieobecność nie może przekraczać dwóch miesięcy oraz nie zostanie zatwierdzona, jeśli zgłoszono ją wcześniej, niż miesiąc od zakończenia poprzedniej nieobecności. W tym przypadku na świat wyrzutków przenoszone są tylko postacie gracza, które przekroczyły limit 17 dni niezgłoszonej nieaktywności, a nie wszystkie posiadane przez niego na świecie Dream. Jedyną możliwością odwołania od tej kary jest system Ratunek - patrz podpunkt 11.2. Ponadto Zarządca ma możliwość przydzielenia honorowej rangi Prawdziwego Marzyciela. Przysługuje ona osobom, które swoją postawą znacząco wpłynęły na rozwój świata Dream. Postacie odznaczonych osób nigdy nie zostaną przeniesione na świat Syberia za nieaktywność.
Ad 3.4. Każdy gracz posiadający ujemną reputację, jest zobowiązany do jej wyrównania w czasie ustalonym przez Zarządcę. Informacja o terminie do uregulowania brakującej reputacji zostanie zamieszczona w temacie “Blog Techniczny Dream”, a gracz otrzyma 7 dni na dopełnienie tego obowiązku, od momentu zamieszczenia postu. Stosowna informacja zostanie również przekazana pocztą w grze do gracza, o ile przyjmuje on wiadomości od nieznajomych. W tym przypadku wykorzystanie systemu Ratunek nie jest możliwe.
Ad 3.5. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia systemu Wylot, wszystkie postacie gracza są zsyłane na Syberię bez możliwości odwołania. W tym przypadku wykorzystanie systemu Ratunek nie jest możliwe.
Ad 3.6. W tym przypadku wykorzystanie systemu Ratunek nie jest możliwe.
Ad 3.7. Utrudnianie gry innym graczom jest rozumianie jako psucie przyjemności z rozgrywki.
Ad 3.8. Szczegóły dotyczące zobowiązań gracza zostały szeroko opisane w punkcie 9. W tym przypadku wykorzystanie systemu Ratunek nie jest możliwe.
Ad 3.9. W przypadku prośby gracza o usunięcie ze świata, postacie zostaną oznaczone do zesłania po upływie co najmniej trzech dni od złożenia prośby. W tym czasie gracz ma jeszcze czas na rezygnację. Po oznaczeniu postaci do przeniesienia, nie ma później żadnej możliwości cofnięcia zsyłki, nawet za pomocą systemu Ratunek.
Ad 3.10. Podejrzani o używanie nielegalnych wspomagaczy do gry gracze będą weryfikowani przez Radę z pomocą komendy !nick_gracza wraz z możliwym wykorzystaniem do tego celu osób trzecich. W czasie trwania tego procesu sprawdzany gracz jest zobowiązany do postępowania zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez Radnego. Całość weryfikacji powinna trwać co najmniej 5 minut. Brak współpracy ze strony gracza zostanie potraktowany jako potwierdzenie posiadania nielegalnego oprogramowania, a wszystkie jego postacie zostaną zesłane na Syberię. Podczas dokonywania weryfikacji, gracze z funkcją są objęci ochroną przed zabijaniem, analogicznym do zasad działania BOD. Zaatakowanie gracza sprawdzającego jest równoznaczne z okazaniem braku współpracy ze strony podejrzanego, co skutkuje przeniesieniem na świat wyrzutków. W tym przypadku wykorzystanie systemu Ratunek nie jest możliwe.
Ad 3.11. Podpunkt ten ma za zadanie zapobiec ewentualnemu tworzeniu treści, które ze względu na swoją specyfikę mogą łamać polskie prawo (propagowanie totalitarnych ustrojów). Ponadto podpunkt chroni sytuację, gdzie dany gracz może bezkarnie obrażać funkcjonariuszy publicznych oraz najbliższych gracza, z którym żyje w niezgodzie.
Ad 3.12. Wykorzystywanie wszelkich luk w regulaminie jest karane Syberią. Jeśli gracz uważa, że dany punkt lub podpunkt Regulaminu Świata Prywatnego Dream jest niedokładny lub nie obejmuje nowych mechanik w grze, powinien zgłosić ten fakt do Rady Dream. Próby czerpania korzyści z niedokładności są niedopuszczalne.
Ad 4.1. W przypadku zabicia gracza należy rozważyć sytuacje, w których zaatakowano i pokonano innego gracza z przewagą ponad dwudziestu poziomów. Podpunkt normuje również sytuacje, w których zaatakowano drużynę, w skład której należy przynajmniej jeden członek, którego dotyczy przewaga. Odpowiedzialność za złamanie podpunktu ponosi osoba atakująca. Rada nie rozpatruje przypadków, gdy walka została poddana przez jedną ze stron. Z tej racji należy zawsze dołączyć w zgłoszeniu przynajmniej jeden screen, ukazujący zakończenie pojedynku. Upomnienie przydzielane jest za każdą walkę, w której zabito przynajmniej jedną postać z przewagą ponad dwudziestu poziomów doświadczenia.
Ad 4.2. Podpunkt ma za zadanie chronić nowych graczy, którzy w porównaniu do innych - nie mają możliwości się bronić. Zaatakowanie i zabicie takiej osoby skutkuje karą. Szczegółowy opis postępowanie z nowymi członkami społeczności Dream został opisany w podpunkcie 8.4.
Ad 4.3. Zaatakowanie i zabicie gracza z aktywną ochroną BOD opisaną w podpunkcie 11.3. wiąże się z otrzymaniem kary upomnienia.
Ad 4.4. Za każde kolejne zabicie danej postaci gracza więcej niż trzy razy na dzień jedną postacią, nadawane jest kolejne upomnienie.
Ad 4.5. W przypadku walk grupowych przewaga poziomów między uczestnikami walki nie ma znaczenia. Odpowiedzialność ponosi atakujący.
Ad 4.6. Podpunkt 4.6. jest stosowany również w ramach reprymendy, za powtarzające się wykroczenia.
Ad 4.7. Treści powszechnie uważane za wulgarne i nieprzyzwoite.
Ad 4.8. Sposób zajęcia potwora opisuje podpunkt 7.2. Zaatakowanie herosa z intencją blokowania możliwości pokonania go uprawnionej grupie, zostanie potraktowane jako utrudnianie gry innym graczom, a delikwent otrzyma zesłanie na Syberię zgodnie z podpunktem 3.7. Zaatakowanie herosa przez innego gracza z drużyny bez zgody osoby zajmującej danego potwora, również może zostać potraktowane jako występek w myśl podpunktu 4.8.
Ad 4.9. Walki dozwolone są tylko wtedy, gdy zostanie na nie wyrażona widoczna zgoda, zgodnie z podpunktem 7.3. Postacie nieposiadające poziomu umożliwiającego wejście do lokacji, w której znajduje się tytan, nie są objęte ochroną przy NPC teleportującym na mapę z tytanem.
Ad 4.10. W przypadku braku możliwości ustalenia dowódcy grupy, karana jest cała grupa.
Ad 4.11. W przypadku, gdy grupa liczy maksymalną ilość członków, kara nie zostanie nadana.
Ad 4.12. Podpunkt 4.12. stosowany jest w przypadku powtarzających się zachowań nacechowanych negatywnie wobec drugiej osoby.
Ad 4.13. Podpunkt 4.13. ma na celu zapobieganiu oszustw i nadużyć ze strony Rady Dream, dlatego wszelkie próby wpłynięcia na decyzję Radnych podejmowane przez gracza, będą karane upomnieniem.
Ad 4.14. Upomnienie nadawane przez Zarządcę nie musi zostać poparte dowodami. Jest ono formą ostrzegawczą, która ma za zadanie naprostować zachowanie gracza. Co więcej, pełni ono wyłącznie funkcję ostrzegawczą. Nie może stanowić upomnienia determinującego zesłanie postaci gracza na Syberię.
Ad 4.15. W przypadku otrzymania kary za zgromadzone zabicia postaci, gracz również otrzymuje 24h kill, analogicznie do pozostałych przewinień.
Ad 4.16. W przypadku próby odwołania się u osób wyznaczonych z ramienia Usługodawcy i jego pozytywnego rozpatrzenia, gracz ma obowiązek poinformować o tym zdarzeniu Zarządcę w ciągu 5 dni od otrzymania blokady. Wówczas Upomnienie nie zostanie nadane do czasu wyjaśnienia sprawy.
Ad 5.7. Podpunkt 5.7. jest stosowany po wcześniejszym zwróceniu uwagi przez gracza z funkcją lub Zarządcę.
Ad 5.9. Gracz może odwołać się od tego wpisu poprzez przekazanie informacji o karze wraz z prośbą o ocenienie tego zdarzenia do Zarządcy. Gracz ma obowiązek poinformować Zarządcę o powodzie knebla, podpierając to zrzutem ekranu (zgodnie z podpunktem 2.3.) z przyczyną blokady pisania na forum. Wówczas Rada Dream rozpatrzy słuszność złamania regulaminu forum i w razie potrzeby cofnie wpis. Wszelkie odwołania bez dowodu w sprawie nie będą rozpatrywane.
Ad 5.10. Otrzymana kara jest naliczana w killogu w ilości, jaką odbył gracz. Jeśli kara została nadana na 336h, a gracz wykonał dyrektywę od Zarządcy po upływie 24h, do killogu gracza zostanie wpisane jedynie 24h, a reszta kary zostanie zdjęta.
Ad 6.3. W przypadku zabicia postaci, kara stosowana jest zgodnie z podpunktem 5.2.
