
1. Postanowienia ogólne
1.1. Każdy gracz świata Latimar ma obowiązek zapoznania się i przestrzegania niniejszego regulaminu, Taryfikatora Kar i Regulaminu Gry Margonem. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.1.2. Każdy gracz świata Latimar zobowiązany jest do zapoznawania się z treściami na forum świata, przypiętą systemowo wiadomością oraz wszelkimi odnośnikami do niej podpiętymi, co najmniej raz na 3 dni.
1.2.1. Każdy gracz świata Latimar zobowiązany jest do uważnego śledzenia i czytania czatów gry.
1.3. Nadzór nad rozgrywką na świecie pełni Rada Świata złożona z Zarządcy Świata Prywatnego i Super Moderatorów. Skład Rady Świata znajduje się w Blogu technicznym świata. Link do Bloga technicznego najczęściej znajduje się w wiadomości systemowej na czacie.
1.3.1. Rada Świata i Weryfikatorzy (opisani w dalszej części regulaminu) mają prawo do prowadzenia swobodnej rozgrywki na świecie.
1.4. Na Latimar są dwie waluty światowe: Andromedy (główna waluta) oraz Plutony (druga waluta). Można je zdobyć na przykład biorąc udział w konkursach lub loteriach.
1.5. Gracz nie ma obowiązku korzystania z dodatków światowych. Używanie ich jest całkowicie dobrowolne.
1.6. Statystyki i regulamin świata dostępne są w Blogu technicznym świata.
1.6.1. O zmianie statystyk świata gracze będą informowani w Blogu technicznym świata, z minimum 24-godzinnym wyprzedzeniem.
1.6.2. Każda zmiana regulaminu świata będzie zapowiadana z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem. Informacja o zmianie regulaminu będzie dostępna w przypiętej wiadomości systemowej lub w Blogu technicznym świata.
1.7. Na świecie Latimar obowiązuje bezwzględny zakaz przenoszenia postaci i/lub przedmiotów z innych światów.
1.8. W przypadku udowodnionego włamania na konto gracza, Rada Świata zastrzega sobie prawo do zabicia jego postaci, do czasu wyjaśnienia sytuacji. Godziny nie będą odnotowywane w spisie kar.
1.9. Rada Świata nie ponosi odpowiedzialności za umowy i oszustwa pomiędzy graczami.
1.10. Za konto odpowiada jego właściciel, jednak w przypadku, gdy naruszenia regulaminu świata dopuścił się zastępca (zalogowany przez system zastępców) lub osoba trzecia wskutek potwierdzenia włamania na Panelu Kontaktowym, kara zostaje skrócona lub zdjęta. Przy pierwszym przewinieniu właściciel konta zostaje poinformowany, że kolejna taka sytuacja może równać się z wyrzuceniem ze świata lub poniesieniem konsekwencji w pełnym wymiarze.
1.11. Wymagania, jakie powinien spełnić prawidłowo wykonany materiał dowodowy znajdują się w temacie "Doomsday".
1.12. W sytuacjach spornych przy zgłoszeniach Zarządca zastrzega sobie prawo do skorzystania z panelu Zarządców lub skonsultowania sprawy z Panelem Kontaktowym. Numer wątku z Panelu Kontaktowego lub zrzuty ekranu z panelu Zarządcy posłużą jako dowód w sprawie zgłoszenia.
2. Kary i przewinienia
2.1. Kary są nadawane na wszystkie postacie gracza na świecie Latimar.2.1.1. Oprócz kary podstawowej, tzn. kary w postaci killa lub Syberii, gracz może zostać obciążony karą specjalną lub kilkoma karami specjalnymi jednocześnie.
2.1.2. Kara specjalna może mieć formę:
- ponownego nałożenia okresu próbnego (punkt 5 regulaminu) na Gracza na okres do maksymalnie 6 miesięcy (w tym przypadku punkt 5.1.4 nie obowiązuje),
- kary finansowej,
- odjęcia lub całkowitego wyzerowania waluty światowej – Andromed i/lub Plutonów,
- zakazu brania udziału w wydarzeniach światowych, organizowanych przez Grupę Eventową,
- cofnięcia zgody na grę zastępcy na świecie,
- zakazu tworzenia postaci przez określony czas.
2.1.3. Kary związane są z: forum świata, rozgrywką, czatami: ogólnym, prywatnym, grupowym, globalnym i w niektórych przypadkach klanowym.
2.1.4. Dla kary finansowej obowiązuje następujący przelicznik: czas kary w godzinach razy dziesięć milionów złota (przykładowo: 48h killa = 480m kary finansowej).
2.2. Wszystkie kary podstawowe i specjalne są zapisywane w przeznaczonym do tego temacie - "Spis kar". Kary specjalne mogą zostać usunięte z tematu po ich wypełnieniu lub zakończeniu.
2.3. Każdy temat na forum świata posiada odrębny, wewnętrzny regulamin, który również należy przestrzegać. Gracz może zostać ukarany na podstawie regulaminu tematu.
2.4. Gracz może zostać ukarany za następujące przewinienia:
2.4.1. Wyzywanie/pomawianie/szydzenie/ośmieszanie/nękanie gracza lub graczy – [12-120]h killa + kara finansowa.
2.4.2. Nagminne używanie niecenzuralnych słów, skrótów lub przekleństw – [12-72]h killa + kara finansowa.
2.4.3. Żebranie na czacie, floodowanie, spam – [6-36]h killa + kara finansowa.
2.4.4. Używanie skrótów uznanych powszechnie za obraźliwe – [12-72]h killa + kara finansowa.
2.4.5. Wykorzystywanie błędów w dodatku globalnym lub na mapie Eventy światów prywatnych – 96h killa + kara finansowa.
2.4.5.1. Rozpowszechnianie informacji o występowaniu błędu innym graczom lub informacji, jak z niego korzystać – 48h killa + kara finansowa.
2.4.6. Oszustwa w grze, oszustwa na forum. Punkt dotyczy również oszustw w loteriach, konkursach etc. prowadzonych przez Grupę Eventową lub utrudniania w przeprowadzeniu ich – [24-168]h killa + kara finansowa. Zgłosić za ten punkt ma prawo tylko Rada Świata.
2.4.7. Wykorzystywanie luk w regulaminie świata – [96-168]h killa + kara finansowa.
2.4.8. Zgłaszanie graczy na siłę, w celu odegrania się. Za ten punkt zgłosić gracza ma prawo tylko Rada Świata – [24-168]h killa + kara finansowa.
2.4.9. Wielokrotne ocenianie postów wraz z komentarzem o negatywnym lub toksycznym charakterze – [6-72]h killa + kara finansowa.
2.4.10. Otrzymanie tymczasowego bana na czas do 10 dni włącznie – 84h killa.
2.4.11. Podpuszczanie graczy do złamania regulaminu – [24-96]h killa + kara finansowa.
2.4.12. Utrudnianie, przedłużanie weryfikacji. Użycie teleportu lub wylogowanie się w trakcie weryfikacji – 84h killa + kara finansowa.
2.4.13. Założenie tematu na forum świata bez udzielonej zgody – 72h killa + kara finansowa.
2.4.14. Utworzenie postaci z niepoprawnym nickiem lub zmiana nicku na niepoprawny – 24h killa + obligacja gracza do zmiany nicku w ciągu 3 dni od udokumentowania.
2.4.14.1. Brak zmiany nicku w terminowym czasie skutkował będzie Syberią dla tej postaci.
2.4.15. Kary związane z klanami:
2.4.15.1. Utworzenie klanu bez zgody Radnego – 84h killa + kara finansowa dla lidera klanowego. Dowódca klanowy zobowiązany jest do rozwiązania klanu w ciągu 3 dni od udokumentowania tego zdarzenia. Jeżeli tego nie zrobi w wyznaczonym czasie, jego postacie zostaną zesłane na Syberię.
2.4.15.2. Przekazanie dowództwa klanowego bez zgody Radnego – 84h killa + kara finansowa dla gracza przekazującego dowództwo.
2.4.15.3. Zmiana nazwy klanu bez udzielonej zgody skutkuje przymusem rozwiązania klanu w ciągu 3 dni od udokumentowania zmiany. Brak rozwiązania klanu w terminowym czasie skutkuje Syberią dla wszystkich postaci dowódcy klanu.
2.4.16. Zalogowanie się zastępcy na konto właściciela bez udzielonej wcześniej zgody (punkt 5) – 84h killa + obligacja gracza do usunięcia zastępcy. Czas na usunięcie zastępcy to 4 dni od momentu nadania kary.
2.4.16.1. Nieusunięcie zastępcy w wyznaczonym terminie może skutkować Syberią dla wszystkich postaci gracza.
2.4.17. Podważanie lub wyśmiewanie decyzji Rady Świata. Za ten punkt gracza może zgłosić wyłącznie Rada Świata – [48-168]h killa.
2.4.18. Gracz ma obowiązek udzielić wyjaśnień co do zgłoszenia, kary lub ostatnio przeprowadzanej na nim weryfikacji (punkt 9) gdy jest wzywany przez system światowy. W takim przypadku gracz ma także obowiązek odblokować czat prywatny. Ignorowanie w tej sprawie Radnego – 72h killa + kara finansowa.
2.5. Na świecie obowiązuje system związany z recydywą. Oznacza to, że otrzymanie kary za złamanie tego samego punktu w ciągu 60 dni może skutkować zwielokrotnieniem kary lub Syberią.
2.6. Rada Świata ma prawo nadać inną karę niż jest przewidziana w powyższych punktach, po wcześniejszej konsultacji z Zarządcą.
2.7. Każde zgłoszenie jest rozpatrywane indywidualnie.
2.8. W szczególnych przypadkach kara może zostać nałożona za coś, co nie jest określone w regulaminie.
3. Zesłanie na Syberię
3.1. Zesłanie gracza na Syberię jest najwyższą karą, jaką przewiduje niniejszy regulamin.3.2. Gracz może zostać zesłany na Syberię za następujące przewinienia:
3.2.1. Osiągnięcie 168h kar lub więcej.
3.2.2. Obraza/szantażowanie/poniżanie/oczernianie/pomawianie/szykanowanie/szydzenie z Rady Świata, nastawianie graczy przeciwko niej lub spiskowanie przeciwko Radzie Świata.
3.2.3. Próba oszukania Rady Świata.
3.2.4. Kierowanie gróźb w stronę Rady Świata.
3.2.5. Próba przekupstwa osoby z Rady Świata.
3.2.6. Nakłanianie gracza do popełnienia samobójstwa.
3.2.7. Wysyłanie gróźb w stronę życia realnego gracza, jego rodziny, znajomych, zwierząt domowych etc.
3.2.8. Otrzymanie czasowej blokady konta na dłużej niż 10 dni lub otrzymanie stałej blokady konta (w przypadku stałej blokady kara jest nadawana po 30 dniach od udokumentowania zdarzenia).
3.2.9. Zmiana właściciela konta.
3.2.10. Psucie klimatu świata lub wielokrotne wszczynanie kłótni z graczami.
3.2.11. Tworzenie obraźliwych, wulgarnych skrótów/wyrażeń/obrazków przy użyciu przedmiotów.
3.2.12. Niewypełnienie kary specjalnej w terminie (np. finansowej).
3.2.13. Podszywanie się pod osoby z Rady Świata.
3.2.14. Oszukiwanie graczy w sprawie posiadania immunitetu, praw nadanych przez Radę Świata etc.
3.2.15. Wyciąganie spraw prywatnych z realnego życia gracza lub Rady Świata.
3.2.16. Nadużywanie rangi [SM]/[MC]. Zgłoszenie może rozpatrzyć tylko Zarządca świata.
3.2.17. Potwierdzone dowodami używanie niedozwolonego oprogramowania lub przyznanie się do tego. Każdy wpis gracza jest traktowany w pełni poważnie, odpowiada on za swoje słowa.
3.2.18. Rażące naruszenie zasad świata, Taryfikatora lub Regulaminu Gry Margonem, lub przyznanie się do tego. Każdy wpis gracza jest traktowany w pełni poważnie, odpowiada on za swoje słowa.
3.2.19. Negatywne przejście weryfikacji.
3.2.20. Negatywne przejście okresu próbnego.
3.2.21. Nieuzasadnione dowodami psucie opinii świata.
3.2.22. Niewbicie 49 poziomu doświadczenia w wyznaczonym terminie.
3.2.23. Próba kontaktu w sprawach handlowych poza grą.
3.3. Postać gracza może zostać zesłana na Syberię za nieusprawiedliwioną nieaktywność powyżej 13 dni lub usprawiedliwioną powyżej 45 dni.
3.4. W szczególnych sytuacjach, które nie są jasno określone w regulaminie, Zarządca zastrzega sobie prawo do zesłania gracza na Syberię przed przekroczeniem dopuszczalnej sumy godzin kar, jeżeli uzna zachowanie gracza za nieodpowiednie.
4. Klany i postacie
4.1. Na świecie Latimar każdy gracz ma możliwość posiadania maksymalnej liczby postaci.4.2. Nazwa postaci lub klanu musi być zgodna z Regulaminem Gry, nie może być obraźliwa, szydząca i skomplikowana w zapisie. Decyzję o poprawności nazwy podejmuje Zarządca świata.
4.2.1. Niepoprawną nazwę postaci należy zmienić w czasie 3 dni od zgłoszenia. Jeżeli gracz nie zmieni w tym czasie nicku, jego postać z niepoprawną nazwą zostanie zesłana na Syberię.
4.3. Zaproszenie na postać można uzyskać: kupując ją za złoto i/lub walutę, wygrywając je w konkursach organizowanych przez Grupę Eventową lub w zamian za zasługi na rzecz świata. Zakupić lub zresetować postać można pośrednio przez temat "Zaproszenia, resety postaci", w którym będzie dostępny cennik usług.
4.4. Gracz ma możliwość wykupienia zaproszenia dla znajomego, jeżeli zostaną spełnione warunki i wymagania opisane w temacie "Zaproszenia, resety postaci".
4.4.1. Gracz ponosi pełną odpowiedzialność za gracza zaproszonego przez 2 miesiące. W tym czasie, jeżeli gracz zaproszony otrzyma jakąkolwiek karę, to gracz zapraszający może otrzymać tę samą karę w pełnym wymiarze (zalicza się również mnożnik wynikający z aktywnego okresu próbnego).
4.5. Maksymalny czas niezgłoszonej nieobecności postaci to 13 dni.
4.5.1. Gracz ma możliwość zgłosić planowaną nieobecność w temacie "Nieobecności". Maksymalny czas planowanej nieaktywności to 45 dni.
4.6. Zarządca świata zastrzega sobie prawo do wysyłania darmowych zaproszeń.
4.7. Zarządca świata zastrzega sobie prawo do wysyłania zaproszeń poza rekrutacją.
4.7.1. Zarządca świata zobowiązuje się do prowadzenia listy zaproszonych graczy na świat.
4.8. Do założenia klanu niezbędna jest zgoda Rady Świata. Warunki uzyskania zgody opisane są w temacie "Klany". Klan należy założyć w ciągu 7 dni od uzyskania na to zgody. Po tym czasie zgoda traci ważność.
4.9. Klan musi liczyć co najmniej 15 członków.
4.9.1. Od momentu uzyskania zgody na założenie klanu, lider klanowy ma tydzień na spełnienie punktu 4.9. Jeżeli nie uda się spełnić tego punktu w wyznaczonym czasie, lider klanu zobowiązany jest do jego rozwiązania.
4.9.1.1. Nierozwiązanie klanu w wyznaczonym czasie skutkuje Syberią dla założyciela klanu.
4.9.2. Jeżeli liczba klanowiczów spadnie poniżej 15, dowódca klanu ma obowiązek uzupełnić tę liczbę w czasie 7 dni od momentu udokumentowania. Jeżeli lider klanowy tego nie zrobi w wyznaczonym czasie, będzie musiał rozwiązać klan w ciągu następnych 3 dni.
4.9.2.1. Nierozwiązanie klanu w wyznaczonym terminie skutkuje Syberią dla założyciela klanu.
4.10. Do przekazania dowództwa klanowego niezbędna jest zgoda Rady Świata. O zgodę może wystąpić tylko aktualny dowódca klanowy w temacie Klany. Zgoda ma ważność 7 dni.
4.11. Zmiana nazwy klanu wymaga zgody Rady Świata. O zgodę można wystąpić w temacie Klany.
4.12. Gracz jest zobowiązany do posiadania przynajmniej jednej postaci z minimum 49 poziomem doświadczenia. Poziom ten należy zdobyć w ciągu 2 tygodni od otrzymania zaproszenia na świat Latimar.
4.12.1. Zarządca zastrzega sobie prawo do zwolnienia gracza z tego obowiązku. Lista takich graczy będzie dostępna w Blogu technicznym świata.
5. Okres próbny, zastępcy
5.1. Założenie pierwszej postaci na świecie skutkuje nałożeniem na gracza okresu próbnego.5.1.1. Okres próbny trwa przez dwa miesiące, licząc od daty wysłania zaproszenia.
5.1.2. W czasie aktywnego okresu próbnego każda kara, wykluczając kary specjalne, mnożona jest razy 3.
5.1.3. Każdorazowe złamanie regulaminu na aktywnym okresie próbnym może poskutkować zesłaniem gracza na Syberię.
5.1.4. Jeżeli Zarządca lub Rada Świata ma jakieś zastrzeżenia do gracza, któremu kończy się okres próbny, Zarządca zastrzega sobie prawo do zesłania takiego gracza na Syberię bez konieczności podawania przyczyny. Punkt ten jest traktowany jako negatywne przejście okresu próbnego.
5.2. Zastępca nieposiadający postaci na świecie Latimar, nie ma prawa grać na postaciach właściciela konta (znajdujących się na świecie Latimar) bez udzielonej wcześniej zgody.
5.2.1. O zgodę na grę zastępcy może wystąpić wyłącznie właściciel konta, w temacie "Zgody na zastępców".
5.2.1.1. Rada Świata ma prawo odrzucić złożony przez gracza wniosek.
5.2.2. Jeżeli zastępca gracza posiada co najmniej jedną postać na świecie Latimar, to gracz nie musi składać wniosku o grę zastępcy na jego koncie. Złożenie takiego wniosku w temacie może zostać potraktowane jako spam w temacie.
5.2.3. Każdorazowe złamanie dowolnego punktu z niniejszego regulaminu przez właściciela konta lub jego zastępcy może skutkować unieważnieniem zgody na grę zastępcy. Można ponownie wystąpić o zgodę na grę zastępcy.
5.2.4. Zgoda na grę zastępcy może zostać cofnięta, jeżeli pojawią się do niego jakiekolwiek zastrzeżenia. Zgoda może zostać wtedy anulowana bez konieczności podawania przyczyny. Informacja o cofnięciu zgody zostanie umieszczona w temacie "Zgody na zastępców".
6. Forum oraz czat
6.1. Każdy gracz świata Latimar zobowiązany jest do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad kultury na forum, regulaminu forum światów prywatnych oraz zasad przyjętych osobno w każdym temacie na forum świata.6.1.1. Gracz może zostać ukarany na podstawie regulaminu wewnętrznego tematu.
6.2. Aby założyć temat na forum, należy uzyskać zgodę od Radnego. Zgoda może być na przykład w postaci oceny od Radnego lub w formie postu w nowo założonym temacie.
6.3. Gracz może zostać ukarany za treści pisane na czatach: ogólnym, prywatnym, grupowym i globalnym. W szczególnych sytuacjach gracz może otrzymać karę za czat klanowy.
7. Rozgrywka na świecie
7.1. Na świecie Latimar obowiązuje tryb bezwzględnego PvP. To znaczy, że można zabijać innych graczy z dowolną różnicą poziomów.7.2. Nie ma limitu zabijania graczy.
7.3. Dozwolone są walki grupowe, także w nierównych grupach.
7.4. Nie obowiązuje zajmowanie expowisk, elit, elit 2, herosów, tytanów ani żadnych potworów eventowych. Każdy gracz ma do nich równy dostęp. Zabijanie się przy nich jest w pełni dozwolone.
8. Odwołania, Ostatnia szansa
8.1. Każdy gracz ma możliwość odwołania się od nadanej mu kary, nie później niż 5 dni od momentu jej nadania. Odwołania można składać w temacie "Odwołania od nadanych kar".8.1.1. Wyjątek stanowi zesłanie gracza na Syberię. Gracz ma wtedy możliwość odwołania się od decyzji nie później niż 10 dni od momentu nadania kary.
8.1.2. Odwołanie się od Syberii nadanej za nieaktywność postaci to usługa płatna.
8.1.2.1. Koszt takiej usługi jest liczony w następujący sposób: ilość posiadanych postaci na świecie Latimar razy 75m złota (np. gracz ma 3 postacie, będzie musiał zapłacić 225m złota).
8.1.2.1.1. Jeżeli odwołanie gracza zostanie rozpatrzone pozytywnie, gracz zobowiązuje się do dokonania wpłaty w ciągu tygodnia od rozpatrzenia odwołania.
8.1.2.1.1.1. Jeżeli gracz nie zapłaci wymaganej kwoty w wyznaczonym terminie, jego postać zostanie ponownie zesłana na Syberię. Tym razem gracz nie ma możliwości odwołania się.
8.1.2.1.1.2. Gracz powinien dostarczyć dowód dokonania wpłaty w temacie z odwołaniami (w postaci screena). W przeciwnym wypadku zapłata może zostać zignorowana.
8.1.2.1.2. W przypadku odrzucenia odwołania, gracz nie musi przesyłać złota.
8.2. Każdemu graczowi po otrzymaniu Syberii za przewinienia przysługuje jednorazowa (wyjątek – punkt 8.2.4.4.) możliwość wystąpienia o Ostatnią szansę.
8.2.1. Ostatnia szansa polega na pozostaniu gracza na świecie na określonych warunkach.
8.2.2. Warunkiem pobytu na świecie jest całkowita bezkarność i bezkonfliktowość gracza. W przeciwnym wypadku gracz ponownie otrzymuje Syberię, tym razem już bez możliwości odwołania się.
8.2.3. Jeżeli gracz chce pozostać na świecie, musi złożyć wniosek o Ostatnią szansę w temacie "Odwołania od nadanych kar".
8.2.3.1. Zarządca świata zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia takiego wniosku.
8.2.4. Gracze mają możliwość zresetowania Ostatniej szansy. Szczegóły są podane w dalszych podpunktach.
8.2.4.1. Możliwość zresetowania Ostatniej szansy musi zostać ogłoszona przez Zarządcę świata lub osobę do tego wyznaczoną w temacie "Odwołania od nadanych kar".
8.2.4.2. Od momentu ogłoszenia takiej możliwości, gracz ma dwa tygodnie na złożenie wniosku o zresetowanie Ostatniej szansy. Wniosek również musi zostać złożony w tym samym temacie.
8.2.4.2.1. Zarządca zastrzega sobie prawo do odrzucenia takiego wniosku. W tym przypadku gracz dalej będzie posiadał Ostatnią szansę i ma możliwość przy następnej okazji ponownie wystąpić o zresetowanie jej.
8.2.4.2.2. W przypadku przyjęcia wniosku, graczowi jest usuwana Ostatnia szansa. W spisie kar graczowi jest wpisywane 168h killa, niezależnie od tego, czy gracz wcześniej miał inną albo taką samą sumę godzin killa w spisie.
8.2.4.3. Po pomyślnym zresetowaniu Ostatniej szansy gracz ma możliwość redukowania godzin killa. Sposób redukcji kar opisany jest w dalszej części regulaminu.
8.2.4.4. Gracz ze zresetowaną Ostatnią szansą ma prawo do wystąpienia o kolejną Ostatnią szansę, jeżeli ponownie zostanie na niego nałożona kara Syberii.
8.3. Gracz może przystąpić do redukcji kar killowych, jeżeli spełni warunki i wymagania określone w temacie "Odwołania od nadanych kar". Chęć zredukowania godzin kar gracz wyraża poprzez złożenie wniosku, również w tym temacie.
8.3.1. Rada Świata zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku gracza bez podania konkretnego powodu.
8.3.2. Redukcja kar jest płatna. Cennik redukcji będzie dostępny w temacie "Odwołania od nadanych kar".
8.3.2.1. Jeżeli wniosek gracza, dotyczący redukcji kar, zostanie rozpatrzony pozytywnie, gracz zobowiązuje się do dokonania wpłaty (odpowiedniej w stosunku do ilości redukowanych godzin) w ciągu dwóch tygodni od momentu rozpatrzenia wniosku.
8.3.2.1.1. Brak zapłaty w wyznaczonym terminie skutkuje dodaniem dla gracza tylu godzin killa, ile chciał on zredukować.
8.3.2.2. Kary zostają odjęte ze spisu dopiero po dokonaniu zapłaty. Gracz powinien dostarczyć w temacie "Odwołania od nadanych kar" - dowód zapłaty (np. w postaci screena). W przeciwnym wypadku wniosek gracza może zostać zignorowany.
9. System weryfikacji
9.1. System weryfikacji polega na kontrolowaniu gracza, czy nie korzysta on z niedozwolonego oprogramowania. Kontrola może zostać przeprowadzona po otrzymaniu zgłoszenia lub z własnej inicjatywy.9.1.1. Zabrania się używania skryptów, rozszerzeń, programów automatyzujących rozgrywkę, z wyjątkiem tych zatwierdzonych przez Usługodawcę.
9.2. Weryfikację mogą przeprowadzać jedynie uprawnione do tego osoby. Takie osoby w dalszej części regulaminu nazywane będą mianem Weryfikatora. Lista Weryfikatorów jest dostępna w Blogu technicznym świata. Weryfikatorów powołać i odwołać może tylko Zarządca świata prywatnego.
9.3. Weryfikator jest zobowiązany poinformować gracza/graczy o rozpoczęciu weryfikacji na czacie ogólnym. Po zmianie mapy należy przesłać na czacie informację o jej trwaniu. Weryfikacja musi zostać przeprowadzona w pobliżu gracza (na tej samej mapie, na której znajduje się gracz).
9.3.1. Należy zachować szczególną ostrożność, gdy na mapie pojawia się Weryfikator. W trakcie trwania Weryfikacji obowiązuje absolutny zakaz atakowania Weryfikatora oraz osoby weryfikowanej. Atak na którąś z tych osób kończy przeprowadzaną weryfikację.
9.3.1.1. Zaatakowanie Weryfikatora przez gracza weryfikowanego jest równoważne z negatywnym przejściem weryfikacji.
9.3.1.2. Zaatakowanie Weryfikatora/osoby weryfikowanej przez innego gracza jest traktowane jako utrudnianie w przeprowadzeniu weryfikacji.
9.3.2. Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, jednak istnieje możliwość, by zakończyć ją szybciej w kilku wyjątkowych sytuacjach - kiedy zakończy się pozytywnie lub negatywnie/bez rozstrzygnięcia (gdy weryfikowany gracz złamie polecenie dotyczące np. zakazu ruchu, wyloguje się, użyje teleportu na inną mapę lub dojdzie do ataku na Weryfikatora/osobę weryfikowaną). W trakcie jej trwania Weryfikator dokumentuje screenami lub filmem przebieg całej weryfikacji: rozpoczęcie, polecenia, zachowania gracza, które mogą wskazywać na korzystanie z nielegalnych wspomagaczy, ignorowanie wydanych poleceń itd. i zakończenie weryfikacji. Polecenia w trakcie weryfikacji muszą być kierowane do gracza weryfikowanego z użyciem komendy !nick. Dopiero, w przypadku ewentualnej odpowiedzi przez weryfikowanego, Weryfikator ma prawo skorzystać z innych form kontaktu, jak np. czat ogólny lub prywatny.
9.3.3. Jeżeli gracz jest aktywny w grze, ma obowiązek potwierdzenia swojej obecności w jak najkrótszym czasie. Jeżeli gracz nie wykona poleceń Weryfikatora lub nie potwierdzi swojej obecności, zostanie ukarany Syberią.
9.3.4. W trakcie weryfikacji gracz weryfikowany nie może się wylogować ani teleportować. Żaden gracz nie może utrudniać ani przedłużać weryfikacji.
9.4. Wydane w trakcie trwania weryfikacji polecenie jest ważne do momentu zakończenia weryfikacji (zgodnie z czasem jej trwania) lub do chwili, w której Weryfikator anuluje jego ważność przy użyciu formy kontaktu z graczem weryfikowanym (np. czat prywatny lub !nick). Anulowanie polecenia przed zakończeniem weryfikacji musi być wyraźne i czytelne.
