
1. Postanowienia ogólne
1.1. Każda osoba posiadająca przynajmniej jedną postać na świecie Helios nazywana jest Graczem w obrębie tego regulaminu.1.2. Gracz ma obowiązek przestrzegania Regulaminu Heliosa, Regulaminu Gry Margonem, Zasad Światów Prywatnych, Taryfikatora Kar. Nieznajomość któregokolwiek z nich nie zwalnia z jego przestrzegania.
1.3. Za konto odpowiada jego właściciel, jednak w przypadku, gdy naruszenia regulaminu świata dopuścił się zastępca (zalogowany przez system zastępców) lub osoba trzecia wskutek potwierdzenia włamania na Panelu Kontaktowym, kara zostaje skrócona lub zdjęta. Przy pierwszym przewinieniu właściciel konta zostaje poinformowany, że kolejna taka sytuacja może równać się z wyrzuceniem ze świata lub poniesieniem konsekwencji w pełnym wymiarze.
1.4. Zastępca Gracza musi mieć co najmniej jedną postać na Świecie Prywatnym Helios, aby grać jako zastępca na koncie danego Gracza. Zarządca może wydać pozwolenie na granie bez posiadania postaci na świecie prywatnym Helios. Prośby o pozwolenie oraz aktualna lista pozwoleń znajdują się w temacie "Zastępcy".
1.4.1. Pozwolenie na grę zastępcy Gracza może zostać unieważnione przez Zarządcę, jeśli Gracz bądź zastępca Gracza otrzymał karę za złamanie regulaminu lub z innych powodów.
1.4.2. Gra zastępcy Gracza bez pozwolenia, jeśli jest wymagane, karana jest wyrzuceniem Gracza na Syberię.
1.5. Gracz zobowiązany jest do śledzenia i czytania czatów gry.
1.6. Gracz nie ma obowiązku korzystania z dodatków światowych.
1.7. Zarządca sam decyduje o składzie Rady Świata. Ma prawo w każdej chwili nadawać i odbierać uprawnienia bez podawania powodu. O zmianie Gracz będzie zawsze poinformowany na Blogu technicznym oraz w przypiętej wiadomości na czacie przez kolejne 3 dni.
1.7.1. W skład Rady Świata wchodzą: Zarządca, Super Moderatorzy i Moderatorzy Czatu.
1.8. Osobami weryfikującymi nielegalne wspomagacze są wszystkie osoby z Rady Świata.
1.9. Nie ma możliwości przenoszenia postaci z innych serwerów na Helios.
1.10. Zarządca zobligowany jest do sprawdzania poczty w grze na wyznaczonej do tego celu postaci raz w miesiącu. Postać do kontaktu jest wymieniona w pierwszym poście na Blogu technicznym.
1.11. Statystyki świata mają prawo być zmieniane. Gracz zostanie poinformowany o każdej zmianie 24 godziny wcześniej na Blogu technicznym oraz w przypiętej wiadomości na czacie przez kolejne 3 dni.
1.12. Regulamin Heliosa ma prawo być zmieniany. Gracz zostanie poinformowany o tym 14 dni wcześniej na Blogu technicznym oraz w przypiętej wiadomości na czacie.
1.13. W przypadkach spornych poprawną interpretację regulaminu wyjaśnia Zarządca.
2. Zgłoszenia i kary
2.1. Za każde udowodnione wykroczenie Gracz może otrzymać karę. Każda kara musi być poprzedzona pozytywnie rozpatrzonym zgłoszeniem.2.2. Prowadzona jest Lista ukaranych Graczy. Zarządca zastrzega sobie prawo do wydania decyzji o likwidacji danych godzin kar za określony punkt regulaminu lub ogólny reset kar. Likwidacja kar będzie się odbywała na określonych zasadach równych dla wszystkich. Gracze zostaną poinformowani o tym fakcie z 7-dniowym wyprzedzeniem.
2.3. Zgłoszenia.
2.3.1. W razie wykroczenia Gracz może zgłosić osobę łamiącą regulamin w temacie "Sąd Ostateczny".
2.3.2. Zgłoszenia można wstawiać maksymalnie do 3 dni od momentu zdarzenia.
2.3.3. Tylko Zarządca ma prawo zgłaszać Graczy za nieobecność. Zgłoszenie polega na stworzeniu listy w temacie "Syberia - zsyłki i odwołania".
2.4. Dowody do zgłoszeń.
2.4.1. Zrzuty ekranu będące dowodami tracą ważność po upływie miesiąca od dnia ich wykonania.
2.4.1.1. Dopuszcza się dowody, które zamiast zrzutu ekranu posiadają informację o numerze wątku z Panelu Kontaktowego.
2.4.1.2. Dopuszcza się dowody w postaci zrzutu ekranu z panelu zarządzania Zarządcy. W tym przypadku może być to niepełny zrzut ekranu.
2.4.2. Poprawnie wykonany zrzut ekranu musi zawierać pełne okno gry, godzinę i datę oraz maksymalnie rozwinięty, niewyczyszczony ogólny chat. Zrzutów ekranu nie wolno edytować.
2.4.2.1. W przypadku zrzutów ekranu z nowego interfejsu czat może być standardowo rozwinięty.
2.4.2.2. Zrzut ekranu z telefonu lub innych urządzeń uznany jest za ważny, jeśli spełnia kryteria poprawnego zrzutu ekranu.
2.4.3. Zrzut ekranu musi pochodzić od osoby zgłaszającej lub może być wykonany na koncie zastępcy, gdzie osoba zgłaszająca wtedy grała. Kary nie będą nakładane za zrzuty ekranu innych osób. Wyjątek: osoby z Rady Świata mogą wykorzystać zrzuty ekranu innych osób w celu zgłoszenia lub uzupełnienia, jeśli spełniają wymagania poprawnego zrzutu ekranu.
2.5. Kary.
2.5.1. Wszystkie przewinienia dotyczą ukarania wszystkich postaci Gracza.
2.5.2. Za czasową blokadę Gracz otrzymuje 100h killa.
2.5.3. Wykłócanie się Gracza o poprawną interpretację regulaminu karane jest killem do 100h.
2.5.4. Działania na niekorzyść serwera, bezpodstawne narzekanie na świat lub Radę Świata karane jest killem 100h lub Syberią. Dotyczy to również psucia atmosfery świata. Zgłosić może tylko osoba z Rady Świata.
2.5.5. Oszukiwanie Rady Świata karane jest killem 100h lub Syberią, w zależności od zasięgu oraz wagi.
2.5.6. Nieznajomość regulaminu karana jest killem 48h. Zgłosić może tylko osoba z Rady Świata.
2.5.7. Wykorzystywanie luk w regulaminie Heliosa lub w regulaminach tematów na forum karane jest killem 100h. Zgłosić może tylko osoba z Rady Świata.
2.5.8. Recydywa działa w przypadku, kiedy Gracz już wcześniej popełnił wykroczenie w określonym czasie i został za nie ukarany. W przypadku karania z recydywą trzeba podać link do wcześniejszej kary, powinna zrobić to osoba zgłaszająca.
2.5.9. Recydywa działa tylko do pięciu miesięcy. Jeśli Gracz jeszcze raz popełni wykroczenie po upływie tego czasu, to recydywa nie będzie naliczana.
2.6. Rozpatrywanie kar.
2.6.1. Rozpatrywaniem kar zajmują się: Zarządca i Super Moderatorzy.
2.6.2. Każde zgłoszenie musi zostać rozpatrzone w przeciągu miesiąca.
2.6.3. W wyjątkowych sytuacjach Zarządca może zdecydować o rozpatrzeniu zgłoszenia opublikowanego po upływie 3 dni od zdarzenia, ale przed upływem miesiąca.
2.6.4. Super Moderatorzy nie mają prawa podważać decyzji innych osób funkcyjnych. Nie dotyczy Zarządcy, on może zmieniać lub anulować każdą karę nałożoną przez Super Moderatora.
2.6.5. Super Moderatorzy zobowiązują się do rzetelnej i obiektywnej oceny wszelkich sytuacji, które mają miejsce na świecie oraz do traktowania każdego zgłoszenia indywidualnie.
2.6.6. Zgłoszenie na Super Moderatora, Moderatora Czatu może rozpatrzyć tylko Zarządca.
2.6.7. Super Moderatorzy mogą nadać karę bez zwiększenia kary za recydywę w przypadku braku informacji o recydywie w zgłoszeniu.
2.6.8. Super Moderatorzy muszą każdorazowo sprawdzać, czy na Gracza nałożony jest okres próbny podczas rozpatrywania zgłoszenia. Lista osób z okresem próbnym znajduje się w temacie "Rekrutacja".
2.6.9. W szczególnych przypadkach Zarządca lub Super Moderator ma prawo do nałożenia kary wyższej, niższej lub anulowania kary, którą przewiduje regulamin Heliosa lub regulaminy tematów na forum, po uprzedniej konsultacji z Radą Świata.
2.7. Obrona.
2.7.1. Gracz ma prawo do obrony jeszcze przed rozpatrzeniem zgłoszenia.
2.7.2. Gracz przedstawia dowody w postaci zrzutu ekranu bądź usprawiedliwia swoje zachowanie słownie odpowiadając na zgłoszenie w temacie "Sąd Ostateczny".
2.7.3. Obrona ma taką samą moc jak odwołanie od kary, tylko jest szybsza. Nie trzeba czekać na rozpatrzenie zgłoszenia. Jeśli Gracz skorzysta z obrony, to nie może już potem odwoływać się od kary.
3. Rozgrywka
3.1. Postacie.3.1.1. Dopuszczalne jest posiadanie sześciu postaci.
3.1.2. Zakazuje się obrażania Graczy, osób publicznych i administracji Heliosa/Margonem w nazwach Graczy (nicków). Również obrażania w nich siebie, używania wulgarnych nicków.
3.1.3. Nazwy nicków postaci nie mogą w żaden sposób łamać powszechnych zasad etycznych, nie mogą zawierać treści uwłaczających godności osobistej i obywatelskiej, propagować treści rasistowskich oraz nawoływać do nienawiści.
3.1.4. Gracz ma 14 dni na zmianę niewłaściwego nicku. Jeśli w tym czasie nie zmieni nicku to zostaje zesłany na Syberię.
3.1.5. Możliwości zdobywania i resetów postaci oraz cennik przedstawione są w temacie "Postacie i resety".
3.2. Klany.
3.2.1. Aby założyć klan należy zgłosić się w temacie "Klany" oraz zaproponować nazwę swojego klanu. Po uzyskaniu zgody od Zarządcy, Gracz wysyła 1g złota na postać do kontaktu Zarządcy.
3.2.2. Założenie klanu na własną rękę bez zgody karane jest 100 godzinnym killem.
3.2.2.1. Po nadaniu kary za założenie klanu bez zgody Gracz ma 7 dni na rozwiązanie klanu i poinformowanie o tym Zarządcy, jeśli tego nie zrobi w wyznaczonym terminie jego postacie zostaną przeniesione na Syberię.
3.2.3. Za 500 milionów złota Gracz ma możliwość przekazania swojego klanu innemu Graczowi. Zarządca musi wyrazić zgodę na nowego założyciela klanu. Może też odmówić Graczowi bez podania powodu.
3.2.3.1. Wyjątek stanowi sytuacja, kiedy założyciel klanu ma wylecieć na Syberię. Wtedy może przekazać klan bez uiszczania opłaty, jednak Zarządca musi zgodzić się na nowego właściciela klanu. Może odmówić danemu Graczowi bez podania powodu, wtedy Gracz musi wybrać inną osobę.
3.2.3.2. Przekazanie klanu bez zgody oraz zapłaty, gdy jest wymagana, karane jest killem 100h. Gracz może przekazać klan poprzedniemu założycielowi lub go rozwiązać. Ma na to 7 dni. Po tym czasie, jeśli tego nie zrobi, Gracz zostaje zesłany na Syberię.
3.2.4. Przekazywanie klanu w obrębie postaci założyciela klanu jest dozwolone i nie wymaga zgody oraz informowania.
3.2.5. W klanie nie może znajdować się mniej niż 10 postaci.
3.2.5.1. Jeżeli liczba postaci w klanie spadnie poniżej 10, założyciel ma 7 dni liczonych od zgłoszenia na rozwiązanie lub uzupełnienie brakującej liczby postaci.
3.2.5.2. W przypadku, gdy założyciel w ciągu 7 dni od zgłoszenia nie rozwiązał lub nie uzupełnił postaci, to jego postacie zostają zesłane na Syberię.
3.2.5.3. Zarządca ma prawo zwolnić wybrane klany z minimalnego limitu postaci. Lista zwolnionych klanów znajduje się w temacie "Klany".
3.3. Elity, elity II, herosi, tytani, kolosi, potwory z dodatku.
3.3.1. Nie ma możliwości zajęcia elit, elit II, tytanów, kolosów, tytanów eventowych, kolosów eventowych, potworów z dodatku globalnego.
3.3.2. Gracz ma prawo zająć herosa i herosa eventowego, dalej zwanego herosem, poprzez wiadomość na czacie ogólnym, co powinien udokumentować zrzutem ekranu, kiedy przy nim stoi.
3.3.2.1. Heros jest zajęty tylko i wyłącznie przez 15 minut od czasu napisania wiadomości.
3.3.2.2. Gracz nie może powtórnie zająć tego samego herosa po upływie 15 minut.
3.3.2.3. Zajęcie jest ważne, gdy jest wiadomość na czacie oraz gdy Gracz stoi przy herosie. Heros nie może znajdować się za kolizją.
3.3.3. Wybicie zajętego herosa karane jest 50 godzinnym killem.
3.3.3.1. Za wybicie odpowiada osoba, która nie jest członkiem grupy zajmującego i zaatakowała herosa.
3.3.4. Regulamin nie określa zajmowania przedmiotów wypadających z potworów, a Rada Świata nie ingeruje w umowy między Graczami.
3.4. Walki Graczy.
3.4.1. Na Heliosie obowiązuje maksymalna przewaga dotycząca atakowania Gracza lub grupy Graczy w walkach PvP i w walkach grupowych. Wynosi ona 30 poziomów przewagi atakującego. Punkt ten obowiązuje, jeżeli poziom Gracza atakowanego znajduje się w przedziale od 1 do 244 poziomu włącznie. Punkt ten nie obowiązuje na mapach z tytanami eventowymi.
3.4.2. W przypadku Graczy z poziomem większym jak 244 nie obowiązują żadne zasady PvP.
3.4.3. W przypadku walk grupowych poziom liczony jest od najwyższego lvla w obu grupach. Oznacza to również to, że jeśli w grupie atakowanej znajduje się ktoś z poziomem większym jak 244, to nie obowiązują w tym wypadku żadne zasady walk.
3.4.3.1. W przypadku walk grupowych w przedziale 1-244 włącznie, walka grupowa może odbywać się w każdym możliwym wariancie ilości osób. Jedyna zasada, która musi być zachowana to różnica 30 lvli pomiędzy najwyższymi członkami w obu grupach.
3.4.4. Nie ma ograniczeń dotyczących ilości walk.
3.4.5. Złamanie któregokolwiek z podpunktów dotyczących walk karane jest killem 50h.
3.4.6. Za wszelkiego rodzaju wykroczenia związane z atakowaniem Graczy odpowiada zawsze osoba atakująca.
3.4.7. Podczas gdy Gracz lub Gracze zaatakują niezgodnie z regulaminem mogą poddać się lub użyć ucieczki, zanim kogoś zabiją, wtedy nie zostaną ukarani.
3.4.7.1. Poddać się muszą wszyscy w grupie, aby atakujący nie został ukarany.
3.5. Waluta serwerowa.
3.5.1. Gracz ma możliwość zdobywania waluty serwerowej.
3.5.2. Wszystkie możliwości zdobywania oraz wykorzystania waluty serwerowej określone są w temacie "Grupa eventowa".
3.5.3. Gracz decydujący się korzystać z dodatku globalnego musi liczyć się z regulaminem, który go dotyczy. Kilka ważnych zasad na temat dodatku globalnego:
3.5.3.1. Podawanie loginu i hasła do dodatków globalnych/strony serwera/zewnętrznego forum zastępcom lub innym osobom trzecim jest surowo zabronione i karane jest killem 100h.
3.5.3.2. Gracz, który jest zastępcą na koncie osoby grającej na świecie Helios (ma zgodę lub jest Graczem Heliosa) może ubiegać się o dodanie do dodatku jego konta tak by mógł z nich korzystać na swoim koncie/grając na zastępcy. W tym celu należy napisać na email podany na profilu Zarządcy albo inaczej skontaktować się z Zarządcą.
3.5.3.3. Zarządca zastrzega sobie możliwość odmowy udostępnienia dostępu do dodatków globalnych osobie, która nie ma postaci na świecie Helios.
3.5.3.4. Wszelkiego rodzaju próby włamania się do dodatków globalnych bądź korzystania z nich niezgodnie z przeznaczeniem będą karane dożywotnim banem na dodatek globalny lub przeniesieniem Gracza na Syberię.
3.5.3.5. Gracz, który zostaje poinformowany o zesłaniu na Syberię traci walutę serwerową i wszystkie bonusy z dodatku jak podpis, neon, kolory czy pomniki. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia odwołania, Gracz musi wszystko zdobywać od nowa.
3.5.4. Zarządca zastrzega sobie prawo do wydania decyzji o resecie waluty serwerowej. Likwidacja waluty serwerowej będzie się odbywała na określonych zasadach równych dla wszystkich. Informacje o wymaganej rekompensacie zostaną przedstawione w temacie "Grupa eventowa". Gracze zostaną poinformowani o tym fakcie z 7-dniowym wyprzedzeniem.
3.6. Zaproszenia i okres próbny.
3.6.1. Zarządca zastrzega sobie prawo do zapraszania na serwer Graczy organizując rekrutację ogólną oraz Graczy poza rekrutacją ogólną.
3.6.2. Zarządca może wpisać nowe osoby do tematu "Rekrutacja" i nadać im okres próbny.
3.6.3. Okres próbny jest zmienny, ale trwa miesiąc, wówczas każda kara nałożona na Gracza jest podliczana podwójnie.
3.6.4. Jeśli Zarządca ma wątpliwości co do Gracza, któremu kończy się okres próbny, może zesłać takiego Gracza na Syberię bez podania przyczyny. Zalicza się to wtedy jako negatywne przejście okresu próbnego.
4. Czat i forum
4.1. Gracze świata Helios zobowiązani są do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad kultury, regulaminu forum światów prywatnych oraz regulaminów tematów. Regulamin tematu znajduje się zawsze w pierwszym poście i musi zostać zatwierdzony przez Zarządcę. Na podstawie regulaminu tematu Gracz może zostać ukarany.4.2. Założenie tematu na forum bez zgody Zarządcy karane jest killem 100h.
4.3. Wszystkie punkty dotyczą wszystkich czatów, stron klanowych oraz nazw rang w klanach, poczty oraz forum (ocen do postów, postów) na świecie Helios - chyba, że w punkcie zaznaczono inaczej.
4.4. Zakazuje się obrażania innych Graczy, pomawiania, kpienia, zniesławiania pod karą 12-100h killa. Nie dotyczy czatu klanowego, sytuacje związane z czatem klanowym będą rozpatrywane jedynie w szczególnie rażących i nagminnych sytuacjach.
4.5. Zakazuje się spamowania, celowego robienia błędów ortograficznych, pisania FaLą oraz pisania całych zdań wielkimi literami pod karą 12h killa. Nie dotyczy czatu klanowego.
4.6. Rozpowszechnianie treści będących sprzecznymi z etyką i prawem powszechnym, tj. godzących w godność człowieka, gróźb, publikowania czyichś danych osobowych bez jego zgody - karane jest bezwzględną i nieodwołalną Syberią.
4.7. Prowokowanie do kłótni tudzież branie udziału w kłótni karane jest killem 100h lub bezpośrednim zesłaniem na Syberię. Nie dotyczy czatu klanowego.
4.8. W przypadku podejrzenia Gracza o nielegalne wspomagacze należy zgłosić go do osoby weryfikującej. Wyzywanie Gracza od botów jest karane killem 24h.
4.9. W przypadku obrażania, pomawiania, porównywania do zwierząt, kpienia, zniesławienia Rady Świata, takie zachowanie będzie wiązało się z wydaleniem Gracza na Syberię.
4.10. Rada Świata ma prawo pisać i oceniać w tematach o ściśle określonym wewnętrznym regulaminie, jeśli zajdzie taka konieczność, bez ponoszenia kary.
5. Weryfikacja Gracza
5.1. Każdy Gracz podejrzany o używanie wszelkich programów czy rozszerzeń automatyzujących rozgrywkę niezatwierdzonych przez Administrację Gry może zostać poddany weryfikacji przez weryfikatora, czyli osobę z Rady Świata.5.2. Weryfikacja polega na wykonywaniu poleceń weryfikatora przez podejrzanego przy zachowaniu niniejszych zasad.
5.3. Weryfikacja może zostać przeprowadzona po otrzymaniu zgłoszenia lub z własnej inicjatywy weryfikatora.
5.4. Weryfikator dokumentuje za pomocą filmu lub zrzutów ekranu kluczowe momenty weryfikacji od momentu rozpoczęcia do zakończenia weryfikacji. Polecenia są przesyłane za pomocą ostrzeżenia lub czatu gry - z wyłączeniem czatu globalnego oraz klanowego.
5.5. Weryfikator rozpoczynający weryfikację musi poinformować o tym fakcie podejrzanego lub grupę podejrzanych oraz innych Graczy na czacie ogólnym. W przypadku zmiany mapy podczas weryfikacji, musi na niej przesłać informację o jej trwaniu. Może weryfikować tylko wtedy, jeżeli znajduje się na tej samej mapie.
5.5.1. Po poinformowaniu o weryfikacji obowiązuje zakaz atakowania weryfikatora oraz podejrzanego.
5.5.2. Zaatakowanie weryfikatora przez podejrzanego karane jest Syberią.
5.5.3. W przypadku, gdy weryfikatora lub podejrzanego zaatakuje jakiś inny Gracz - weryfikacja jest automatycznie przerywana bez rozstrzygnięcia, a Gracz, który zaatakował, może zostać zesłany na Syberię.
5.6. Podejrzany zobowiązany jest do zachowania należytej ostrożności i wykonania wszystkich poleceń weryfikatora. W szczególnych przypadkach weryfikator może zgodzić się na zmianę polecenia. Niewykonanie poleceń przez podejrzanego karane jest Syberią.
5.7. Weryfikator ma obowiązek przeprowadzać weryfikację rozsądnie i wydawać polecenia tylko ustalone wspólnie z Radą Świata. Jeśli weryfikator użyje polecenia niezaakceptowanego ostatecznie przez Zarządcę, to zostaje ukarany Syberią.
5.8. Podejrzanego obowiązuje zakaz opuszczania mapy, użycia teleportu, poruszania się, atakowania czegokolwiek oraz wylogowania się. Złamanie choćby jednego z nich karane jest Syberią.
5.9. Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, jednak istnieje możliwość, by zakończyć ją szybciej w wyjątkowych sytuacjach - kiedy zakończy się pozytywnie (jeśli podejrzany wykona prawidłowo wszystkie polecenia), negatywnie (gdy podejrzany złamie jakikolwiek zakaz wymieniony w punkcie 5.8. lub zaatakuje weryfikatora) lub bez rozstrzygnięcia (punkt 5.5.3).
5.10. Utrudnianie i celowe wydłużanie weryfikacji przez podejrzanego jest karane Syberią.
5.11. Weryfikator o zakończeniu weryfikacji informuje wszystkich poprzez czat ogólny.
6. Zesłanie Gracza na Syberię
6.1. Zebranie 200h killa.6.2. Nieusprawiedliwiona nieobecność Gracza powyżej 14 dni na którejkolwiek postaci.
6.2.1. Decyzję o zesłaniu, jak również o cofnięciu zesłania za nieobecność podejmuje Zarządca. Nie jest on jednak zmuszony zsyłać każdego Gracza, który przekroczył okres dopuszczalnej nieaktywności.
6.2.2. Wyjątek stanowi okres wakacyjny. Od 1.06 do 10.09 każdego roku punkt ten nie obowiązuje.
6.3. Złamanie punktów, które dopuszczają taką karę.
6.4. Ujemna reputacja. Czas na nadrobienie to 14 dni od czasu zgłoszenia.
6.5. Stała blokada. W tym przypadku zesłanie następuje po miesiącu od zgłoszenia stałej blokady.
6.6. Wyrażenie chęci przeniesienia na Syberię swoich postaci. W takim wypadku Zarządca nie musi cofać zesłania, jeśli Gracz zmieni zdanie.
6.7. W szczególnych wypadkach Zarządca zastrzega sobie prawo do zesłania na Syberię za coś, co nie zostało ujęte w regulaminie w porozumieniu z Panelem Kontaktowym.
6.8. Gracz może odwołać się od zesłania na Syberię za przekroczenie godzin kar zgodnie z punktem 7. Odwołania.
6.9. Gracz wyrzucony na Syberię może z niej wrócić pod warunkiem, że dostanie indywidualną i świadomą zgodę Zarządcy. Zarządca omawia każdą taką sytuację z Radą Świata i jeśli ktokolwiek z osób, z którą prośba jest omawiana nie wyrazi zgody, prośba o powrót może zostać odrzucona.
6.9.1. Jeśli Zarządca wyrazi zgodę na powrót Gracza, to takiemu Graczowi w temacie "Lista ukaranych" ustawia się 100h killa.
7. Odwołania
7.1. Gracz ma prawo do odwołania w temacie "Sąd Ostateczny" od każdej kary nałożonej przez Radę Świata. Wyjątek: od kary Syberii Gracz odwołuje się w temacie "Syberia - zsyłki i odwołania".7.1.1. W przypadku zesłania na Syberię czas na odwołanie to 5 dni.
7.1.2. W przypadku pozostałych kar czas na odwołanie to 3 dni.
7.2. Odwołać się można dopiero po technicznym zesłaniu na Syberię postaci Gracza przez opcję w panelu zarządzania. Wcześniejsze odwołania nie będą rozpatrywane.
7.3. Gracz po przekroczeniu dopuszczalnej liczby godzin może ubiegać się w temacie "Syberia - zsyłki i odwołania" o “Ostatnią Szansę”. Jeśli ją otrzyma, może grać normalnie do momentu złamania regulaminu w jakikolwiek sposób. Wtedy jego postacie zostaną przeniesione na Syberię bez możliwości ponownego odwołania.
7.3.1. Zarządca nie ma obowiązku przyznać Ostatniej Szansy każdemu Graczowi.
7.3.2. Zarządca ma prawo zresetować Ostatnią Szansę. Reset będzie się odbywał na określonych zasadach równych dla wszystkich. Gracze zostaną poinformowani o tym fakcie z 7-dniowym wyprzedzeniem.
7.4. Każdy Gracz ma możliwość wykupienia się w przypadku zesłania na Syberię za nieaktywność, jeśli odwołanie nie zostanie pozytywnie rozpatrzone. Na wykupienie się Gracz ma 2 dni od daty rozpatrzenia odwołania przez Zarządcę.
7.4.1. Gracz, który jest zainteresowany wykupieniem się, musi zgłosić się do tematu "Syberia - zsyłki i odwołania".
7.4.2. Koszt wykupienia to 300m złota za wszystkie postacie. Syberia zdejmowana jest w przypadku wyrażenia chęci zapłaty. Gracz od tego momentu ma tydzień na przekazanie złota. Jeśli Gracz nie wyśle złota w danym czasie do Zarządcy, to zostaje nieodwołalnie zesłany na Syberię.
7.4.3. Zarządca zobowiązuje się rozpatrywać odwołania w sprawie nieobecności w czasie do 2 dni od daty zamieszczenia odwołania przez Gracza.
7.5. Gracz ma prawo usprawiedliwić swoją nieobecność w temacie "Nieobecności" na maksymalnie 30 dni, wtedy jego postacie nie zostaną zesłane na Syberię. Gracz może usprawiedliwić się ponownie zawsze dopiero, gdy miną 44 dni od daty usprawiedliwienia.
7.5.1. Nie ma możliwości usprawiedliwienia pojedynczych postaci.
7.5.2. Zarządca ma prawo odrzucić usprawiedliwienie bez podawania przyczyny.
