
1. Postanowienia ogólne
1.1 Każdy gracz ma obowiązek zapoznania się i przestrzegania Regulaminu Świata Prywatnego Orvidia, Taryfikatora Kar oraz Regulaminu Gry Margonem.1.1.1 Każdy gracz, przed wejściem do gry, ma obowiązek zapoznać się ze wszystkimi informacjami zawartymi w temacie "Blog techniczny". Po wejściu do gry, każdy gracz ma obowiązek zapoznać się z przypiętą do czatu wiadomością systemową.
1.2 Za konto odpowiada jego właściciel, jednak w przypadku, gdy naruszenia regulaminu świata dopuścił się zastępca (zalogowany przez system zastępców) lub osoba trzecia wskutek potwierdzenia włamania na Panelu Kontaktowym, kara zostaje skrócona lub zdjęta. Przy pierwszym przewinieniu właściciel konta zostaje poinformowany, że kolejna taka sytuacja może równać się z wyrzuceniem ze świata lub poniesieniem konsekwencji w pełnym wymiarze.
1.3 Zarządca ma prawo do zmiany regulaminu. Gracze zostaną o tym poinformowani z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem.
1.4 Zarządca ma prawo do zmian statystyk świata. Gracze zostaną o tym poinformowani z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem.
1.5 Zarządca ma prawo do wykluczenia z użycia danych punktów regulaminu na okres trwania wskazanego Eventu. Informacja o tym pojawi się w Blogu technicznym z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem.
1.6 W skład Rady Świata wchodzi Zarządca, Super Moderatorzy oraz Moderatorzy Chatu.
1.7 Maksymalny czas nieuzgodnionej z Zarządcą nieobecności postaci w grze to 30 dni. Po przekroczeniu tego czasu wszystkie postacie gracza zostaną zesłane na Syberię. Nieobecność zgłosić można wysyłając wiadomość pocztą na postać "Siso" lub na podany na profilu Zarządcy e-mail kontaktowy.
1.8 Zarządca ma prawo do nakładania kar finansowych za przewinienia przewidziane w regulaminie. W przypadku gdy gracz nie wpłaci kary finansowej w terminie 30 dni, jego postacie zostaną zesłane na Syberię. Czas liczy się od momentu przydzielenia kary. Opłatę należy wysłać na postać wskazaną w temacie "Kary finansowe" lub wpłacić do klanu "Skarbiec Orvidia". Wpłata należności musi zostać zgłoszona w temacie "Kary finansowe".
1.9 W przypadku uzyskania przez gracza czasowej blokady konta, czas wyznaczony w punktach 1.8, 1.14.1, 2.2, 2.3.1 może zostać przedłużony. Gracz, którego konto zostało zablokowane, powinien skontaktować się w tej sprawie z Zarządcą przez e-mail. Adres kontaktowy dostępny jest na profilu Zarządcy.
1.10 Gracz przeznaczony do zesłania na Syberię nie jest uznawany za pełnoprawnego gracza świata Orvidia. Zgłoszenia naruszenia regulaminu tworzone przez takiego gracza nie będą przyjmowane.
1.11 Zarządca podejmuje ostateczne decyzje dotyczące postępowania z graczem. Ma on prawo do ostatecznego interpretowania sytuacji spornych dotyczących regulaminu świata.
1.12 W sytuacjach spornych Zarządca ma prawo skorzystać z logów w Panelu Zarządzania lub skierować się na Panel Kontaktowy w celu wyjaśnienia sprawy. Odpowiedź z Panelu Kontaktowego oraz zrzuty ekranu z logów Panelu Zarządcy będą traktowane jako jednoznaczny dowód w sprawie.
1.13 Zarządca umożliwia dobrowolne zesłanie postaci na Syberię. Formularz oraz zasady zsyłania postaci znajdują się w temacie "Wyrocznia".
1.14 Zarządca może zlecić graczowi usunięcie zastępcy z konta, jeżeli zastępca ten nie posiada postaci na świecie.
1.14.1 Osoba posiadająca takiego zastępcę zostanie wpisana do tematu "Wyrocznia" oraz otrzyma 7 dni na usunięcie zastępcy. Wszystkie postacie gracza zostaną zabite na ten czas.
1.14.2 Jeżeli gracz nie usunie zastępcy w przeciągu 7 dni od wpisania do tematu "Wyrocznia", wszystkie jego postacie zostaną zesłane na Syberię.
1.15 Naruszenia regulaminu ulegają przedawnieniu po 7 dniach. Zgłoszenia dotyczące starszych spraw nie będą rozpatrywane.
1.16 Gracz na którego nałożona została kara finansowa, traci możliwość dobrowolnego zesłania swoich postaci na Syberię do czasu uregulowania należności.
2. Postacie, klany
2.1 Nick postaci ani nazwa klanu nie mogą być wulgarne, erotyczne ani w żaden sposób nikogo obrażać.2.1.1 Zarządca może zlecić zmianę nicku lub nazwy klanu, jeśli uzna, że są niestosowne. W kwestii poprawności nazw ostateczną decyzję podejmuje Zarządca.
2.2 Na postać z nieodpowiednim nickiem zostanie nałożone 72h killa. W tym czasie gracz powinien w temacie "Wyrocznia" zobowiązać się do usunięcia postaci, zamówić usługę resetu postaci lub zmienić nick.
2.3 Na założyciela klanu o nieodpowiedniej nazwie nałożony zostanie kill o długości 72h.
2.3.1 Założyciel klanu zobowiązany jest do zmiany nazwy lub rozwiązania klanu przed zakończeniem trwania killa.
2.4 Zaproszenia na kolejne postacie są płatne. Cennik oraz warunki zakupu postaci znajdują się w temacie "Usługi za złoto".
2.5 Zarządca zastrzega sobie prawo do wysyłania darmowych zaproszeń na świat zarówno obecnym graczom świata jak i graczom nieposiadającym jeszcze postaci na świecie.
2.6 W przypadku gdy gracz zsyła swoje postacie na Syberię, bądź zostanie tam zesłany karnie, a posiada na swoim koncie niewykorzystane zaproszenie na świat prywatny, założona postać również zostanie zesłana na Syberię.
2.7 W przypadku wysłania przez Zarządcę zaproszenia przez pomyłkę lub w wyniku włamania na konto (potwierdzonego przez Panel Kontaktowy), Zarządca ma prawo zesłać postać na Syberię.
2.8 Założenie klanu jest płatne. Cennik oraz lista klanów znajduję się w temacie "Klany".
2.8.1 Założenie klanu bez uiszczenia opłaty skutkuje ukaraniem wszystkich postaci założyciela klanu killem na 72h.
2.8.2 Nierozwiązanie klanu przez ten czas skutkować będzie zesłaniem na Syberię wszystkich postaci założyciela klanu.
2.9 Założyciel klanu może przekazać dowództwo nad klanem innemu graczowi. Powinien uprzednio uzyskać zgodę od Zarządcy w temacie "Klany".
2.10 Za treści umieszczone na stronie klanowej odpowiada jego dowódca.
3. Forum
3.1 Gracze nie mogą zakładać tematów na forum bez zgody Zarządcy.3.2 Każdy temat posiada własny regulamin oraz kary przewidziane za łamanie zasad tam opisanych, z którymi każdy Gracz ma obowiązek zapoznania się.
3.3 Na forum świata obowiązują zasady poszczególnych tematów, regulamin Orvidii oraz ogólne zasady Margonem.
4. Chat
4.1 Na czacie ogólnym, prywatnym, grupowym obowiązuje zakaz obrażania.4.1.1 Zgłoszenie może utworzyć jedynie osoba, której słowa dotyczyły.
4.2 Zakazane jest reklamowanie oraz wysyłanie linków do stron hazardowych, kantorów oraz stron, które są szkodliwe (ZŚP decyduje o szkodliwości strony).
4.3 Dopuszczalne jest wysłanie na chat maksymalnie jednej oferty handlowej na godzinę.
4.4 Punkty 4.1 - 4.3 obowiązują również na chacie globalnym.
5. Walki PvP
5.1 Zarządca ma prawo do nałożenia immunitetu (nietykalności) na wybranych graczy na czas stały lub określony. Gracze objęci tym przywilejem nie mogą być atakowani oraz nie mogą atakować innych graczy. W przypadku takiej walki karę otrzymuje atakujący.5.1.1 Immunitet obowiązuje wyłącznie na czerwonych mapkach.
5.1.2 Gracze objęci immunitetem zostają wpisani do tematu "Blog techniczny".
5.1.3 Walka z graczem objętym immunitetem dozwolona jest tylko za zgodą dwóch stron.
5.1.4 W sytuacji przypadkowego zaatakowania osoby objętej immunitetem, dopuszczalne jest natychmiastowe podanie walki przez atakującego w celu uniknięcia kary. Walka powinna zostać poddana w pierwszej turze atakującego gracza.
6. Nielegalne wspomagacze
6.1 Zakazane jest używanie programów czy rozszerzeń automatyzujących rozgrywkę w jakikolwiek sposób, poza zweryfikowanymi dodatkami z panelu dodatków. Weryfikację przeprowadza Radny świata.6.2 Weryfikacja nie może trwać krócej niż 5 minut, jednak istnieje możliwość, by zakończyć ją szybciej w kilku wyjątkowych sytuacjach - kiedy zakończy się pozytywnie (jeśli osoba weryfikowana potwierdzi swoją obecność i wykona wszystkie polecenia) lub negatywnie (gdy weryfikowany gracz złamie polecenie dotyczące np. zakazu ruchu, wyloguje się, użyje teleportu na inną mapę lub dojdzie do ataku na weryfikatora/osobę weryfikowaną).
6.3 Radny odpowiedzialny za weryfikację nielegalnych wspomagaczy ma prawo zweryfikować gracza, któremu zarzuca się niedozwoloną automatyzację gry. W wyjątkowych sytuacjach Radny może chwilowo upoważnić gracza bez uprawnień do pomocy w weryfikacji, np. w celu dokumentacji ruchu gracza weryfikowanego - wówczas Radny może wydawać polecenia na odległość, a upoważniony gracz będzie dokumentował zachowanie weryfikowanego. Sprawdzany gracz podczas weryfikacji zobowiązany jest wykonywać wszelkie polecenia Radnego oraz potwierdzić swoją obecność w jak najkrótszym czasie.
6.3.1 Jeśli weryfikacja rozpoczyna się na czerwonej mapce (zgoda na PvP) Radny lub upoważniona przez niego osoba ma obowiązek napisać na czacie ogólnym (w przypadku upoważnionej osoby - podając przy tym nick Radnego, który udzielił jej upoważnienia), że przystępuje do weryfikacji. W przypadku zmiany mapy podczas weryfikacji, musi na niej przesłać informację o jej trwaniu. Może weryfikować tylko wtedy, jeżeli znajduje się na tej samej mapie. Na zielonej (całkowity brak zgody na PvP) oraz żółtej (warunkowa zgoda na PvP) mapce Radny może pominąć tę czynność i przystąpić od razu do weryfikacji gracza.
6.4 Radny i/lub wyznaczona przez niego osoba dokumentuje screenami lub nagraniem sytuację w momencie rozpoczęcia weryfikacji, wszystkie polecenia kierowane do gracza oraz wszelkie zachowania wskazujące na obecność nielegalnych wspomagaczy u gracza. Polecenia wydawane w trakcie weryfikacji przez Radnego muszą być kierowane do podejrzanego przez komendę !nick lub czat ogólny/prywatny.
6.4.1 W momencie rozpoczęcia weryfikacji na czerwonej mapce (patrz punkt 6.3.1) obowiązuje absolutny zakaz atakowania Radnego (lub osoby do tego upoważnionej) przeprowadzającego weryfikację oraz osoby weryfikowanej. Zakaz atakowania jest aktywowany wraz z napisaniem na czacie ogólnym o rozpoczęciu weryfikacji i trwa do jej zakończenia - Radny lub osoba upoważniona, która rozpoczęła weryfikację, ma obowiązek poinformować na czacie ogólnym o zakończeniu weryfikacji.
6.5 Jeżeli gracz nie wykona poleceń Radnego lub nie potwierdzi swojej obecności, weryfikacja zakończy się na niekorzyść gracza.
6.6 Celowe przedłużanie lub utrudnianie weryfikacji skutkować będzie jej niezaliczeniem.
6.7 Wylogowanie się z gry, użycie teleportu lub przejście na inną mapę w trakcie weryfikacji będzie równoznaczne z jej niezaliczeniem.
7. System upomnień oraz kary za przewinienia
7.1 Za każdą karę w postaci killa o długości 24h lub większej, gracz otrzymuje upomnienie.7.1.1 Podczas nadawania każdego upomnienia Zarządca może zadecydować, że gracz zostanie zesłany na Syberię.
7.1.2 Gracz nie otrzymuje upomnienia do killi nakładanych w ramach punktów 1.14.1, 2.2, 2.3. Za te kille nie przypada również kara finansowa opisana w punkcie 7.4.
7.2 Wszystkie przypadki łamania regulaminu należy zgłaszać w temacie "Wyrocznia".
7.3 Kill za przewinienia nakładany jest na wszystkie postacie gracza.
7.4 Na każdą karę killa przypada kara finansowa w wysokości 10m za każdą godzinę killa.
7.5 Łamanie zasad chatu → 12h - 72h killa.
7.6 Nadużywanie funkcji Super Moderatora Chatu/Moderatora Chatu → degradacja z rangi oraz w szczególnych przypadkach usunięcie ze świata.
7.7 Łamanie zasad dotyczących klanów oraz postaci → 24h - 168h killa.
7.8 Spam/Żebranie na chacie ogólnym → 1h - 12 killa.
7.9 Otrzymanie czasowej blokady konta → 72h killa.
7.10 Wykorzystywanie błędów w dodatku globalnym na szkodę graczy → 24h - 336h killa.
7.11 Zaatakowanie Radnego, osoby upoważnionej do weryfikacji lub osoby weryfikowanej podczas przeprowadzania weryfikacji o używanie nielegalnych wspomagaczy → 48h - 336h killa.
7.12 Pomawianie Zarządcy oraz członków rady świata bez przedstawienia dowodów → 24h - 72h killa.
7.13 Zgłoszenie w odpowiednim temacie chęci zakupu usługi za złoto bez wysłania złota w przeciągu 24h od dodania postu → 24h killa.
7.14 Przekazanie dowództwa nad klanem bez zgody Zarządcy → 24h - 168h killa.
7.15 Założenie tematu bez zgody Zarządcy → 24h killa.
7.16 Zaatakowanie gracza z aktywnym immunitetem lub zaatakowanie gracza nieobjętego immunitetem przez gracza objętego immunitetem (patrz punkt 5.1). Karę otrzymuję atakujący → 24h - 168h killa.
8. Nowi gracze
8.1 Każdy nowy gracz przez pierwsze 3 miesiące od dołączenia na świat przechodzi okres próbny.8.2 Gracze którzy podczas okresu próbnego wpływają negatywnie na klimat świata, zostaną zesłani na Syberię. Od decyzji o negatywnym przejściu okresu próbnego nie można się odwołać.
9. Syberia
Gracz może zostać zesłany na Syberię za:9.1 Nieobecność dłuższą niż 30 dni.
9.2 Otrzymanie upomnienia (patrz punkt 7.1.1).
9.3 Nieusunięcie zastępcy w wyznaczonym do tego czasie.
9.4 Niedostosowanie się do zasad dotyczących postaci oraz klanów.
9.5 Obrazę Rady Świata.
9.6 Podszywanie się pod Radę Świata.
9.7 Oszukiwanie Rady Świata, w tym fałszowanie dowodów podczas zgłaszania łamania regulaminu lub odwołania od nadanej kary.
9.8 Używanie nielegalnych wspomagaczy.
9.9 Życzenie śmierci, podżeganie do samobójstwa oraz innych czynności wyrządzających uszczerbek na zdrowiu (Rada decyduje o szkodliwości czynu).
10. Odwołania
10.1 Gracz ma możliwość odwołania się od nadanej kary w przeciągu 7 dni od jej nałożenia.10.2 Odwołanie należy opublikować w temacie "Odwołania od nadanej kary".
